De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FerroSandy

Re: De Rijdende Rechter: 'Terror Terriër'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:28

Als die hond een terror hond zou zijn, dan vraag ik mijn af wat mijn hond is.
Want die had die arm allang uit haar handen gerukt.
Heb natuurlijk niet alles gezien.
Maar wat ik gezien heb zie ik niks raars aan die hond.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:34

Ach, ik vind het nogal sneu zelfs voor de hond.. Totaal niet op d'r gemak, en niemand doet hier z'n best voor. Ben benieuwd, als ik eraan denk ga ik ook kijken vanavond!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:38

PocoGaucha schreef:
onze hond is denk ik ook gestoord 8)7

ik denk dat ik 6 gestoorde honden heb....en ernstiger gestoord dan deze airdale terrier :D
Wat een rare mensen zijn er toch mee bezig....een arm van twee meter?Een hond ziet toch meteen dat dat niet klopt?Een kat op wielen die niet op een kat lijkt???
Die mensen denken dat honden debiel zijn.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:43

Dit ras was bij ons in de familie bekend als Anka hond. Dit omdat mijn tante er meerdere heeft gehad en die allemaal Anka had gedoopt :D
Waren inderdaad geen van allen gemakkelijke honden. Je kwam bij oom en tante wel binnen maar weggaan was een ander verhaal. De hond moest altijd eerst opgesloten worden want anders greep ze je bij het buiten gaan. Werden bij haar, voor zover ik mij nog kan herinneren, ook niet al te best opgevoed. Werden meer als kind behandeld.

Ik vind die testen die ze doen zeer discutabel. Heb me daar al vaker over verbaasd. Mijn Rhodesian Ridgeback was finaal gezakt voor deze test en of mijn Mastin zou slagen? Ik vraag het me af terwijl het een schat van een hond is. Alleen, gezien zijn verleden wil hij liever niet bij zijn nek gepakt worden en zo'n rare arm die in zijn nek en op zijn kop gaat zitten. Ik denk dat hij hap zegt.

Ben benieuwd vanavond. Ik hoop alleen dat de hond bij een echte liefhebbende baas terecht gaat komen.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:59

Het probleem ligt niet bij de hond. Dat ligt bij de nieuwe eigenaren. Deze hadden eerst getest moeten worden.
De band tussen de hond en de eigenaren, wordt dus nooit meer goed. Anders waren ze niet bij de rijdende rechter terecht gekomen. Ze willen gewoon van hem af.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:01

En wie is de dupe hier van, de hond :(:)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:50

Die kat _O-
Hondje is gewoon wat angstig lijkt.. Gestoord? Nee. Ben benieuwd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:56

weet je wat het is, het baasje maakt of breekt een hond.
hier om de hoek hebben ze een border teefje uit het asiel gehaald, dier zat ook een heel verhaal ana vast, zou agressief zijn naar van alles en nog wat :n
dier was gewoon onzeker en had een bak energie waar de baasjes die het beestje naar het asiel hadden gedaan niets mee deden. behalve dan alle gedrag wat door die opgekropte energie naar boven kwam er uit proberen te corrigeren.
dan krijg je idd ene heel gefrustreerd onzeker angstig hondje.
toen ik de border voor het eerst zag en stond te praten met de huidige bazin, zei ik ook tegen haar , er zit absoluut geen agressie in :n ik zie een lief hondje wat wel flink onzeker is en als je te weinig met haar doet kan ik me voorstellen dat ze uit frustratie idd vervelend gedrag gaat laten zien ...

als een baasje totaal ongeschikt is voor het karakter en energieniveau van een dier en ze hier niet de tijd , energie en werk in willen stoppen zal een hond heel snel kunnen veranderen in een naar dier.

maar nog steeds, ik ben benieuwd naar het hele verhaal en hoop dat ik het niet vergeet te kijken strakjes.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:56

Ik zie een gewone normale hond, geen raar of gestoord gedrag. Ik denk dat het eerder aan de nieuwe eigenaren zal liggen dan aan de hond zelf. Ik vind de hond wel erg leuk, lijkt mij een leuk, vrolijk hondje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:05

Vivian__ schreef:
Die kat _O-
Hondje is gewoon wat angstig lijkt.. Gestoord? Nee. Ben benieuwd.

als een hond een kat op wielen ziet denkt hij toch niet...oh,een kat?

