Samen huisdieren en dan uit elkaar gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Elaine_

Re: Samen huisdieren en dan uit elkaar gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:00

ik had niets op papier gezet.
maar toen ik mn ex verliet heb ik de katten (2 stuks) nee genomen,
Hij wou ze ook graag hebben, maar hij was ze op dag 1 dat ik weg was de katten vergeten eten te geven
( ik moest nog terug om wat kleding enz op te halen voor de komende dagen tot we zeker wisten hoe en wat verder)
en toen dus gelijk besloten dat de katten met mij mee gingen,( heb dus niet echt overlegt erover met hem)
hij was niet heel blij met me :Y)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:01

ja ik heb het meegemaakt, maar godzijdank had ik het in het samenlevingscontract vast laten leggen mijn dieren, met mij mee.

Jammer voor hem die er nog een beetje extra geld uit wilde slaan op die manier.
Zo ook vervoersmiddelen ook uitgesloten van delen. gewoon van mij.

en zo zou ik het de evt volgende keer weer doen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:02

Laptopmuis schreef:
Dit maken we zo vaak mee, alleen al met konijnen en cavia's.
Nieuwe partner wil geen 'beesten' in huis en ook niet buiten, nieuwe partner is allergisch, nieuwe partner vindt ze eng.
Hup, dan doen we er toch afstand van. Ook al hebben we het konijn al zes jaar.

En met uit elkaar gaan hetzelfde. Beide geen tijd, beide andere dingen aan het hoofd, ...

en dat vind je raar? Is toch gewoon realistisch. Als je uit elkaar gaat veranderd er veel en heb je misschien niet meer de mogelijkheid om voor je dier te zorgen zoals je dat zou moeten doen. Dan vind ik het juist een heel eerlijke keus om je dier weg te doen om hem een kans op een beter leven te geven.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:03

Nog nooit over gehad inderdaad, maar mijn pony is van mij en blijft ook van mij. Dat is duidelijk maar de honden hebben we samen gekocht. Ik denk dat ze met mij meegaan aangezien ik thuis zit en de meeste tijd voor ze heb. Mijn vriend werkt lange dagen en in het weekend vaak ook dus lijkt het me dat ze naar mij gaan. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:04

dems75 schreef:
Tsja...lastig. Vind het opvallend hoeveel er gepraat wordt over "van mij" en "van hem". ...

In mijn geval, zoals bij het aquarium is iets dat ik inbreng in een huishouden samen. Is echt mijn hobby (vanaf kleine uk) en ik ben ook diegene die er alles mee doet. Dus het staat straks wel in een huis van ons samen, maar is wel echt mijn hobby.
Paard is ook écht van mij: hij durft niet alleen een halster om te doen en het paard naar de poetsplek te leiden :') en echt verstand van paarden? Nee.
Geloof dat hij niet eens zou weten wat hij aan moet met zowel aquarium als paard :')

Maar kippen zijn echt een beslissing die samen is genomen, laatste dame is ook samen gekocht. Dus dat is een ander verhaal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:05

Mijn katten staan op mijn naam en zullen ook met mij meegaan mochten we uit elkaar zijn. Hij is geen kattenmens en ze zijn mijn keuze geweest. Ik draag ook alle "lasten en lusten" die er bij komen kijken.
Ook het aquarium is van mij en zal mee moeten.

Alle dieren die er nu zijn, zijn van mij en zullen ook mee gaan als ik weg moet. Ik betaal, dus ik bepaal.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:10

Toen mijn ex introk was kwam er 1 van haar katten mee, en een paar maanden later nog een kitten.
Ik ben nog altijd blij dat ze hier mochten blijven toen we uit elkaar gingen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:16

Wij hebben 5 cavia's en we hebben al afspraken gemaakt wie de 'voogdij' over welke cavia krijgt als het uit gaat. :)) Maar dit is meer voor de grap, ik denk dat als het echt zou gebeuren ik ze meeneem, samen met het aquarium.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 16:44

