Help! Teef geeft melk, gaat ze al werpen? Upd.p6, 10 pups!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Re: Help! Teef geeft melk, gaat ze al werpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:17

Het lijkt erop dat ze vannacht of morgen ochtend gaat bevallen. Onze hond doet namelijk ook altijd zo als ze gaat bevallen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:18

charissiej schreef:
Het lijkt erop dat ze vannacht of morgen ochtend gaat bevallen. Onze hond doet namelijk ook altijd zo als ze gaat bevallen!

Ze doet ook anders dan normaal, maar ik twijfel nog want zo deed ze gister avond ook. En aangezien ze de nacht dat ik dit topic opende ook niet helemaal zichzelf was... Pff -O-

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:18

Spannend! Ben benieuwd wanneer de puppy's komen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:19

Oke, hou haar goed in de gaten, en zodra je het niet vertrouwt bel je de dienstdoende da. Op die manier kan diegene zich ook voorbereiden mocht het fout lopen en er een keizersnede moet gebeuren. Daar gaan we niet van uit maar je weet het nooit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:20

xx_Horsiex schreef:
Oke, hou haar goed in de gaten, en zodra je het niet vertrouwt bel je de dienstdoende da. Op die manier kan diegene zich ook voorbereiden mocht het fout lopen en er een keizersnede moet gebeuren. Daar gaan we niet van uit maar je weet het nooit.

Bedankt. :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:21

Giolli schreef:
xx_Horsiex schreef:

Bedankt. :j

Graag gedaan en ik blijf het topic volgen!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:23

Spannend hoor! Mooie hond en wat een buik zeg... Succes met de aankomende bevalling :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:25

Dankje. :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:35

dat ze onrustig is en niet stil kan liggen komt omdat de pups zich aan het klaarmaken zijn voor de buitenwereld.

een berner heeft nu eenmaal veel haar daar zie je het niet aan maar bij mijn gladde lab zag je duidelijk de laatste dagen de pups veel meer bewegen, dan ging ook het gedeelte boven de vulva en onder der poepgaatje opzetten omdat de pups zich in het geboortekanaal gaan begeven, dan kan je er vrij zeker van zijn dat het snel gaat gebeuren.

jammer dat je met een berner zomaar fokt...er zijn maar weinig berners zonder hd en ed problemen, en zomaar fokken zonder daarop te selecteren doet het ras geen goed, de pups ook niet, want alleen al door hun grote en zwaarte hebben ze veel belang bij goede heupen en ellebogen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:37

Is de vader ook een berner?
Het is idd een ras met veel problemen, beter om dat te laten testen voor je gaat fokken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 21:41

Speurneusc, vanwege andere medische redenen heeft ze wel degelijk ooit een scans van haar heupen en ellebogen gehad. (We dachten door een ongeluk toen dat er wat gebroken was, bleek achteraf gelukkig niet zo)
Hebben toen zelfs nog complimenten van de betreffende arts gehad. Haar eerste nestje was gepland, deze helaas niet maar de pups zijn even welkom en we weten niet hoeveel er komen maar hebben wel al een aantal mensen die geïnteresseerd zijn. We willen er ook 1 houden en volgens de DA kan ze dit aan en zijn haar heupen en ellebogen (gebaseerd op vorige fotos van haar) prima.
Na dit nestje word ze gesteriliseerd.

Nee, vader is geen berner helaas. Zoals ik al zei is het niet mijn hond, dus over medische dingen heb ik geen beslissingen te geven.

Edit: oepsnestjes zijn inderdaad niet handig in deze tijd en ik weet de risico's. Gelukkig hebben we mensen voor de pups en kwamen er op tijd achter en word ze haar hele dracht al goed verzorgd en in de gaten gehouden.

Verder zou ik het fijn vinden als de discussie oepsnestjes ergens anders kan worden gevoerd. Nogmaals: Het is niet mijn hond, dus discussiëren is overbodig.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:11

Wat ontzettend spannend zeg :) Wat voor ras is de vaderhond? Ben benieuwd wanneer ze uiteindelijk zal gaan beginnen en hoeveel pups er uit komen, succes in ieder geval weer vannacht!

xx_Horsiex schreef:
Dat vind ik apart Aisie, want op een goede röntgen foto kan je heel duidelijk zien hoeveel pups er in zitten. Je kan je altijd vergissen natuurlijk, maar tussen 5 en 10 is wel een heel groot verschil.

