Kennelhoest.... Bedankt he!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Re: Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:22

IK doe normaal.

Als het op een griepvirus aan komt kan je ook prima vertrouwen op je omgeving. Daar hoef je geen 8 jaar voor geleerd te hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 14:22

Tnx voor de tips die gegeven zijn mbt halsband en siroop. Ik neem even een time out van t topic

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:24

Ik snap dat je emotioneel bent, maar probeer toch open te staan voor derden. Er is nu vaak genoeg gezegd dat het gewoon een virusje is en dat je niet te veel paniek moet zaaien. Zelf ben je ook wel eens verkouden en daar ga je (hopelijk) ook normaal mee om, kan hier dus ook.

Sterkte TS en hopelijk kun je straks met frisse moed het topic even opnieuw lezen.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:28

Nou met alle respect hier voor alle meningen. Kennelhoest is niet het eind van de wereld. Het kan uitgroeien tot een longontsteking. Maar als ik verkouden word kan dat net zo goed.

Mijn vader geeft al 25 jaar jachthondentraining. En op het moment dat een eigenaar weet dat zijn/haar hond kennelhoest heeft is deze gewoon niet welkom! En al heeft het meerendeel een spray in de neus hier tegen gehad, dan nog is de hond niet welkom.

En ik las dat iemand zei dat een puppy van 9 weken geen baby is. Dat vind ik een erg rare opmerking, een pup van 9 weken is nog wel een baby, deze heeft net pas zijn tweede enting gehad. Er word niet voor niets gewaarschuwd met zwemmen en contact met andere honden en massaal gaan lopen waar veel andere honden komen. Een hond van 9 maanden is een ander verhaal maar kennelhoest blijft een naar iets. Vooral om als eigenaar aan te horen.

TS, ik snap je frustraties heel goed en ik snap dan ook niet dat iedereen er zo laconiek op reageerd terwijl dit soort dingen heel logisch en simpel zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:31

Van een verkoudheidsvirus kun je ook blijvende schade oplopen, dan ook maar jezelf in een isoleercel zetten?

Het is niet laconiek reageren, het is logisch redeneren. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:36

"Het is maar een griepje"... Je zou maar eens met een kind met mazelen of weet ik veel welke besmettelijke ziekte op een basisschool moeten aankomen met "Dat is goed voor de weerstand, geen doodvonnis" :') Dan si het opeens wel asociaal.

Als je weet dat je dier iets besmettelijks heeft, dan hou je hem thuis. Mocht je geen tuin hebben waar hij in kan spelen/energie kwijt kan raken of net zoals onze hond, niet in haar eigen tuin wil poepen, dan laat je het mensen even netjes weten dat ze niet in de buurt van de hond moeten komen.... Klaar...

Wat als dit Rhino was geweest? Dan was het wel een heisa geworden, want dat kan heel slecht aflopen... Of gaan we dan ook zeggen "goed voor de weerstand" :') Daarvan werd ook niet elk paard ziek, maar hoeveel stallen werden er niet hermetisch afgesloten? Bij een griepje kan dat ook gevolgen hebben, dus snap TS helemaal...

Als je dier ziek is, en je weet het, dan tref je maatregelen. Dan ga je niet nog eens lekker andere honden besmetten. Ik zou zelfs netjes hebben gebeld van "Goh, mijn hond heeft dit, incubatietijd van.... dus let er even op, dat als uw hond begint te hoesten of wat dan ook, dat er een kans is dat...."

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:38

ingeb0rg schreef:
Nou met alle respect hier voor alle meningen. Kennelhoest is niet het eind van de wereld. Het kan uitgroeien tot een longontsteking. Maar als ik verkouden word kan dat net zo goed.

Mijn vader geeft al 25 jaar jachthondentraining. En op het moment dat een eigenaar weet dat zijn/haar hond kennelhoest heeft is deze gewoon niet welkom! En al heeft het meerendeel een spray in de neus hier tegen gehad, dan nog is de hond niet welkom.

En ik las dat iemand zei dat een puppy van 9 weken geen baby is. Dat vind ik een erg rare opmerking, een pup van 9 weken is nog wel een baby, deze heeft net pas zijn tweede enting gehad. Er word niet voor niets gewaarschuwd met zwemmen en contact met andere honden en massaal gaan lopen waar veel andere honden komen. Een hond van 9 maanden is een ander verhaal maar kennelhoest blijft een naar iets. Vooral om als eigenaar aan te horen.

TS, ik snap je frustraties heel goed en ik snap dan ook niet dat iedereen er zo laconiek op reageerd terwijl dit soort dingen heel logisch en simpel zijn.

Ik lees dat wel vaker....honden van 9 week niet naar buiten.

