gohya schreef:TS ik heb bijna hetzelfde mee gemaakt,alleen dan net andersom.Ik dacht een Poes te hebben,en ik liet 'haar' steriliseren toen ze ongeveer 1 jaar oud was.Toen de D.A. ' haar' buik open sneed,zagen ze geen baarmoeder en geen eierstokken.Toen ze verder keken zagen ze pas dat het helemaal geen poes was maar een kater.Toen hebben ze de buik dicht gemaakt en hebben hem zomaar gecastreerd zonder overleg met mij! ze belde me later dat ik de kat kon komen ophalen,maar dat ik wel 2 operatie's moest betalen voor sterilisatie én voor castratie.Uh ik dacht het niet,ik heb opdracht gegeven voor sterilisatie van een poes,niet een casteratie van een kater.Als ik had geweten dat het een kater was,werd die niet eens gecastreerd,het was een prachtige X Noorse Boskat.
Uiteindelijk hoefde ik maar 1 operatie te betalen,maar zat wel met een gecastreerde kater.
Dus Nee,jij kan er niets aan doen als blijkt dat jou Kater een Poes is en dat ze miss. wel zwanger is.
Euh sorry, maar natuurlijk kun je er wat aan doen dat je kater een poes is of andersom. Ik neem toch aan dat je wéét wat je in huis hebt? Dat je dat nakijkt? Voor dieren bij ons het asiel uit gaan wordt alles nogmaals gecheckt, is de kater zeker weten een kater, of andersom.
Ik vind het ook heel raar van de dierenarts dat deze niet eerst de kater/poes gecheckt heeft voor hij/zij begon met opereren.

Ze is zwart en had een uitstulping bij haar vulva. Dit kon gezien worden als ballen toen ze zo klein was. Verder heb ik haar zelf laten enten bij een eigen da.
.