Puppy word 'boos'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:30

amies100 schreef:
Meteen op zijn kop geven of in zijn nekvel pakken en terugzetten. Dit is dominantie.

Ga alsjeblief heel snel terug in je grot of onder je steen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:23

Laptopmuis schreef:
Kleine dingen helpen al, zoals je al zelf zei.. als hij je in je duim bijt ofzo kan je zijn lip ertussen drukken. Als hij jou dan bijt doet het hem ook pijn.

Tja, of je kan gewoon aangeven dat het pijn doet, zoals een broertje/zusje dat ook zou doen. Als je dat niet wilt, negeer je de hond gewoon als hij te druk is. Ze bijten niet uit het niets.
Echt waar, een pup met pijn opvoeden, lekker begin van de relatie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:06

Sassol schreef:
Laptopmuis schreef:
Kleine dingen helpen al, zoals je al zelf zei.. als hij je in je duim bijt ofzo kan je zijn lip ertussen drukken. Als hij jou dan bijt doet het hem ook pijn.

Tja, of je kan gewoon aangeven dat het pijn doet, zoals een broertje/zusje dat ook zou doen.

hihi, dat advies hebben wij ook gekregen, als ie te hard hapt bij het spelen, dat Ei van ons knaagt vrolijk verder en kijkt hooguit eens op van "huh" met je hand in zijn klep :')
als een hond daarentegen aangeeft dat ie te hard gaat, pikt ie dat direct op...

maar sowieso het wegduwen is niet handig, dan daag je uit tot meer spel.
gewoon van de bank aftillen , eventueel met een "nee" oid er bij om aan te geven dat het niet de bedoeling is en hem eventueel een knaagje of zo geven voor de afleiding. en gewoon stug volhouden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:11

xBerber schreef:
Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was. :o

Jeetje -O- arme pup. Dat is toch echt niet meer van deze tijd waarom zou je een pup die natuurlijk gedrag laat zien en wil spelen daarvoor straffen? kan je geen vrolijke hond aan over houden. Triest dat er altijd nog mensen zijn die zo opvoeden. :o

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:13

DozenPower schreef:
Ja we zitten al op puppycursus. En we zijn ook van plan om veder te gaan.
De buurman heeft ook een pup, en hij zegt dat je hem een tik op zijn neus moet geven, of in zijn bovenkaak te knijpen als hij je beet heeft. Ik heb dat ook eerder gedaan, en hij weet heel goed dat als ik het dan net wil doen dan in hij al weggerend. Maar hij blijft maar doorgaan.

serieus ???

als ik zo de berichten lees denk ik als eerste die had nooit een pup moeten nemen.
ten tweede dacht ik weer een labrador die dominant is en straks dus uit zal vallen.

wat je moet doen is heel simpel, puppy cursus, theorieavonden, jonge honden, gehoorzame hond 1 en 2
of zit je bij FHN ??
dan is het puppy, sociale huishond 1 en 2 ook daarbij de theorie.

en over het in zijn nek vel pakken enzo, doe dat nou niet zo verpest je een hond.

Loop weg, geef geen aandacht kijk wat die dan nog doet.
Kan je het filmen ??

je mag me ook PB sturen :) moeder is gedragsdeskundige dus kan je zo raadt geven.heb genoeg probleem honden hier gehad en ook weer heropvoedt.

dierenfan

Re: Puppy word 'boos'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:34

ongelofelijk wat mensen allemaal met hun hond/pup uitspoken!!!!!! Kan hier echt niet bij. Dominantie probleem, knijpen, slaan, schoppen echt niet maar dan ook niet te geloven!!

