huisgenoot is haar hond niet waardig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:56

Miesjex: Je moet je pupje begrijpen. Die komt nog niet zo lang van zijn moeder broers en zusjes vandaag en is nu plots vaak alleen. Dit is helemaal niet natuurlijk voor een hond. Dit moeten ze leren. Een bench kan hierbij een hulpmiddel zijn, maar je hond voelt zich in die bench nog even eenzaam. Als dit voor enkele uurtjes of voor 's nachts dan is dit geen probleem en hoort dit bij het leerproces, maar als het een middel wordt om geen last van je hond te hebben dan is dat een veel ander verhaal.

TS: Hou eens een papiertje bij met de uren dat de hond in de bench doorbrengt en de momenten waarop de hond aandacht krijgt van zijn baasje. Mischien handig om tot haar door te dringen, want wellicht beseft ze zelf niet goed hoe lang dit is. Waarom heeft ze die hond eigenlijk genomen ? Gata ze ermee wandelen, doet ze er iets mee of was het enkel als interieur decoratie ?

Miesjex

Re: huisgenoot is haar hond niet waardig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:59

Nou als we er zijn gaat ze niet de benche in hoor, ligt ze lekker bij ons!
Ik heb haar alleen snachts in de benche en als ik even weg moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:20

Hier een verwende labrador pup. Met goed weer mag hij overdag lekker buiten blijven. Grote bak water erbij en hij vermaakt zich prima. Heeft 2 banken waar hij op kan liggen. En wereld van speeltjes. En een grote overkapping

Maar met slecht weer dus, dan gaat hij wel binnen. Maar dus niet langer als 5 uur. Meestal komt mijn zusje dan. Die hem uitlaat en met hem speelt. En dan de laatste uurtje (soms 2) blijft hij gewoon los in huis. Blijft hij langer los in huis, dan gaat hij gewoon plassen en poepen. Vandaar die paar uur bench.

Maar het is heel simpel om er voor te zorgen dat ze geen snippermachine worden. Kwestie van je papieren opruimen.

En 's nachts ligt hij vaak bij mij op bed :o Momenteel bijna de hele dag, omdat ik ziek in bed lig. En artsen niet weten wat het is.

Dus ik vind het nog steeds erg dat de hond bij TS in huis, zolang alleen in de bench zit. Dat die hond nog geen slecht gedrag vertoont. Als mijn pup te weinig aandacht krijgt, dan gaat hij als een gek door huis racen. Dus dat voorkomen we gewoon.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 13:41

Ik wikkelde mn pup van 9 week toen der tijd altijd heel strak in een warme handoek en hij sliep als een roosje haha als ik dat niet deed kefte die heel de boel bij elkaar snachts.

aar die tip van die tijden opschrijven zeker doen! dat is ook handig om te geven aan het asiel bv als je stappen gaat ondernemen.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:03

japielover schreef:
Kenyada schreef:
Als je slaapt zit de hond toch ook 8 á 9 uur in de bench. Kan toch rustig.
Ik denk dat je er niet mee moet bemoeien. En als je dan bij jezelf denkt goh hij zit al zo lang in de bench ik haal hem eruit, laat hem dan ook gelijk uit en blijf gezellig bij hem in de woonkamer! Wanneer jij zelf naar boven gaat doe je m weer in de bench.
Ik zou zelf ook echt niet vrolijk worden van een huisgenoot die meent dat mijn hond zielig is en m vervolgen wel alleen in de kamer laat zodat er of spullen vernield kunne worden of dat hij dus zijn behoefte doet ik huis.

Slaap jij dan zo vroeg?
Ik had hem ook los gelaten waarschijnlijk had hij anders tot smorgens vroeg in de bench gezeten..
Kaart het is rustig aan..
En probeer te overleggen en praten zonder ruzie

ik slaap vaak zo vroeg ja, mag om vijf uur opstaan iedere dag dus haha! maar dat bedoelde ik niet, ik dacht dat t hondje hooguit 8 a 9 uur in de bench zou zitten aan 1 stuk in de nacht, dat vind ik nog wel kunnen.
maar niet EN overdag zo lang erin EN ook nog de avond, dat is echt sneu voor t hondje. dan komt bij mij de vraag op: WAAAAAAAROM is ze in hemelsnaam begonnen aan een hond.... had ze niet beter een kat kunnen nemen ;(

TS ik zou er zeker met haar over gaan praten! succes!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:08

Niets meer aan de hond doen, misschien gaat hij dan de bench (hoe zielig het ook is) ook bevuilen en word de eigenaresse hem zo zat dat ze hem weg doet.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:04

Maar dat is toch kei sneu voor het beestje die er niets aan kan doen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:29

Kenyada schreef:

Ja natuurlijk maar dit is zeer waarschijnlijk wel de enigste manier om de eigenaar in te laten zien dat ze geen hond waardig is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:30

Kenyada schreef:

