Foutje bedankt? Kater blijkt poes te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:15

gohya schreef:
TS ik heb bijna hetzelfde mee gemaakt,alleen dan net andersom.Ik dacht een Poes te hebben,en ik liet 'haar' steriliseren toen ze ongeveer 1 jaar oud was.Toen de D.A. ' haar' buik open sneed,zagen ze geen baarmoeder en geen eierstokken.Toen ze verder keken zagen ze pas dat het helemaal geen poes was maar een kater.Toen hebben ze de buik dicht gemaakt en hebben hem zomaar gecastreerd zonder overleg met mij! ze belde me later dat ik de kat kon komen ophalen,maar dat ik wel 2 operatie's moest betalen voor sterilisatie én voor castratie.Uh ik dacht het niet,ik heb opdracht gegeven voor sterilisatie van een poes,niet een casteratie van een kater.Als ik had geweten dat het een kater was,werd die niet eens gecastreerd,het was een prachtige X Noorse Boskat.
Uiteindelijk hoefde ik maar 1 operatie te betalen,maar zat wel met een gecastreerde kater.

Dus Nee,jij kan er niets aan doen als blijkt dat jou Kater een Poes is en dat ze miss. wel zwanger is.

Euh sorry, maar natuurlijk kun je er wat aan doen dat je kater een poes is of andersom. Ik neem toch aan dat je wéét wat je in huis hebt? Dat je dat nakijkt? Voor dieren bij ons het asiel uit gaan wordt alles nogmaals gecheckt, is de kater zeker weten een kater, of andersom.

Ik vind het ook heel raar van de dierenarts dat deze niet eerst de kater/poes gecheckt heeft voor hij/zij begon met opereren.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:16

gohya schreef:
TS ik heb bijna hetzelfde mee gemaakt,alleen dan net andersom.Ik dacht een Poes te hebben,en ik liet 'haar' steriliseren toen ze ongeveer 1 jaar oud was.Toen de D.A. ' haar' buik open sneed,zagen ze geen baarmoeder en geen eierstokken.Toen ze verder keken zagen ze pas dat het helemaal geen poes was maar een kater.Toen hebben ze de buik dicht gemaakt en hebben hem zomaar gecastreerd zonder overleg met mij! ze belde me later dat ik de kat kon komen ophalen,maar dat ik wel 2 operatie's moest betalen voor sterilisatie én voor castratie.Uh ik dacht het niet,ik heb opdracht gegeven voor sterilisatie van een poes,niet een casteratie van een kater.Als ik had geweten dat het een kater was,werd die niet eens gecastreerd,het was een prachtige X Noorse Boskat.
Uiteindelijk hoefde ik maar 1 operatie te betalen,maar zat wel met een gecastreerde kater.

Dus Nee,jij kan er niets aan doen als blijkt dat jou Kater een Poes is en dat ze miss. wel zwanger is.

Schrikken is dat he?! Nou ik loop al vanaf donderdag als een zombie rond juk!
Dat ze je niet gebeld hebben zeg!
Ik moet nu ook meteen haar paspoort aanpassen, maar dat kon vanmiddag.
Plus een chip dan ben ik wel weer even klaar voorlopig hoop ik :+

Mn man zei meteen dat ik beter een raskat had kunnen kopen van het geld dat ik er nu al aan kwijt ben haha *\o/*

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:17

TS ik hoop dat de schade voor jou en je kat meevallen en dat jullie er met een schrik vanaf komen!!!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:18

@san: ben je altijd zo betweterig?

Ik heb hier nl een paspoort met kater erin.
Hoezo zou ik het dan nog zelf checken?
En het gebeurt vaker, niet iedereen is zo fantastisch als jou natuurlijk *-:)

@boompje: thnx! Ik hoop het ook hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:20

Sunrise19 schreef:
@san: ben je altijd zo betweterig?

Ik heb hier nl een paspoort met kater erin.
Hoezo zou ik het dan nog zelf checken?
En het gebeurt vaker, niet iedereen is zo fantastisch als jou natuurlijk *-:)

Als je een paard koopt kijk je toch ook onder de buik en ga je niet standaard van de informatie in het paspoort uit?

Ik zal wel gek zijn, maar ik kijk altijd naar het geslacht als ik een dier koop (niet in het paspoort, maar onder de buik/staart). Dat heeft niks met betweterigheid te maken, maar gewoon gezond verstand.

En als je zegt dat het vaker gebeurt, dan check je toch sowieso of je wel krijgt wat je koopt?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:22

KootMiraDrum schreef:
Echo is niet nodig hoor, en kost alleen maar weer extra geld. Als ze drachtig is dan krijgt ze 3 weken na de dekking zuurstokroze tepeltjes, en de dierenarts kan ze ontwikkelnde vruchtjes ook voelen in de baarmoederhoornen. Ze zitten dan achter elkaar, net als boontjes in een peultje.

