Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dan si het opeens wel asociaal.
Daarvan werd ook niet elk paard ziek, maar hoeveel stallen werden er niet hermetisch afgesloten? Bij een griepje kan dat ook gevolgen hebben, dus snap TS helemaal...ingeb0rg schreef:Nou met alle respect hier voor alle meningen. Kennelhoest is niet het eind van de wereld. Het kan uitgroeien tot een longontsteking. Maar als ik verkouden word kan dat net zo goed.
Mijn vader geeft al 25 jaar jachthondentraining. En op het moment dat een eigenaar weet dat zijn/haar hond kennelhoest heeft is deze gewoon niet welkom! En al heeft het meerendeel een spray in de neus hier tegen gehad, dan nog is de hond niet welkom.
En ik las dat iemand zei dat een puppy van 9 weken geen baby is. Dat vind ik een erg rare opmerking, een pup van 9 weken is nog wel een baby, deze heeft net pas zijn tweede enting gehad. Er word niet voor niets gewaarschuwd met zwemmen en contact met andere honden en massaal gaan lopen waar veel andere honden komen. Een hond van 9 maanden is een ander verhaal maar kennelhoest blijft een naar iets. Vooral om als eigenaar aan te horen.
TS, ik snap je frustraties heel goed en ik snap dan ook niet dat iedereen er zo laconiek op reageerd terwijl dit soort dingen heel logisch en simpel zijn.

magda_90 schreef:Het gaan vergelijken van een verkoudheidsvirus/kennelhoest met mazelen/rhino draagt ook echt bij aan deze discussie.
Dat zijn verschillende soorten virussen met verschillende variatie in de ernstigheid ervan.
En dat is ook precies wat ik bedoel met logisch redeneren i.p.v. doemdenken.
Het is geen Rhino, mazelen of iets dergelijks het een is virus wat gelijksoortig is aan het verkoudheidsvirus dus is imo die rompslomp erom heen vaak ook overdreven.
nog even en de pest word erbij gehaald Lianne86 schreef:Maar het gaat toch nergens over, dat we bij het ene een massahysterie veroorzaken en bij het andere zeggen "Joh, vervelend"...
Het gaat toch gewoon om fatsoen? Stel mijn hond heeft vlooien, ik weet het en ik ga lekker hem laten spelen in het park met andere honden.... Dan zouden jullie dit ook normaal vinden?
Het gaat gewoon om het feit dat de eigenaar wist dat de hond ziek was, iets had wat besmettelijk was en toch koos om iets te doen waardoor er meerdere mensen last van gaan hebben, terwijl dit waarschijnlijk gewoon te voorkomen was!
Dus vandaar even de totaal andere voorbeelden, maar in mijn ogen komen ze op hetzelfde neer.... Het gaat niet om hoe ernstig iets is... Het is gewoon fatsoen... en "gaan ze niet dood van" etc vind ik gewoon een vervelend excuus om te doen of het niet erg is... Het blijft gewoon vervelend en dom/onfatsoenlijk..
we weten het allemaal zo goed maar begrijpen het alleen niet.
Bassenqua schreef:Wat een laconieke hondenhouders/kenners op dit topic, ben werkelijk verbaasdwe weten het allemaal zo goed maar begrijpen het alleen niet.
Ja, als je hond kennelhoest heeft ga je niet naar een hondenschool, een hondenschool die honden toelaat met kennelhoest omdat het goed voor hun weerstand zou zijn mogen wat mij betreft direct gesloten worden, wat nou goed voor de weerstand ? Als de weerstand goed was had het dier de kennelkuch niet gehad dus we laten een dier met een zwakke weerstand een terrein opkomen waar de infectiedruk giga hoog is en we vinden dit de normaalste zaak van de wereld ? Hou toch op zeg !! Kennelhoest kan wel degelijk lelijke en blijvende gevolgen hebben maar dat schijnt voor vele op dit topic niet uit te maken ? Of is het zo dat omdat we dit zelf nog niet mee gemaakt hebben we onze kop er voor in het zand steken ? Totdat we zelf in een bak ellende en kosten terecht komen, dan piepen we wel anders. Omdat jullie enkele hond er goed doorheen is gerolt is dit nog geen vaststaand feit dat dit bij elke hond zo gaat.
TS heeft wat mij betreft groot gelijk. Zeer ondoordacht van de eigenaar van de hond met kennelhoest om naar de club te komen zonder daar vooraf contact over te hebben met de club, vooral als daar op voorhand aan gegeven is dit wel te doen. Een pup van 9 weken kan wel degelijk het leven laten door kennelhoest dus dat het geen baby is ? Wat een flauwekul, een pup van 9 weken is WEL degelijk een baby. Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer een pup dan wel een baby is ?
TS, morgen naar de da gaan en idd afwachten of een kuurtje nodig is, da weet dit vele malen beter dan de hondenkenners hier op dit topic, daarbij kun je tot die tijd Rigby ontlasten door een aantal keer per dag een theelepel honing te geven, dit verzacht de keel dus de neiging om steeds te kuchelen wat al ontlast. Had je de temperatuur al opgenomen ?
Fokkers die vreemde honden bij hun niet ingeente pups laten......laat ik mijn mond maar houden. Dit zijn geen fokkers maar
Kitty1985 schreef:Lianne86 schreef:Maar het gaat toch nergens over, dat we bij het ene een massahysterie veroorzaken en bij het andere zeggen "Joh, vervelend"...
Het gaat toch gewoon om fatsoen? Stel mijn hond heeft vlooien, ik weet het en ik ga lekker hem laten spelen in het park met andere honden.... Dan zouden jullie dit ook normaal vinden?
Het gaat gewoon om het feit dat de eigenaar wist dat de hond ziek was, iets had wat besmettelijk was en toch koos om iets te doen waardoor er meerdere mensen last van gaan hebben, terwijl dit waarschijnlijk gewoon te voorkomen was!
Dus vandaar even de totaal andere voorbeelden, maar in mijn ogen komen ze op hetzelfde neer.... Het gaat niet om hoe ernstig iets is... Het is gewoon fatsoen... en "gaan ze niet dood van" etc vind ik gewoon een vervelend excuus om te doen of het niet erg is... Het blijft gewoon vervelend en dom/onfatsoenlijk..
Ze kunnen OVERAL kennelhoest oplopen(of vlooien)
Als het nou een ziekte was die ze alleen via direct contact kunnen oplopen zoals rabiës dan was het een ander verhaal.
Bassenqua schreef:Mag jij vinden Billy maar zullen we elkaar weer eens spreken als je ook 25 jaar met groepen honden hebt gewerkt en meerdere ervaringen hebt gehad met kennelkoest waarvan sommige echt niet zo fraai zijn afgelopen ? Dan ga ik dit gesprek graag nog een keer met je aan. Jij vind dat ik doordraaf, ik vind jou kortzichtig en laconiek maar goed.......je weet het ongetwijfeld het beste tot je een keer lelijk op je smoel gaat.