Mensen geven tweedehands hond helemaal de tijd niet.Soms heeft het wel een half jaar nodig.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:09

Dat hoor je zo vaak tegenwoordig alsof het pak melk is wat je maar even inruilt.
Wij hebben ook een nieuwe hond erbij en dat gaat achteraf totaal niet samen met onze andere.
Maar no way dat jochie weg gaat.
Mensen zijn zo makkelijk tegenwoordig.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:10

Bij het kijken naar de test dacht ik dat het een stukje uit koefnoen was :+ Echt ongelofelijk hoe serieus die mensen zichzelf nemen. Of was het benidorm bastards? Die hond leek de enige normale van het stel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:11

Soms zelfs nog langer. De eerste avond dat wij onze nieuwe vriend in huis hadden hapte hij naar ons toen hij zich onder mijn bureau verschanst had en we hem daar weg wilden hebben. Pure onzekerheid en waarschijnlijk een slechte ervaring met het vastpakken.
Ik ben benieuwd vanavond naar het verhaal maar dit kan weer zo'n typisch "geen geduld" geval zijn (baasjes dan hé, niet de hond).

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:12

JJane schreef:
Bij het kijken naar de test dacht ik dat het een stukje uit koefnoen was :+ Echt ongelofelijk hoe serieus die mensen zichzelf nemen. Of was het benidorm bastards? Die hond leek de enige normale van het stel.

_O-

Jij zegt het ik dacht het.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:17

Citaat:
Die hond leek de enige normale van het stel.

:')

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:24

Neej schreef:
Op basis van dit filmpje zie ik niet veel geks eigenlijk. Gewoon een hondje wat ontwijkend gedrag vertoont bij die lange arm, wat ik veeeeel liever zie dan direct de aanval inzetten. Gezien het ras (airedales zijn nou eenmaal geen labradors) vind ik wat ik hier zie eigenlijk heel prima.. Ben dus ook heel benieuwd naar de rest van de aflevering ja, en naar wat voor "gestoord" gedrag het hondje vertoont.

Helaas willen de test commissies dat alles honden relaxt teageren -O-

Hier ook een herder die ergens volgend jaar een vergelijkbare test moet afleggen... Alles moet ze eigenlijk gedogen, anders heb je kans dat de test niet eens gehaald word :roll: En honden die zo'n test niet doorkomen, mag niet mee gefokt worden. Net datgene wat ik in de toekomst dus wil (en de hondensport in), dus ik moet die test halen... >;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:25

JJane schreef:

:j _O-

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:26

JJane schreef:

:') inderdaad...koefnoen kan hier zonder moeite een parodie op maken :')

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:28

In het filmpje uit de OP zie ik geen raar/agressief gedrag.

Hier reageert de hond echter wel fel op een andere hond maar het kan ook allemaal geknipt en geplakt zijn natuurlijk ;)
We zien het vanavond wel :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:37

tja.... baasje maakt de hond zullen we maar zeggen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:40

Een van mijn honden regeert aangelijnd soms ook fel op een andere hond maar dat wil niet zeggen dat hij agressief is. Los is er niets aan de hand en na een tijdje aangelijn bij elkaar in de buurt ook niet meer. Ik vind die tests meer iets voor een robot hond, kom op zeg, een hond is een hond. Die hoeft toch niet perfect te zijn?

Lhinnolijf: dat wordt dan flink oefenen met een kat op wieltjes :D

Ik zie dit item morgen wel deels bij de tv draait door voorbijkomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:42

Sorry hoor, maar wat een stelletje mongolen.

En dat die hond fel reageert op andere honden, tja, daar zijn er zoveel van, is niet het einde van de wereld..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:43

Goh ik ben benieuwd, ik zie geen raar gedrag in dat kleine stukje film, maar dat is ook maar een klein stukje van ik hoop een uitgebreidere test.

Overigens moest ik toch wel heel erg lachen om die houten kat die ineens tevoorschijn rolde, ik mag hopen dat dat geen echte kattentest moest voorstellen want ik zie een katten hatende hond daar nog niet op reageren...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:43

In het tweede filmpje reageert hij inderdaad op de andere hond maar gut dan ken ik echt wel bizar veel honden die "gestoord" zijn :+ . Ik ben toch echt wel benieuwd of in de aflevering naar voren komt dat die hond wel heel wat meer doet dan wat ze hier laten zien. Ik denk hele andere dingen bij gestoord, dit noem ik vooralsnog gewoon niet opgevoed of denken dat elke hond en ras van zichzelf wel een tamme lamzak is.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:55

In het tweede filmpje zie ik ook geen agressie. Eerder een opgewonden hond die graag naar de andere hond toe wil..