Die honden van anderen! BAH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:55

Wat belachelijk wat sommige hier zeggen zeg. Hondje op eigen terrein moet maar bij het hek vandaan blijven, zodat andere honden zich niet geroepen voelen om aan te vallen? Daar komt het wel op neer.
Mensen moeten hun hond gewoon in bedwang houden!

Sterkte TS, ik hoop dat je hondje goed herstelt!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:09

vind eigelijk wel beetje ... op het moment dat hond lief gegrepen werd.. was ts er toch niet bij?
dus hoe weet je nou hoe het gegaan is.. misschien is hondlief er wat onderuit gekropen.. en heeft de andere hond uitgelokt.. tjaaa ..
Niet dat ik het goedpraat want zo agressieve hond.. hoort gewoon aangelijnt te zijn.. met een korf etc.
maartjaa
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 27-09-13 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Re: Die honden van anderen! BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:10

Dus geen maartjaa, die andere hond had gewoon onder appel moeten staan.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:11

little_king schreef:
Dus geen maartjaa, die andere hond had gewoon onder appel moeten staan.

Dat vind JIJ jaa.. maar ik mag toch mijn mening erover geven?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:13

ja hoor dat mag en daar geef ik mijn mening weer over.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:14

little_king schreef:
ja hoor dat mag en daar geef ik mijn mening weer over.

Prima, +:)+

XxDancexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 20:14

Ik vind ook dat jouw beest gewoon op eigen terrein moet kunnen zijn.
Maar het is gewoon een stom ongeluk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:31

kani_ejj schreef:
Nu spookt er 1 ding in m'n hoofd je zegt dat je thuis kwam dus hond zat alleen ?
Maar waarom zit je hond buiten als die niet van andere honden houdt !
Die van mij heeft t ook niet op andere doet niks blaft misschien maar toch laat k m niet alleen buiten ook al ben ik maar 5 min weg

Hoe jij beschrijft zo is m'n tuin ook de voorkant maar dan nog zorg ik dat alles dicht is

Er staat toch echt nergens dat het hondje niet van andere honden houdt? Trouwens, honden houden nooit van elkaar ;)
Mijn honden zitten ook vaak buiten als ik weg ben. Ze kunnen dan binnen en buiten. Dit hondje zat simpelweg op eigen terrein en is daar aangevallen omdat hij zijn poot je onder de poort door stak. Het arme ding heeft niets fout gedaan.

Als je een poort hebt waar je regelmatig doorheen moet rijden is het gans onmogelijk om die tot de grond toe af te zetten maar dat zou ook niet nodig moeten zijn.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:36

jeetje dat is schrikken!

veel sterkte..hopelijk komt je hondje er weer boven op! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:39

Tat_jana schreef:
Dan nog voel IK mij aansprakelijk voor alles wat mijn dieren door poorten kunnen steken etc...
Hier is alles tot de grond toe dicht waar ze niet onder door kunnen.. Met schriklint over de schuttingen zodat ze er niet overheen kunnen..

Schriklint? Dat gaat voor mij dan weer een beetje te ver..

Weet je ook waarom je hondje z'n poot onder de poort door stak?
Mijn honden doen dat namelijk nooit en er zit een gigantisch gat in onze poort ( voor de katten ) zij steken hun snuitje erdoor en blaffen als een gek als er een auto voorbij komt, maar als er een hond komt zijn ze weg.. bangeschijters.

Heel veel sterkte in ieder geval!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:45

Belachelijk, zelfs als een hond ontsnapt hoort geen enkele hond te bijten, daarvoor voed je ze op, klaar. Moeten die twee van mij niet doen, naar honden bijten (of mijn paard naar anderen trappen) als ik er bij ben, ik ben er bij om zulke problemen op te lossen en dat weten ze alle 3 donders goed, maar oké, dat doet er niet toe.

Let op je omgeving als hondenbaas of houd je hond kort genoeg om het niet te hoeven doen, een hond hoort niet te bijten, gewoon niet, enkel bij erge bedreiging, en een pootje/snuit door een hek is dat niet.

Veel sterkte ermee TS, hoe gaat het nu?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:11

Percy schreef:
kani_ejj schreef:
Nu spookt er 1 ding in m'n hoofd je zegt dat je thuis kwam dus hond zat alleen ?
Maar waarom zit je hond buiten als die niet van andere honden houdt !
Die van mij heeft t ook niet op andere doet niks blaft misschien maar toch laat k m niet alleen buiten ook al ben ik maar 5 min weg

Hoe jij beschrijft zo is m'n tuin ook de voorkant maar dan nog zorg ik dat alles dicht is

Er staat toch echt nergens dat het hondje niet van andere honden houdt? Trouwens, honden houden nooit van elkaar ;)
Mijn honden zitten ook vaak buiten als ik weg ben. Ze kunnen dan binnen en buiten. Dit hondje zat simpelweg op eigen terrein en is daar aangevallen omdat hij zijn poot je onder de poort door stak. Het arme ding heeft niets fout gedaan.