Dit is al geprobeerd maar ze laat het niet toe als iemand aan haar buik zit.
Ze vliegt je echt aan, behalve mij. Mij bijt ze alleen eerst als waarschuwing

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:24

Een paard is wel een stuk makkelijker om te zien welk geslacht die heeft.Ik heb meerdere mensen laten kijken en allemaal zeiden ze het is een poes.Ik kon het toen echt niet zien wat het was,toen ik hem haalde bij mensen zeiden die ook dat het een Poes was.En ja,dan ga ik er vanuit dat het ook zo is.
Maar idd. stom dat de D.A. me niet even belde voor die verder ging snijden.

Ik heb dit trouwens ook met een pup gehad,we hadden een reu besteld en uiteindelijk bleek dat een teefje te zijn.Je ziet het gewoon zó moeilijk als ze nog zó jong zijn.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:24

Sjonge :Y) Ze is zwart en had een uitstulping bij haar vulva. Dit kon gezien worden als ballen toen ze zo klein was. Verder heb ik haar zelf laten enten bij een eigen da.

Dus heb ik me voldaan aan mn onderzoeksplicht.
Het asiel zei zelfs dat het logisch was dat er een vergissing gemaakt is omdat het bij zwartjes niu eenmaal moeilijker te zien is zei ze.

gohya

Re: Foutje bedankt? Kater blijkt poes te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:26

Mijn kat was idd. ook zwart en de pup was ook zwart.Dus dat zal ook echt wel kloppen dat je het bij een zwart Kitten of Pup bijna niet kan zien.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:27

Jongens jeetje, ik heb hier een rooie kater rondlopen, waarvan 2! Dierenartsen er van overtuigd waren dat het een poes zou zijn.. Ik heb het zelf ook gedacht. Dus je kan het ook niet zien. Ik vind mensen nu een beetje persoonlijk worden en gemeen. Ik denk dat TS haar al kapot schaamt. Hopelijk maakt ze de juiste keuze ook al zou de kleine wat langer drachtig zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:28

_San87_ schreef:
gohya schreef:

Euh sorry, maar natuurlijk kun je er wat aan doen dat je kater een poes is of andersom. Ik neem toch aan dat je wéét wat je in huis hebt? Dat je dat nakijkt? Voor dieren bij ons het asiel uit gaan wordt alles nogmaals gecheckt, is de kater zeker weten een kater, of andersom.

Ik vind het ook heel raar van de dierenarts dat deze niet eerst de kater/poes gecheckt heeft voor hij/zij begon met opereren.

Zo San ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb toch met enige verbazing dit topic gelezen...! Kan me best voorstellen dat TS nogal overdonderd is door deze situatie, dat dan de boktgoeroes er allemaal weer bovenop springen. Jeetje geef elkaar wat ruimte zeg pff!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:29

Sunrise19 schreef:
KootMiraDrum schreef:
Echo is niet nodig hoor, en kost alleen maar weer extra geld. Als ze drachtig is dan krijgt ze 3 weken na de dekking zuurstokroze tepeltjes, en de dierenarts kan ze ontwikkelnde vruchtjes ook voelen in de baarmoederhoornen. Ze zitten dan achter elkaar, net als boontjes in een peultje.

Dit is al geprobeerd maar ze laat het niet toe als iemand aan haar buik zit.
Ze vliegt je echt aan, behalve mij. Mij bijt ze alleen eerst als waarschuwing

Dan zal ze een echo maken ook niet toestaan en moet ze eerst een roesje krijgen? Da;s ook weer kassa.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:30

Sunrise19 schreef:
Sjonge :Y) Ze is zwart en had een uitstulping bij haar vulva. Dit kon gezien worden als ballen toen ze zo klein was. Verder heb ik haar zelf laten enten bij een eigen da.

Dus heb ik me voldaan aan mn onderzoeksplicht.
Het asiel zei zelfs dat het logisch was dat er een vergissing gemaakt is omdat het bij zwartjes niu eenmaal moeilijker te zien is zei ze.

Nou, dan zal het wel aan mij liggen dat ik het wel controleer :+. Fouten maken kan gebeuren, natuurlijk. We zijn allemaal mens.

Joolien schreef:
_San87_ schreef:

Zo San ben je met het verkeerde been uit bed gestapt? Ik heb toch met enige verbazing dit topic gelezen...! Kan me best voorstellen dat TS nogal overdonderd is door deze situatie, dat dan de boktgoeroes er allemaal weer bovenop springen. Jeetje geef elkaar wat ruimte zeg pff!

Nee, hoor. Ik heb nergens last van, bedankt voor het vragen :D.

Ik vind het gewoon vreemd, that's all.

