kat plast op bank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 13:18

Resistance schreef:
Zoals ik al zei waar duidelijk overheen gelezen is of wat je niet wil lezen, geen idee, is de vulling van je bak.
Haal dat spul met dat geurtje er uit. Dat is nergens voor nodig, de meeste katten vinden het vreselijk en het zit er echt alleen voor ons, niet voor onze katten! Gebruik gewoon eens een keer de gewone Bio Cat's Classic. Zelfde korrels, maar zonder dat nare geurtje(voor de kat dan!).

En zoals ík al zei waar dúidelijk overheen gelezen is of wat jij niet wilt lezen, is dat hij zó vaak gewoon naar de bak gaat (met DIE vulling dus) dat ik niet begrijp waar die 'missertjes' vandaan komen. Leuk voor je dat jij ervan overtuigd bent dat het in de vulling is, maar dan zou hij er helemaal nooit opgaan, en dat is dus niet het geval.

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:00

Sammie schreef:
crosmuller schreef:

Wat natuurlijk zinloos is als je niet eerst de oorzaak achterhaalt .

De oorzaak zou in dit geval dus zijn.. Is niet zinnelijk gemaakt..

Staat ook nog eens een smilie achter dus zo heul serieus hoef je ook weer niet te reageren..:+

Sorry je hebt gelijk :).

Maar goed desalniettemin zou ik het een erg goed idee vinden als de TS de urine van de kat eens laat onderzoeken. Katten plassen meestal niet voor de lol op de bank. En hoe langer je wacht met het oplossen van het probleem, hoe meer dit inderdaad een vaste plasplek zal worden. Maar goed ik heb dit al genoemd, het heeft geen zin om verder in herhaling te vallen ben ik bang.

Sammie

Re: kat plast op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:49

Urineonderzoek kan zeker geen kwaad :j mijn gesteriliseerde kater pieste soms voor de bak, maar tijden er gewoon op of in. Het was echt een twijfelgeval, want verder zag ie er top uit en gedroeg zich ook prima. Hij heeft toen een keer in mn bed gepiest, naast m'n hoofd zowat. :+ Urine onderzoek laten doen en daar bleek ook gewoon blaasontsteking uit te komen. Verder zijn mijn katten heel kieskeurig, dus bak echt goed schoonhouden en fijn grind/zand gebruiken. Het gaat nu goed, met heel af en toe een missertje :)

Deze kat probeert echt iets te vertellen, zeker als hij dus soms blijkbaar wel op de bak gaat en soms dus niet. (En daarvoor dus de bank gebruikt en niet iets iets voor de handliggends als de gang of naast de kattenbak)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:08

Sammie schreef:
Urineonderzoek kan zeker geen kwaad :j mijn gesteriliseerde kater pieste soms voor de bak, maar tijden er gewoon op of in. Het was echt een twijfelgeval, want verder zag ie er top uit en gedroeg zich ook prima. Hij heeft toen een keer in mn bed gepiest, naast m'n hoofd zowat. :+ Urine onderzoek laten doen en daar bleek ook gewoon blaasontsteking uit te komen. Verder zijn mijn katten heel kieskeurig, dus bak echt goed schoonhouden en fijn grind/zand gebruiken. Het gaat nu goed, met heel af en toe een missertje :)

Deze kat probeert echt iets te vertellen, zeker als hij dus soms blijkbaar wel op de bak gaat en soms dus niet. (En daarvoor dus de bank gebruikt en niet iets iets voor de handliggends als de gang of naast de kattenbak)

Ja dat is ook mijn ervaring, mijn kat plaste ook op de bank en daar zag je verder ook niks aan. Ik was er van overtuigd dat het stress was, ik had haar net uit het asiel. Toch naar de dierenarts geweest en idd, blaasontsteking en blaasgruis. Ik was blij dat het zo snel opgelost was want het is zielig voor de kat maar ook niet erg fris voor je huis.

Andere kattebakvulling is ook geen slechte tip TS, het kan toch ook weinig kwaad om het te proberen? Als ze het grind niet fijn vind betekent ook niet dat ze altijd op de bank plast, dat is voor je kat ook niet fijn want daar kan ze niet graven. Ze moet dan kiezen tussen twee kwaden en kiest de ene keer de onaangename kattebak, de andere keer de niet ideale bank.