Nou iedereen die ik ken neemt zijn pups gewoon overal mee naar toe.
Ik ook hoor, mijn pup kreeg ik met 8 week en die nam ik overal mee naar toe.
Veel honden of weinig honden.

Kan mij niets schelen, lekker weerstand opbouwen.

Vriendin van mij fokt met honden, die pups komen met 5/6 week al in aanraking met andere honden (waaronder die van mij), nou stuk voor stuk kerngezonde oersterke pups.

Maar goed, ik ben een nuchtere Groninger (en Magda een nuchtere Fries) en ik doe niet zo hysterisch om wat bacteriën.
Niet alle bacteriën zijn slecht.

Hartstikke goed voor ze

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:39

Het gaan vergelijken van een verkoudheidsvirus/kennelhoest met mazelen/rhino draagt ook echt bij aan deze discussie.
Dat zijn verschillende soorten virussen met verschillende variatie in de ernstigheid ervan. :roll:
En dat is ook precies wat ik bedoel met logisch redeneren i.p.v. doemdenken.

Het is geen Rhino, mazelen of iets dergelijks het een is virus wat gelijksoortig is aan het verkoudheidsvirus dus is imo die rompslomp erom heen vaak ook overdreven.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:41

magda_90 schreef:
Het gaan vergelijken van een verkoudheidsvirus/kennelhoest met mazelen/rhino draagt ook echt bij aan deze discussie.
Dat zijn verschillende soorten virussen met verschillende variatie in de ernstigheid ervan. :roll:
En dat is ook precies wat ik bedoel met logisch redeneren i.p.v. doemdenken.

Het is geen Rhino, mazelen of iets dergelijks het een is virus wat gelijksoortig is aan het verkoudheidsvirus dus is imo die rompslomp erom heen vaak ook overdreven.

_O- nog even en de pest word erbij gehaald

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:42

Heel veel mensen herkennen geen kennelhoest. Ook mensen die jaren hondensport doen of trainen. Al zo vaak meegemaakt helaas.

Je kan maar 1 ding hier tegen doen en zelf je verantwoording nemen en dat is enten per injectie maar ook nasaal. Sindsdien zijn onze vrij ervan of zeer lichte symptomen. Mensen op je heen zullen niet snel verbeteren wat dat betreft.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:46

Maar het gaat toch nergens over, dat we bij het ene een massahysterie veroorzaken en bij het andere zeggen "Joh, vervelend"...

Het gaat toch gewoon om fatsoen? Stel mijn hond heeft vlooien, ik weet het en ik ga lekker hem laten spelen in het park met andere honden.... Dan zouden jullie dit ook normaal vinden?

Het gaat gewoon om het feit dat de eigenaar wist dat de hond ziek was, iets had wat besmettelijk was en toch koos om iets te doen waardoor er meerdere mensen last van gaan hebben, terwijl dit waarschijnlijk gewoon te voorkomen was!

Dus vandaar even de totaal andere voorbeelden, maar in mijn ogen komen ze op hetzelfde neer.... Het gaat niet om hoe ernstig iets is... Het is gewoon fatsoen... en "gaan ze niet dood van" etc vind ik gewoon een vervelend excuus om te doen of het niet erg is... Het blijft gewoon vervelend en dom/onfatsoenlijk..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:51

Of het nou "maar een griepje is" of een ernstige ziekte is volgens mij ook niet echt aan de orde. Het gaat er alleen maar om dat die eigenaar bewust met een ziek dier naar andere honden is gegaan zonder eerst te overleggen of dat wel kan met de club. Dus is die eigenaar haar verantwoording niet nagekomen en dat vind ik zeer kwalijk. Ondanks het maar een griepje is. Ze deed het bewust.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:51

Lianne86 schreef:
Maar het gaat toch nergens over, dat we bij het ene een massahysterie veroorzaken en bij het andere zeggen "Joh, vervelend"...

Het gaat toch gewoon om fatsoen? Stel mijn hond heeft vlooien, ik weet het en ik ga lekker hem laten spelen in het park met andere honden.... Dan zouden jullie dit ook normaal vinden?

Het gaat gewoon om het feit dat de eigenaar wist dat de hond ziek was, iets had wat besmettelijk was en toch koos om iets te doen waardoor er meerdere mensen last van gaan hebben, terwijl dit waarschijnlijk gewoon te voorkomen was!

Dus vandaar even de totaal andere voorbeelden, maar in mijn ogen komen ze op hetzelfde neer.... Het gaat niet om hoe ernstig iets is... Het is gewoon fatsoen... en "gaan ze niet dood van" etc vind ik gewoon een vervelend excuus om te doen of het niet erg is... Het blijft gewoon vervelend en dom/onfatsoenlijk..