Dit is hetzelfde als met paarden die niet gevoerd worden. Wanneer een buitenstaander ze dan gaat voeren, dan kan de dierenbescherming er niets aan doen want de basisbehoeften worden gewoon vervuld. Dat is in dit geval ook zo.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 18:33

bigone schreef:
Niets meer aan de hond doen, misschien gaat hij dan de bench (hoe zielig het ook is) ook bevuilen en word de eigenaresse hem zo zat dat ze hem weg doet.

het is hard voor de hond en best zielig,, maar denk de enigste manier dat bij de eigenaar de ogen open gaat en de hond weg doet naar iemand die er wel voor zorgt,

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:18

miszblueeyes schreef:
bigone schreef:

het is hard voor de hond en best zielig,, maar denk de enigste manier dat bij de eigenaar de ogen open gaat en de hond weg doet naar iemand die er wel voor zorgt,

ik zou dat dus niet kunnen aanzien.... :7

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:40

Ik ook niet en had meteen de dierenasiel gebeld om te horen wat zij kunnen doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:43

Een dierenasiel zal weinig doen hoor, hoogstens tips geven, maar die kunnen de hond niet zomaar terug nemen. Daarvoor moet je bij andere instanties zijn en bewijs leveren ( en dan nog nemen ze hem niet mee).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:47

Dat is wat anders dan wat ik een paar jaar geleden hier bij de dierenasiel heb gehoord.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:48

Ik heb er helaas ervaring mee en er werd niets uitgevoerd :n (Ja, een lijstje tips werd gegeven en ze zouden nog eens komen controleren, maar nooit gebeurd).

Sanne_Relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 19:57

Nee, ik vind je zeker geen zeur!! Blijf met haar in gesprek, vraag waarom ze dit doet, ofje haar tips kan geven wat de opvoeding betreft. Of vertel haar waar ze hulp zou kunnen vinden (hondenschool of what so ever) En ja, dan wordt je in haar ogen misschien een zeur.. Maar ik zou dit echt niet aan kunnen zien!
Sorry hoor. Een hond 8 uur in bench?! Hell no! Ik verbaas me over het aantal mensen dat dit normaal vind. Wauw. Een paard 8 tot 9 uur op stal is hier op bokt bijna not done, maar een hond 8 tot zelf 9 uur in een bench is de normaalste zaak van de wereld. Een hond heeft ook bewegingsvrijheid nodig. Ik vind de grootste bench nog te klein voor een pup! Zorg dan dat de spullen in de kamer beschermd zijn van de hond dat hij niet kan slopen. Leer een hond alleen te zijn (ook tot op een zekere tijd).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 20:00

Ik mis toch echt dat het Asiel meestal nog een controle probeert uit te voeren als je het niet verwacht om te zien hoe het dier het doet in zijn nieuwe gezin >Meestal vrijwilligers die dat doen en vaak: Moet je mensen kennis hebben om door de mooie verhalen ene te prikken>

Ik zou nog een keer proberen te praten en uitleggen dat een hond meer nodig heeft dan dit. En werkt dat niet dat ze hem dan nog beter in het asiel had kunnen laten en dat je het zo rot vind voor de hond dat je bijna zelf weg gaat. Neem aan dat daarvoor niets aan de hand was en jullie als vriendinnen in het huis woonde? Dan denk ik moet je dit toch wel kunnen bespreken en uitpraten en oplossen. En wel dat het echt haar verantwoording is maar die dan ook moet nemen en niet moeten vertrouwen dat jullie het dan maar doen? Hoe staat de andere huisgenoot hierin?

Werkt dat niet..en veranderd er niets ga dan een tip geven aan het asiel om zn bovengenoemde controle te komen doen en meten hoeveel ze de hond buiten zien:) Kunnen ze na vragen bij buren enz;)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 02:08

Sanne_Relax schreef:
Nee, ik vind je zeker geen zeur!! Blijf met haar in gesprek, vraag waarom ze dit doet, ofje haar tips kan geven wat de opvoeding betreft. Of vertel haar waar ze hulp zou kunnen vinden (hondenschool of what so ever) En ja, dan wordt je in haar ogen misschien een zeur.. Maar ik zou dit echt niet aan kunnen zien!
Sorry hoor. Een hond 8 uur in bench?! Hell no! Ik verbaas me over het aantal mensen dat dit normaal vind. Wauw. Een paard 8 tot 9 uur op stal is hier op bokt bijna not done, maar een hond 8 tot zelf 9 uur in een bench is de normaalste zaak van de wereld. Een hond heeft ook bewegingsvrijheid nodig. Ik vind de grootste bench nog te klein voor een pup! Zorg dan dat de spullen in de kamer beschermd zijn van de hond dat hij niet kan slopen. Leer een hond alleen te zijn (ook tot op een zekere tijd).