Ik woon bijna een jaar samen met mijn vriend. Ik wilde graag een kat en hij niet. Hij heeft mij een kat gegeven voor mijn verjaardag. Als wij ooit uit elkaar gaan blijft de kat van mij. In haar paspoort staat dat ik haar eigenaar ben en ook haar chip staat op mijn naam. Mijn vriend heeft hier ook mee ingestemd. Hij is te weinig thuis om voor de kat te zorgen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:58

alles wat qua dieren van mij is blijft bij mij en zou mijn partner wat aanschaffen en hij zorgt daar goed voor dan is dat van hem. Verzorgd hij betreffend dier of dieren niet of niet goed dan zouden ze gewoon met mij mee gaan. Ik ben niet van impuls aankopen en dan laten versloffen maar van wat je aanschaft verzorg je tot zijn/haar dood tenzij het niet anders kan maar dan herplaats je het.

gelukkig voor iedereen ben ik nog vrij gezellig *\o/* zie maar eens iemand te vinden die iemand zoekt die tevreden is in haar uppie met haar honden, kat(ten) en konijnen ondanks dat ze daar nog allergisch voor is ook :+ :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:13

Ik ben gewoon vertrokken met de hond die officieel van hem was... Maar wist al dat hij er alleen niet voor kon/wilde zorgen. In de toekomst zou ik huisdieren die meer bij mij horen meteen op mijn naam laten zetten. Nu ben ik er makkelijk vanaf gekomen, maar dat had natuurlijk ook anders kunnen zijn.

Frappant detail: om de hond op mijn naam te laten zetten, kon ik zelf een formuliertje invullen + een bedrag betalen en het was geregeld. Hier was geen toestemming van mijn ex voor nodig... Vreemd toch?

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:27

Ik en mij ex hadden toen 3 katten een hond en een pony.
De katten waren van mij en er zijn er toen 2 met mij meegegaan,1 is bij hem gebleven.
Pony is bij mij gebleven, ook omdat ze van mij is.

De hond is bij mijn ex gebleven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:31

Pony's zijn van mij, dus gaan nergens heen. Zal hij ook niet willen.

Vogel word vervloekt door vriendje, dus zelfs als ik zeg dat hij haar mee moet nemen doet hij dat niet ;).
En Nijntje is zo antiek dat die er niet meer is als wij ooit uit elkaar gaan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:32

Mijn Ex hield niet van dieren,dus alle dieren waren van mij en bleven van mij.
(2 honden,konijnen, kippen,poes en 2 pony's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:32

Alle dieren zijn van mij/staan op mijn naam en op de hond na hoeft hij ze ook echt niet hebben als we uit elkaar gaan, dus dat is makkelijk. ;) Er staat niks op papier, maar wat de hond betreft ben ik er wel uit dat hij hem zou mogen hebben als hij wil. Kwestie van wat het beste is voor het dier, de hond is gekker op mijn vriend dan op mij. :j Ik zou ze niet graag uit elkaar willen halen. Wel zou dat waarschijnlijk een praktisch probleem opleveren vanwege zijn werk, dus misschien zou de hond toch naar mij gaan, ik weet het niet. Als het aan mij ligt blijven we gewoon met zijn allen bij elkaar. <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 07:14

Wij hebben afspraken gemaakt en daarbij ook gekeken naar de honden. Zo zal de ene hond bij mijn vriend blijven en de andere met mij meegaan. Niks op papier, maar ik weet dat 'zijn' hond niet gelukkig zal zijn bij mij en 'mijn' hond niet bij hem. Ze trekken allebei naar een ander toe.