Dit is vaak gewoon gedrag van een pup die op, moe en versleten is. Puppen worden vervelend (volwassen honden ook) als ze erg moe zijn en hun rust niet nemen of kunnen nemen. Oftewel geef er geen aandacht aan vraag hem rustig iets te doen (voor mijn part bij je te komen en te zitten dat kan een pup van 11 weken al makkelijk op commando als het goed is) en geef hem iets wat hij heerlijk vind en waar hij lekker op kan knagen. Probleem opgelost. Jij je zin want je roept hem, hij komt, je laat hem zitten, hij zit en hij zijn zin hij kan lekker knagen als beloning en daar worden ze weer rustig van en vallen ze vaak van in slaap. En anders verplicht laten rusten in de bench/puppen ren als hij die tenminste gewend is en al geaccepteerd is.

Weet je overigens dat het grootste gedeelte van de honden die rond de 10 maanden á 18 maanden in een asiel beland honden zijn van mensen die een cursus met hun hond doen overbodig vonden omdat ze het zelf wel 'zo enorm goed' konden? En van mensen die denken dat honden de grond in geboord moeten worden willen ze naar je luisteren? Je bereikt met positieve training vele malen meer dan met negatieve training. Kost wat meer tijd maar je hebt veel meer profijt van je werk. Persoonlijk heb ik vele malen liever een hond die voor mij werkt omdat hij dit geweldig leuk vind dan een hond die voor mij weg loopt of met angst voor mijn 'agressie' gauw doet wat ik vraag. Dan heb je toch een verkeerde verhouding onderling.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:38

heel goed gezegd hier boven mij. (steekt duim op)

Om het maar even zo te zeggen.

hoe oud is je pup, over het hoofd gelezen ??

dat terzijds je pup slaapt de hele dag, daar groeit die van, speel met hem, daag hem uit met hersenwerk, door middel van bij een nieuw commando oid of verstop eens iets lekkers.
Je zal zien dat hij minder wordt, maar laat hem voornamelijk zijn rust nemen, stop hem in de bench, lekker vertrouwd deurtje kan dicht hoeft niet, lekkere mand erin of kussen
en laat hem gaan.

mijn 1 hond sliep wel 3 4 uur achter elkaar, heb jij ondertussen tijd om iets voor je zef te doen daarna weer even spelen, dat is het belangrijkste interactie met de hond en dan weer slapen.

voor een pup geldt het zelfde als voor een baby

wakker, eten, poepje/plasje, slapen, slapen, slapen

ga zo door

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:52

pup is 11 weken. Dus idd vaak 3 á 4 uur slapen en 1 uur lekker actief bezig zijn met hersenwerk voor de pup. Die van mij deed echt nog niet veel met 11 weken (nu nog heel rustig omdat hij niet beter weet). 's ochtends vroeg uitlaten, voeren en lekker wat laten spelen en doen na een lange nacht. Daarna weer naar buiten en wat nieuws ontdekken en daarna de bench in met wat te knagen. Kon het huishouden gedaan worden en hij lag te knagen en vaak al snel te slapen voor een paar uur. Daarna weer volledige aandacht voor hem en dan weer iets geven van speelgoed waar hij alleen mee kon spelen en wat te knagen. Ik had wel een bench van 1.07 cm dus geen afgepaste bench omdat hij dan opgerold daarin moest liggen en dat zo makkelijk was om zindelijk te maken. Later had ik toen hij meer te vertrouwen was gewoon een traphekje in het deurgat dat hij me niet het hele huis door kon volgen en wat meer rustig bleef. Toen was hij al niet meer in paniek als ik weg ging (is hij ook nooit geweest want dat is niet nodig en dat voorkom ik gewoon). Met 6 maanden leeftijd toen hij eindelijk een beetje hond werd in die enorme bench heb ik de bench de deur uit gedaan. Nooit last gehad van sloop gedrag hij wist zichzelf goed bezig te houden met speelgoed en knaagwerk en wist dat hij me niet altijd door het huis moest volgen.