Ze kunnen OVERAL kennelhoest oplopen(of vlooien)

Als het nou een ziekte was die ze alleen via direct contact kunnen oplopen zoals rabiës dan was het een ander verhaal.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:58

Wat een laconieke hondenhouders/kenners op dit topic, ben werkelijk verbaasd |o we weten het allemaal zo goed maar begrijpen het alleen niet.

Ja, als je hond kennelhoest heeft ga je niet naar een hondenschool, een hondenschool die honden toelaat met kennelhoest omdat het goed voor hun weerstand zou zijn mogen wat mij betreft direct gesloten worden, wat nou goed voor de weerstand ? Als de weerstand goed was had het dier de kennelkuch niet gehad dus we laten een dier met een zwakke weerstand een terrein opkomen waar de infectiedruk giga hoog is en we vinden dit de normaalste zaak van de wereld ? Hou toch op zeg !! Kennelhoest kan wel degelijk lelijke en blijvende gevolgen hebben maar dat schijnt voor vele op dit topic niet uit te maken ? Of is het zo dat omdat we dit zelf nog niet mee gemaakt hebben we onze kop er voor in het zand steken ? Totdat we zelf in een bak ellende en kosten terecht komen, dan piepen we wel anders. Omdat jullie enkele hond er goed doorheen is gerolt is dit nog geen vaststaand feit dat dit bij elke hond zo gaat.

TS heeft wat mij betreft groot gelijk. Zeer ondoordacht van de eigenaar van de hond met kennelhoest om naar de club te komen zonder daar vooraf contact over te hebben met de club, vooral als daar op voorhand aan gegeven is dit wel te doen. Een pup van 9 weken kan wel degelijk het leven laten door kennelhoest dus dat het geen baby is ? Wat een flauwekul, een pup van 9 weken is WEL degelijk een baby. Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer een pup dan wel een baby is ?

TS, morgen naar de da gaan en idd afwachten of een kuurtje nodig is, da weet dit vele malen beter dan de hondenkenners hier op dit topic, daarbij kun je tot die tijd Rigby ontlasten door een aantal keer per dag een theelepel honing te geven, dit verzacht de keel dus de neiging om steeds te kuchelen wat al ontlast. Had je de temperatuur al opgenomen ?

Fokkers die vreemde honden bij hun niet ingeente pups laten......laat ik mijn mond maar houden. Dit zijn geen fokkers maar :r

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:01

LadyMadonna.
Besef wel dat je dierenarts graag op wintersport wil, en dat hij dat moet financieren, dus die is al gauw geneigd om je hond te laten komen en antibiotica voor te schrijven.
Maakt mij niet uit hoor, van mij mag je gaan, maar met hoestsiroop duurt het net zo lang en krijgt je hond (9 mnd is mi geen pup meer) gewoon de kans om weerstand op te bouwen...
Oh Bassenqua je draaft wel erg door....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:03

Oh, trouwens, ik als fokker laat ook geen vreemde honden bij mijn pups. Sowieso zijn mensen pas na 3 weken welkom om de pups te bekijken, maar ze hoeven zich van mij niet compleet te ontsmetten voor ze binnenkomen. Ze hebben nl weerstand via de moedermelk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:04

Laten we nu dus masaal thuisblijven als wij ook verkouden zijn; stel dat je daarmee anderen kunt besmetten. Laten we vooral de buurman onverantwoord noemen als deze met zijn verkoudheid wél de straat op gaat. Stel dat we verkouden worden, stel dat ons immuunsysteem moet werken om ons gezond te houden.

Wat zijn diegene die doorgaan toch onverantwoord.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:06

Wanneer zijn de honden in contact geweest?
Een voordeel is dat die deze soort nooit meer krijgt.
Ik ben niet voor het inenten tegen kennelhoest maar ik neem aan dat deze bij de puppy enting zat van jouw hond en dus nog geldig is.
Met een paar dagen is je hond vast weer opgeknapt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:09

Bassenqua schreef:
Wat een laconieke hondenhouders/kenners op dit topic, ben werkelijk verbaasd |o we weten het allemaal zo goed maar begrijpen het alleen niet.

Ja, als je hond kennelhoest heeft ga je niet naar een hondenschool, een hondenschool die honden toelaat met kennelhoest omdat het goed voor hun weerstand zou zijn mogen wat mij betreft direct gesloten worden, wat nou goed voor de weerstand ? Als de weerstand goed was had het dier de kennelkuch niet gehad dus we laten een dier met een zwakke weerstand een terrein opkomen waar de infectiedruk giga hoog is en we vinden dit de normaalste zaak van de wereld ? Hou toch op zeg !! Kennelhoest kan wel degelijk lelijke en blijvende gevolgen hebben maar dat schijnt voor vele op dit topic niet uit te maken ? Of is het zo dat omdat we dit zelf nog niet mee gemaakt hebben we onze kop er voor in het zand steken ? Totdat we zelf in een bak ellende en kosten terecht komen, dan piepen we wel anders. Omdat jullie enkele hond er goed doorheen is gerolt is dit nog geen vaststaand feit dat dit bij elke hond zo gaat.