Je mag zelf toch ook wel eens slapen? Die van mij slaapt bij mij op bed maar genoeg mensen laten de hond snachts in de bench. Dan is acht uur toch niet zo heel raar? Vergelijking hond/paard is ook ietwat vergezocht aangezien een hond toch iets meer uurtjes slaapt pd dan een paardje.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 05:14

Heel drastisch (en eigenlijk kan het ook echt niet), maar als er echt niet goed voor die hond gezorgd wordt kan je hem naar een asiel brengen. Let wel; alleen als er echt niet goed voor gezorgd, dus geen eten + drinken, dagen in een bench opgesloten en niet uitgelaten worden. Vanaf de pc is het voor mij moeilijk te beoordelen of de hond verwaarloosd wordt of gewoon een baasje heeft die af en toe een beetje laks is.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 05:41

Ik ben meer van de praktische oplossingen.
De hond is er en heeft zijn behoeftes.

De eigenaar heeft te weinig verantwoordelijkheidsgevoel om tijdig op te staan om voor de hond te zorgen.
Jullie wonen met zijn drieën in het huis, kunnen jullie met zijn drieën geen afspraken maken om samen voor de hond te zorgen?
Zo te horen leven jullie op verschillende dagdelen en zou dat alleen maar in het voordeel zijn van de hond, als iedereen in huis een deel van de verzorging op zich neemt. En als iedereen de hond even een half uurtje buiten uit laat rennen per keer dat ze thuis komen en dan de hond bij zich houdt in huis:
heeft die hond een top leven en de huisgenoten allemaal een goede conditie.

Maak een bord, waarop iedereen aangeeft wanneer de hond buiten is geweest.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 10:04

De hond word veder niet verwaarloosd, hij krijgt gewoon zijn eten. En als ze thuis is knuffeld ze lekker met haar. Ze begrijpt gewoon niet dat ze eigenlijk geen hond had moeten nemen want ze heeft er gewoon geen tijd voor. Ik heb nog niet met haar gepraat omdat ik nu naar huis ben(van me ouders).
@janouk. Ik heb het zelf erg druk ik doe een politieopleiding en heb daarnaast me paard, ik gebruik zowat elke tien minuten van me dag om wat te kunnen doen. Misschien dat me andere huis genoot afspraken wil maken want zei heeft buitenschool niet veel meer te doen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:16

Krijgt ie eigenlijk wel drinken in z'n bench?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:58

janouk schreef:
Ik ben meer van de praktische oplossingen.
De hond is er en heeft zijn behoeftes.

De eigenaar heeft te weinig verantwoordelijkheidsgevoel om tijdig op te staan om voor de hond te zorgen.
Jullie wonen met zijn drieën in het huis, kunnen jullie met zijn drieën geen afspraken maken om samen voor de hond te zorgen?
Zo te horen leven jullie op verschillende dagdelen en zou dat alleen maar in het voordeel zijn van de hond, als iedereen in huis een deel van de verzorging op zich neemt. En als iedereen de hond even een half uurtje buiten uit laat rennen per keer dat ze thuis komen en dan de hond bij zich houdt in huis:
heeft die hond een top leven en de huisgenoten allemaal een goede conditie.

Maak een bord, waarop iedereen aangeeft wanneer de hond buiten is geweest.

ik vind dit nog de beste oplossing,zeker voor de hond :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:21

Wij hebben vroeger (en mijn ouders nu nog) vele honden gehad, ook vanaf pup en geen enkele heeft ooit in een bench gezeten. Het is meestal de eerste nacht dat ze onrustig zijn, maar als je dat met je buren overlegt is er geen enkel probleem. Bij ons waren de honden doorgaans de tweede nacht rustig, puur omdat we niet ingingen op het gejank van de eerste nacht. Als je elke keer reageert als een hond staat te piepen, dan heeft hij zijn doel bereikt. We hebben ooit wel een hond gehad die ging slopen of de prullenbak leeghalen (kwam ook uit het asiel), maar die lieten we dan in de gang tijdens de nacht. Zelf heb ik - toen ik niet meer thuis woonde - ook een hond gehad, eigenlijk meer een adoptiehond omdat er geen klik met de eigenaar was, maar ik merkte dat ik ondanks de ruimte toch te weinig tijd voor het beestje had. We hebben een heel goed tehuis voor hem gevonden, waar men door middel van roosters aandacht voor hem had. Hij heeft het nog jaren fantastisch gehad, tot hij gewoon te oud was om nog normaal op zijn poten te kunnen staan en ze hem naar de eeuwige jachtvelden hebben laten gaan. Mijn keuze is nog steeds geen hond, ondanks de ruimte (ruime tuin, ruime woonkamer), omdat ik er simpelweg niet voldoende tijd voor heb. Manlief en ik werken allebei heel onregelmatig, dus dat is niet eerlijk. Ooit zal ik misschien wel weer een hond nemen, maar dan wil ik nóg meer ruimte hebben (vind de huidige ruimte zelfs nog te klein, maar dat is mijn eigen idee) en thuis zijn. Ik vind TS dan ook verre van een zeurkous, want ze komt tenminste op voor deze hond die - zoals ze zelf al zegt - niet zelf kan aangeven wat hij wil. Honden willen hun baasje alleen maar pleasen en passen zich noodgedwongen aan, vaak ten koste van hun eigen geluk.
Als een hond overdag voldoende afleiding en beweging krijgt, dan is het 's avonds vaak tevreden genoeg om een nacht door te slapen. ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:22

MW => BB