Als je een poort hebt waar je regelmatig doorheen moet rijden is het gans onmogelijk om die tot de grond toe af te zetten maar dat zou ook niet nodig moeten zijn.[/

Citaat . Mijn hond is sowieso al niet zo van andere honden, ze wil niet dat andere aan haar ruiken en gaat ze dan ook uit de weg.

Dit is 1 van de redenen waarom mijn hond nooit alleen buiten is.
Jou hond kan heel lief zijn maar een andere hond niet we kunnen helaas niet alle honden opvoeden.
Zou wel een stuk beter zijn.
Ik neem t niet op voor de hond die beet die had van mij een politie achter zich aangehad.
Zoals ik las van ts is het bekend van de honden dan ze agressief zijn.
Dan had ik al lang maatregelen genomen.
Hier zijn 2 am Staffords die behoorlijk agressief zijn tegen honden.
Daar heb ik ook melding van gedaan aangezien ze elkaar grepen tot bloedens toe met stukken oor enzo
Deze mogen niet meer los moeten gemuilkorfd worden zo niet wordt hun straf opgelegd.
Kwestie van opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:25

Potverdorie,heb ik mijn honden voor niks opgevoed.Ik heb ze altijd geleerd niet te reageren op blaffende honden achter het hek.Helemaal fout gedaan,volgens sommige mogen ze de honden achter het hek dus opvreten,want die honden blaffen naar ze. >;)

Hoef ik ze gelijk niet meer te voeren s'avonds :=

Ts sterkte met je hondje,kan me voorstellen dat het niet mee valt voor zo'n oude dibbes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:49

Sterkte met je hondje. Wat een naar ongeluk. En ik ben het wel met je eens. Heel veel eigenaren denken totaal niet na over eventuele gevolgen. Weet niet of het bij deze hond al bekend was. Heb er ook altijd een schurft hekel aan dat je op het gemak aan het wandelen bent en komt er zo'n ongeleid projectiel op je afvliegen. Daar ben ik niet van gediend maar mijn hond ook niet. En dan roepen hij doet niets. Nee maar wat weet je als eigenaar nou over andermans hond.
Je moet overal ogen hebben als je gaat wandelen. Zou toch te gek zijn dat je eigen hond(en) op je eigen terrein niet meer veilig zijn. Heb echt het idee dat vele honden eigenaar steeds asocialer worden helaas.
Ben overigens wel benieuwd naar de reactie van de eigenaar hopelijk werken ze wel een beetje mee.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 27-09-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:53

jeetje ts wat een gedoe, ik hoop dat je hondje goed hersteld en er weinig last van overhoud!
Heb je de eigenaar van de andere hond verder wel gesproken?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 07:59

Nou, vandaag hupst ze weer vrolijk rond. Heeft alleen nog erge pijnsteken, soms jankt ze heel lang achter elkaar en dan gaat ze weer vrolijk rondhupsen. Mag helaas niet meer pijnstilling anders gaat ze haar pootje teveel belasten als ze niets meer voelt.

Heb gisteren nog gehoord hoe het nu gegaan is, vrouw is nog komen vragen hoe het met haar was en heeft haar verhaal gedaan.
Ze heeft enkel gezien dat één van de twee honden waarmee ze wandelde de poot van mijn hond opeens te pakken had. Mijn hond schreeuwde het uit achter het poortje maar de hond liet niet los en bleef eraan rukken. Vrouw heeft tegen de hond geschreeuwd maar hielp niet, toen heeft ze nog een keer met haar voet tegen zijn snuit geduwd en uit schrikreactie heeft ze hem een paar keer flink gestompt zodat hij los zou laten. Toen heeft ze de kaken van de hond gepakt en heeft die echt uit elkaar moeten trekken zodat die de poot los liet. Daarbij is ze zelf ook nog in haar vinger gebeten.
Ze heeft die honden snel teruggebracht is toen huilend naar ons toe gekomen.

Ze zegt zelf 'dat rotbeest van ze', maar dit had ze ook echt niet verwacht van dat hondje. Ze loopt nu enkel nog waar er geen huizen zijn met ze en zal zeker tegen de eigenaren zeggen (waarmee we trouwens ook nog eens goed bevriend zijn) dat die hond zeker een muilkorfje ofzo op moet onder het wandelen.

De andere hond van der was ook helemaal in paniek.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:42

Zijn t pitbulls ? Aangezien de kaken van elkaar af moest halen ??

Dan kan je namelijk bevel krijgen dat ze gemuilkorfd moeten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:12

kani_ejj schreef:
Hier zijn 2 am Staffords die behoorlijk agressief zijn tegen honden.

