Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Momenteel bijna de hele dag, omdat ik ziek in bed lig. En artsen niet weten wat het is.japielover schreef:Kenyada schreef:Als je slaapt zit de hond toch ook 8 á 9 uur in de bench. Kan toch rustig.
Ik denk dat je er niet mee moet bemoeien. En als je dan bij jezelf denkt goh hij zit al zo lang in de bench ik haal hem eruit, laat hem dan ook gelijk uit en blijf gezellig bij hem in de woonkamer! Wanneer jij zelf naar boven gaat doe je m weer in de bench.
Ik zou zelf ook echt niet vrolijk worden van een huisgenoot die meent dat mijn hond zielig is en m vervolgen wel alleen in de kamer laat zodat er of spullen vernield kunne worden of dat hij dus zijn behoefte doet ik huis.
Slaap jij dan zo vroeg?
Ik had hem ook los gelaten waarschijnlijk had hij anders tot smorgens vroeg in de bench gezeten..
Kaart het is rustig aan..
En probeer te overleggen en praten zonder ruzie
Kenyada schreef:Maar dat is toch kei sneu voor het beestje die er niets aan kan doen.
bigone schreef:Niets meer aan de hond doen, misschien gaat hij dan de bench (hoe zielig het ook is) ook bevuilen en word de eigenaresse hem zo zat dat ze hem weg doet.
miszblueeyes schreef:bigone schreef:Niets meer aan de hond doen, misschien gaat hij dan de bench (hoe zielig het ook is) ook bevuilen en word de eigenaresse hem zo zat dat ze hem weg doet.
het is hard voor de hond en best zielig,, maar denk de enigste manier dat bij de eigenaar de ogen open gaat en de hond weg doet naar iemand die er wel voor zorgt,
(Ja, een lijstje tips werd gegeven en ze zouden nog eens komen controleren, maar nooit gebeurd). Sanne_Relax schreef:Nee, ik vind je zeker geen zeur!! Blijf met haar in gesprek, vraag waarom ze dit doet, ofje haar tips kan geven wat de opvoeding betreft. Of vertel haar waar ze hulp zou kunnen vinden (hondenschool of what so ever) En ja, dan wordt je in haar ogen misschien een zeur.. Maar ik zou dit echt niet aan kunnen zien!
Sorry hoor. Een hond 8 uur in bench?! Hell no! Ik verbaas me over het aantal mensen dat dit normaal vind. Wauw. Een paard 8 tot 9 uur op stal is hier op bokt bijna not done, maar een hond 8 tot zelf 9 uur in een bench is de normaalste zaak van de wereld. Een hond heeft ook bewegingsvrijheid nodig. Ik vind de grootste bench nog te klein voor een pup! Zorg dan dat de spullen in de kamer beschermd zijn van de hond dat hij niet kan slopen. Leer een hond alleen te zijn (ook tot op een zekere tijd).
janouk schreef:Ik ben meer van de praktische oplossingen.
De hond is er en heeft zijn behoeftes.
De eigenaar heeft te weinig verantwoordelijkheidsgevoel om tijdig op te staan om voor de hond te zorgen.
Jullie wonen met zijn drieën in het huis, kunnen jullie met zijn drieën geen afspraken maken om samen voor de hond te zorgen?
Zo te horen leven jullie op verschillende dagdelen en zou dat alleen maar in het voordeel zijn van de hond, als iedereen in huis een deel van de verzorging op zich neemt. En als iedereen de hond even een half uurtje buiten uit laat rennen per keer dat ze thuis komen en dan de hond bij zich houdt in huis:
heeft die hond een top leven en de huisgenoten allemaal een goede conditie.
Maak een bord, waarop iedereen aangeeft wanneer de hond buiten is geweest.