TS heeft wat mij betreft groot gelijk. Zeer ondoordacht van de eigenaar van de hond met kennelhoest om naar de club te komen zonder daar vooraf contact over te hebben met de club, vooral als daar op voorhand aan gegeven is dit wel te doen. Een pup van 9 weken kan wel degelijk het leven laten door kennelhoest dus dat het geen baby is ? Wat een flauwekul, een pup van 9 weken is WEL degelijk een baby. Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer een pup dan wel een baby is ?

TS, morgen naar de da gaan en idd afwachten of een kuurtje nodig is, da weet dit vele malen beter dan de hondenkenners hier op dit topic, daarbij kun je tot die tijd Rigby ontlasten door een aantal keer per dag een theelepel honing te geven, dit verzacht de keel dus de neiging om steeds te kuchelen wat al ontlast. Had je de temperatuur al opgenomen ?

Fokkers die vreemde honden bij hun niet ingeente pups laten......laat ik mijn mond maar houden. Dit zijn geen fokkers maar :r

Ik weet wel degelijk wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor dieren met een slechte weerstand. Ken wel een aantal honden met blijvende schade, maar schade waar ze weinig last van hebben.

Ik heb ook nooit gezegd dat er geen gevolgen zijn, heb gezegd dat GEZONDE dieren hier prima over heen komen.

Gezonde mensen krijgen immers ook wel eens griep, maar gaan hier niet dood aan. En gezonde honden ook niet.

Puppy's en baby's MOETEN weerstand opbouwen en dat kan alleen als je ze blootstelt aan bacteriën.

Honden en kinderen krijgen al VEEL en VEEL te veel preventieve antibiotica binnen via vlees. De gemiddelde weerstand is al om te janken en bij het minste geringste worden ze ziek.

En waarom???? Omdat ze overal van weggehouden worden....alles moet hygiënisch schoon....vieze handjes moeten direct met anti bacteriële handzeep schoon gemaakt worden. AHH en kind niest snelsnel naar huis, stel je voor dat hij dood gaat.

NIET alle bacteriën zijn slecht!!! Sterker nog de meeste zijn GOED. GOED voor de weerstand.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 29-09-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:09

Mag jij vinden Billy maar zullen we elkaar weer eens spreken als je ook 25 jaar met groepen honden hebt gewerkt en meerdere ervaringen hebt gehad met kennelkoest waarvan sommige echt niet zo fraai zijn afgelopen ? Dan ga ik dit gesprek graag nog een keer met je aan. Jij vind dat ik doordraaf, ik vind jou kortzichtig en laconiek maar goed.......je weet het ongetwijfeld het beste tot je een keer lelijk op je smoel gaat.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:10

Kitty1985 schreef:
Lianne86 schreef:

Ze kunnen OVERAL kennelhoest oplopen(of vlooien)

Als het nou een ziekte was die ze alleen via direct contact kunnen oplopen zoals rabiës dan was het een ander verhaal.

Ja en? Dan nog ga jij als eigenaar toch niet het risico vergroten dat andere mensen er ook last van krijgen? Je gaat toch niet BEWUST andere honden ook aansteken? Dat is het in mijn ogen namelijk...

En dan boeit het me echt niet dat je het overal kan krijgen. Als eigenaar hoor je gewoon rekening te houden dat als je een zieke hond hebt, dat ie geen tig andere honden aansteekt. Ook al zou het virus door de lucht rondwaaien, boeiend! Je gaat niet bewust de kans vergroten :)

De kans wordt gewoon groter als er een hond met kennelhoest rondloopt... Dus de kans vergroten doe je niet.... Maarja, normen en waarden :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:12

Bassenqua schreef:
Mag jij vinden Billy maar zullen we elkaar weer eens spreken als je ook 25 jaar met groepen honden hebt gewerkt en meerdere ervaringen hebt gehad met kennelkoest waarvan sommige echt niet zo fraai zijn afgelopen ? Dan ga ik dit gesprek graag nog een keer met je aan. Jij vind dat ik doordraaf, ik vind jou kortzichtig en laconiek maar goed.......je weet het ongetwijfeld het beste tot je een keer lelijk op je smoel gaat.

Dan waren die honden al ziek.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:13

Was je er bij Kitty ? Geen conclusies trekken als je niet waar het over gaat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:14

Lianne86, dan zou ik graag willen dat jij met je verkoudheid voortaan ook thuisblijft, want straks wordt ik ziek van jou.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:15

Bassenqua schreef:
Was je er bij Kitty ? Geen conclusies trekken als je niet waar het over gaat.

Ik kan 1 wel met 1 optellen hoor....geen probleem