Waarom moet het ras er nu weer bij, alsof de honden nog geen slecht imago hebben :roll:

Citaat:

Even om die gedachte te laten verdwijnen: Pitbulls hebben de zelfde kaken als andere honden, dus het kan net zo goed een labrador of collie geweest zijn.

Gelukkig gaat het weer een stuk beter met je hondje, nu maar hopen dat het verder ook écht goed geneest, sterkte! Y;(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:31

kani_ejj schreef:

Dan kan je namelijk bevel krijgen dat ze gemuilkorfd moeten.

Dit kan bij elke hond. Door de adrenaline of spierverzuring in de kaak door het vasthouden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 11:57

Het was een Jack Russeltje.
Ben er nu wel rustiger onder en het was gewoon een ongeluk.. maar hoop wel dat de eigenaar er wat mee doet in de toekomst, want hij is blijkbaar erg vals naar andere honden. Hoop ook dat ze willen meebetalen aan de dierenartskosten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:50

Aranel schreef:
dide schreef:
Sterkte ts :)
Dichte poort of niet. Een hond mag geen andere hond aanvallen.

Mee eens, om nu te gaan mekkeren over een wel of geen goed afgesloten poort; een hond hoort geen andere hond aan te vallen zonder reden, zeker als de laatste zich op eigen terrein bevindt!

Sterkte ermee TS!

Mee eens, maar wel even een kanttekening. Bij ons in de buurt is een steegje waar ik wel eens doorheen loop met mijn hond. De eerste keer schrok ik me dood toen er ineens een hond keihard tekeer ging achter een poort en met zijn snuit onder de poort. Territoriumgedrag van die hond. Mijn herder wilde daar wel even op reageren en dook richting poort. Natuurlijk grijp je dan in, en een poot die bijna afgebeten is, dat lijkt me niet in 1 seconde gebeurd. maar je kunt ook niet meteen concluderen dat de hond die buiten liep "zomaar" aanviel". In mijn geval was dit namelijk puur een rectie op het territoriumgedrag van de andere hond. Er is verder ook niets gebeurd omdat ik mijn hond mee trok en gelukkig gezond ben van lijf en leden want iemand die slecht ter been is heeft wellicht meer moeite om de situatie dan onder controle te krijgen. Ik vind dus dat er óók een verantwoordelijkheid ligt bij degene wiens hond in de tuin, deels onder de poort door kan.
Misschien is de hond van TS rustig en lokt hij niets uit, daar kan ik niet over oordelen, maar er zijn ook honden waar je met goed fatsoen niet eens langs kunt lopen, terwijl je toch echt op de openbare weg loopt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:00

DatBenIkNou schreef:
Sorry, maar hond hoort gewoon niet te bijten! Zelfs als de mijne bang zijn zullen ze NOOIT tot bloedends toe bijten, hooguit snauwen en waarschuwen..

Jouw reactie zegt waarschijnlijk wel iets over je eigen hond?

Hond zat aan uitlooplijn Selka, even lezen.

Dit gaat even niet om de situatie van TS, maar "een hond hoort niet te bijten" is natuurlijk een absurde opmerking. Wij willen allemaal graag dat hij niet bijt, maar het is voor een hond de enige manier om zich te verdedigen en er zijn situaties waarbij een hond in het nauw gedreven wordt of zich in het nauw gedreven voelt en kan bijten. Daar hoor je als eigenaar de situatie in goede banen te leiden. Echt een hond verscheuren, tja dat vind ik wel ver gaan ja, maar als mijn Rottweiler in haar vroege jaren een hond terecht corrigeerde, dan zaten er toch algauw een paar tandgaatjes in die andere hond. Dat kan gebeuren in de verhouding Rottweilerkaken met een wat minder sterk ras of een hond met dunne vacht/huid. Dit gedrag ging nooit van mijn hond uit, maar sommige honden zijn ontzettend opdringerig en hebben na drie keer snauwen nog niet begrepen dat ze niet bovenop mijn hond moeten springen. En de eigenaar die dan roept "hij wil alleen maar spelen", ja zal best, maar die van mij niet.
Een verhaal heeft meestal twee kanten. Actie is reactie.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 15:45

Vanavond gaat het verband eraf, heb gelukkig verbandleer gehad dus als nodig is leg ik nieuw verband aan.
Ben eens benieuwd wat ik eronder aantref.

Afbeelding

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:24

@Nikas
als een hond in het nauw zit mag hij van mij van zich afbijten. Hij hoeft zich niet te laten aanvallen.
Onder een poort door bijten heeft niets met in het nauw te maken :)

@ts ik ben benieuwd hoe je het aantreft.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 17:36

Afbeelding
Afbeelding

Deze kant twee hechtingen, andere kant nog klein open wondje, deze ga ik nog opnieuw verbinden.