Met een RoFo wel ja, maar met een "gewone" echo is het een stuk lastiger te zien. In mijn omgeving (dwz, het stapeltje fokkers wat ik persoonlijk ken) wordt er rond 4 weken een echo gemaakt (en dus geen RoFo) om te zien of de teef echt dragend is en dan is het vaak gewoon gokken. Ken echt meer dan genoeg situaties waarbij de DA er "een stuk of 6/7" gezien heeft, en waarbij er toch 10 pups uitkwamen :P Een drachtige teef zou ik zélf niet 'zomaar' zonder noodzakelijke reden laten röntgenen overigens, maar dat terzijde :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:13

Neej; vaderhond is een bruine labrador.
Wij zijn ook heel benieuwd!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:33

xx_Horsiex schreef:
Dat vind ik apart Aisie, want op een goede röntgen foto kan je heel duidelijk zien hoeveel pups er in zitten. Je kan je altijd vergissen natuurlijk, maar tussen 5 en 10 is wel een heel groot verschil.

Doet ze ook hijgen?

Ik hoor dit echt veel en veel vaker. Als de pups achter elkaar liggen kunnen ze dat vaak niet goed zien op een foto en scan. Als ik ooit weer een nest ga fokken dan ga ik geen foto's en scan meer maken maar zie ik wel hoeveel eruit komen.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:36

Dat is grappig. Dan moet je dit ff lezen:

Boulab

edit: Ik lees net dat het teefje dan de labrador moet zijn, bij jou is het andersom :')
Laatst bijgewerkt door kuzznathalie op 08-10-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:36

Ik heb net mijn broer gevraagd waarom hij niet aan huis een scan heeft laten maken ofzo..
Hij vertelde dat hij had gegoogled en er dus 9/10 x een heel ander aantal uit komt. :o Precies dezelfde reden dus..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:37

kuzznathalie schreef:
Dat is grappig. Dan moet je dit ff lezen:

Boulab

Dan was het toch geen oepsie-nestje. O:) Wat leuk!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:40

Ik had al ff ge-edit

De gekruiste rassen

De Boulab is een kruising van een teefje labrador met een reutje berner sennen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:41

Jammer. :')

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:46

:') ach wat maakt het uit. Als alles maar goed gaat en gezond is!!

Was hier trouwens ook een oepsnest, pups zijn nu 3weken en hebben allemaal (ja alle 11) al een nieuw baasje. Ging echt supersnel. En nog zijn er mensen die bellen waar ik nee tegen moet zeggen :')

Spannend, misschien komt het vannacht wel!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:53

kuzznathalie schreef:
Ik had al ff ge-edit

De gekruiste rassen

De Boulab is een kruising van een teefje labrador met een reutje berner sennen

Op de meeste site's staat ''Kruising tussen een labrador en een berner sennen''. Niet dat de teef persé een labrador moet zijn en de reu een berner sennen... InfoNu is ook een site waar iedereen een artikel op mag schrijven.

Bijv;
https://www.royalcanin.nl/hondenras/boulap.html

Ik zou ook niet weten waarom het uit zou maken of de teef of de reu een labrador is en andersom :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 22:54

Nou, ik heb me ondertussen ook in mijn mand geïnstalleerd en de camera staat aan. Ze loopt wat rond en staat nu te drinken. (Wat ze trouwens heel veel doet nu, heb haar waterbak al 2 keer gevuld. Moet ik dat blijven doen?)

De wekker staat om de 2 uur zodat ik even op het schermpje kan spieken. :)

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:55

Maak je niet druk om de melk, mijn teefje geeft vanaf vrijdag al melk en zit vandaag op 61 dagen.
Ze heeft dit al vaker zo gedaan.
Houd je hond goed in de gaten en als je het niet vertrouwd haal je de da erbij.
Veel succes met waken, ik blijf vannacht ook wakker de pups lijken hier in aantocht

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 06:25

en? :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 07:00

:n