EDIT: Tenzij één van ons niet de mogelijkheid heeft om de hond mee te nemen, dan wordt het anders. Maar ik ben niet van plan om uit elkaar te gaan ;)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:06

Ik had al een hond, hij had al een hond. Samen een derde hond.
Mijn eigen en de gezamenlijke hond heb ik toen meegenomen, geen discussie. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:44

Mocht ik een relatie hebben en we gaan uit elkaar, dan gaan mijn kat en de slakken zowiezo met mij mee,
Enige uitzondering zou zijn als de kat veel meer naar m'n ex zou trekken dan naar mij en m'n ex de kat ook de aandacht en verzorging kan geven die ze nodig heeft.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:50

Daar is bij ons zeker over nagedacht meer voor het geval dat het ooit mocht gebeuren de konijnen gaan met mij mee die heb ik zelf gehaald.
De katten hebben we samen gekocht maar zijn beide gehecht aan mijn vriend heb ook gezegd mocht er iets gebeuren kunnen die beter bij jouw blijven.
De hond was mijn keuze ondanks dat we samen woonde toen al, zij gaat dan ook echt met mij mee

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:29

Lastige kwestie. Mijn vriendin was degene die katten wilde en we wonen samen in haar huis, dus als wij uit elkaar zouden gaan ben ik degene die weggaat. Daarbij werk ik en studeert zij nog, dus logischerwijs zouden de katten dan gewoon hier blijven. Maar als we naar de werkelijkheid gaan kijken, ze trekken beiden veel meer naar mij en het zijn ook echt meer mijn katten, staan ook op mijn naam. Toch zou ik ze, hoe moeilijk ook, hier laten. Hier kunnen ze naar buiten en ik moet dan waarschijnlijk terug naar mijn ouders, dus da's ook geen doen. Het liefst zou ik één van de twee meenemen, da's echt mijn baby, maar dat doen we natuurlijk al helemaal niet, ondanks dat ze het niet echt goed met elkaar kunnen vinden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:35

De drie katten van mijn vriend waren er voor dat ik er was, dus ze blijven bij hem, en mijn muizen gaan met mij mee. Als we later een hond nemen dan neem ik die mee.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:43

Ik denk waarmee het huisdier de juiste klik heeft :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:49

Toen mijn ouders uit elkaar gingen 7 jaar geleden hadden we 2 honden en een kat.
De kat bleef bij m'n vader, omdat die in hetzelfde huis bleef, wat prettiger was voor de kat, en de honden deden mee in het co-ouderschap, co-baasschap dus :') Maar dat was makkelijk te doen, omdat in deze situatie er dus ook nog 2 kinderen waren, en mijn ouders sowieso nog met elkaar te maken moeten hebben. Ze zijn ook gewoon altijd on speaking terms geweest overigens.
Inmiddels is de kat wel verhuisd naar mijn moeder, aangezien m'n vader vaak voor zaken naar het buitenland moet. De hond (andere is inmiddels overleden) wisselt nog steeds wekelijks van huis, en lijkt daar geen last van te ondervinden.
Dit is denk ik een vrij bizarre situatie, maar bij ons werkt het nu wel redelijk. Niemand wilde afstand doen van de honden, en qua zorg is het makkelijker, aangezien de hond dan altijd was in het huis met de meeste mensen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:53

Ow dat is bij ons niet eens een discussie .
Zowel paard als hond blijven bij mij .
Paard heeft mijn vriend niets mee, hond wel maar ik ben duidelijk zijn baas en dat beseft vriendlief ook.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:56

Ik had samen met ex kat gekregen. Ik was het die een kat wou, dus ze is ook bij mij gebleven. Ik zou niet zonder mijn kat gekund hebben!! En gelukkig moest mijn ex terug naar ouders en die zijn allergisch.

Ondertussen heb ik al hele tijd nieuwe vriend, en heb al 3 jaar hond die ik van asiel gehaald heb, toen had ik niemand. Dus die is van mij en blijft van mij. Hond zou het ook niet redderen met anderen, is zéér eenkenning!!!!

Gelukkig moet ik mij daar dus geen zorgen in maken. Nu gelukkig denken we ook niet in de verste verte aan uit elkaar gaan :D