Nu ik erover nadenk, zo gek is het ook niet. Ik ken zelfs mensen die een open kater als poes aanmerken. Maar een dierenarts zou toch moeten weten waar hij/zij over praat, dus sja, dat vind ik dan weer wel slecht.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 24-09-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:32

Even heel simpel: je wilt het beestje sowieso laten castreren.
Nu heb je het risico dat ze zwanger is, en zou je nog op je gemakje tot volgende week donderdag af gaan wachten op een echo.

WAAROM in hemelsnaam? Wil je graag het risico verhogen dat het dan te laat is ofzo :?

Je had gewoon direct een afspraak moeten maken om z.s.m. die castratie uit te voeren, met of zonder embryo's.

Een poes van 5 of 7 maanden oud laat je niet bevallen en al helemaal niet als je het diertje toch al wilde castreren, bespaar het arme beest dan de ellende van een veels te jonge bevalling en het daarbij ook nog eens gedumpt worden op een onbekende plek :(:)

Je geeft zelf aan dat je geen tijd / zin hebt in een nestje, het dier is veel en veels te jong en je wilde toch al castreren.

Verspil dan nu geen kostbare tijd en laat het dier z.s.m. opereren :)*
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-09-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:32

Ik heb geen idee haha :Y)

Dit zei die vrouw van het asiel wel, ze moest iig wel enorm lachen.
Zij vertelde mij dat die vergissing vaker gemaakt word net als de DA.

@KOOT: klopt! Echo incl consult en roesje is 68, 50 sterilisatie is 100, 25 chip is 20euro.

Verder was ik al kwijt: paspoort 5euro 2x enting 63, 25 en iets tegen niesziekte 25, 50 en asiel 13euro plus vrijdag consult 30euro *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:34

Tja uh, die kosten heb je nou eenmaal met een huisdier. Deal with it ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:34

pmarena schreef:
Even heel simpel: je wilt het beestje sowieso laten castreren.
Nu heb je het risico dat ze zwanger is, en zou je nog op je gemakje tot volgende week donderdag af gaan wachten op een echo.

WAAROM in hemelsnaam? Wil je graag het risico verhogen dat het dan te laat is ofzo :?

Je had gewoon direct een afspraak moeten maken om z.s.m. die castratie uit te voeren, met of zonder embryo's.

Een poes van 5 of 7 maanden oud laat je niet bevallen en al helemaal niet als je het diertje toch al wilde castreren, bespaar het arme beest dan de ellende van een veels te jonge bevalling en het daarbij ook nog eens gedumpt worden op een onbekende plek :(:)

Je geeft zelf aan dat je geen tijd / zin hebt in een nestje, het dier is veel en veels te jong en je wilde toch al castreren.

Verspil dan nu geen kostbare tijd en laat het dier z.s.m. opereren :)*

Op aanraden van de DA niet van mij.. heb vanmiddag een afspraak.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:36

Als ik jou was zou ik vanmiddag gewoon lekker doordrukken dat je het dier z.s.m. gecastreerd wil hebben :j

Allemaal leuk en aardig met DA's maar vaak moet je zelf wel goed duidelijk zijn wat je wilt, anders gebeurt er niks... :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:37

Cayenne schreef:

Niet als die DA een fout had gemaakt, dan had het wel wat minder gekost.

Succes TS, ik ben benieuwd..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:38

Cayenne schreef:

Nou inderdaad,dat heb je nu eenmaal met dieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:38

Miracle_ schreef:
Cayenne schreef:

De DA heeft in het geval van TS toch geen fout gemaakt? Behalve dan dat ie niet even heeft gecheckt of de kater echt een kater was :+.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:39

Miracle_ schreef:
Cayenne schreef:

Ik neem aan dat TS de kat, of het nou een poes of kater is, sowieso had laten steriliseren of castreren.
En verder heeft de DA de kat niet laten ontsnappen of mogelijk laten dekken. De rest zijn standaard ingrepen (chip, enten etc).

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:39

pmarena schreef:
Als ik jou was zou ik vanmiddag gewoon lekker doordrukken dat je het dier z.s.m. gecastreerd wil hebben :j

Allemaal leuk en aardig met DA's maar vaak moet je zelf wel goed duidelijk zijn wat je wilt, anders gebeurt er niks... :)

Ja dat merk ik. Ze word ook meteen gecastreerd hoor, dit omdat ze echt veel stress heeft van die gemene man met die enge handschoenen.

WTF? Zeg ik ergens dat dat mij ook maar enigszins boeit? Tis maar geld hoor..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:45

Mijn oma had het verhaal andersom. De poes bleek een kater, welke zelfs een tijdje de poezenpil heeft gekregen .. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:46

Yunomi schreef:
Mijn oma had het verhaal andersom. De poes bleek een kater, welke zelfs een tijdje de poezenpil heeft gekregen .. :')

_O-