Je moet ze voldoende beweging, aandacht en afleiding geven maar voldoende rust is minstens net zo belangrijk en net als het grootste gedeelte van de jonge kinderen moet je ze rust toe zeggen en niet zelf rust laten nemen want dat doen ze gewoon niet. Een bench ook nooit als strafhok gebruiken. Hier was er een waterbak in aanwezig een kussen en een stuk kale bodem (kon hij kiezen wat hij wilde) er lag een enorme knuffel in waar hij tegenaan kon slapen of mee kon spelen en dan nog kleiner speelgoed en aantal veilige knaag materialen. Ik heb nog nooit een kale bench gebruikt want een bench moet een huis in huis zijn.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:07

Wilawander schreef:
xBerber schreef:
Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was. :o

Jeetje -O- arme pup. Dat is toch echt niet meer van deze tijd waarom zou je een pup die natuurlijk gedrag laat zien en wil spelen daarvoor straffen? kan je geen vrolijke hond aan over houden. Triest dat er altijd nog mensen zijn die zo opvoeden. :o

Je wilt niet weten hoe vrolijk onze hond is. :o

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:15

xBerber schreef:

Ik heb de cursus "doet ie het goed, krijgt ie een koekje" gevolgd en die van mij luistert ook gewoon prima hoor ;) zit ook een goede bijtrem op hoor en ze is niet geslagen of op een andere manier hardhandig aangepakt :n terwijl ze ook wel eens het gedrag dat ts omschrijft heeft laten zien als pup...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:24

Tja, het is ieders zijn eigen mening. Ik ga hier ook niet over in discussie als mensen gelijk denken dat het slaan of schoppen is; dat is gekken werk. Zou ik ook nooit over mijn lijf kunnen. Tja, eerst een ''nee'' of ''eh'' en dan een mep (Of een tik) gewoon met 1 vinger. Als je gelijk gaat denken dat het schoppen of echt slaan is := Maargoed. We gebruiken ook een slipketting maar die word niet misbruikt. Ieder zijn eigen keuze.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:42

xBerber schreef:
Tja, het is ieders zijn eigen mening. Ik ga hier ook niet over in discussie als mensen gelijk denken dat het slaan of schoppen is; dat is gekken werk. Zou ik ook nooit over mijn lijf kunnen. Tja, eerst een ''nee'' of ''eh'' en dan een mep (Of een tik) gewoon met 1 vinger. Als je gelijk gaat denken dat het schoppen of echt slaan is := Maargoed. We gebruiken ook een slipketting maar die word niet misbruikt. Ieder zijn eigen keuze.

Inderdaad... Mensen maken er gelijk van dat je je hond mishandeld :+ Nou geloof me, als er een vrolijker beest dan jouw hond bestaat weet ik het niet :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:53

doet me weer denken aan iemand die ik eens voor de gek gehouden heb. We deden wie zijn hond het eerste wilde zitten op commando. Bij hem wat het een ruk aan de ketting (voorpoten de lucht in) en ZITT dat ging vlotter als bij mij omdat ik aandacht vroeg en 'zit' zei (zonder aandacht voor mij heb ik toch niet de illusie dat hij me hoort en aandacht vragen is nu eenmaal een langere procedure dan rukken aan een ketting).

Toen een pluim gegeven dat hij idd sneller was maar dat we het nog eens gingen proberen maar dan de honden los. Mijn hond had het wel 100x kunnen doen want zijn hond vloog ervan door terwijl die van mij al aandacht had voor me en wachtte op het koekje wat hij elke keer kreeg als hij ging zitten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:08

xBerber schreef:

Ook voor dit soort reacties zeg ik: "Direct terug onder die steen jij!" (of misschien past "kom eens onder die steen vandaan" en nog wel beter bij.)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:10

Toen onze hond nog pup was en hij beet moesten we heel hard auw zeggen. Het helpt bij deze hond wel en nog als we spelen en zij bijt te hard en we zeggen auw laat ze meteen los.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:12

LisaFaded schreef:
Toen onze hond nog pup was en hij beet moesten we heel hard auw zeggen. Het helpt bij deze hond wel en nog als we spelen en zij bijt te hard en we zeggen auw laat ze meteen los.

Zo hebben wij onze hond ook het harde bijten afgeleerd en laten weten wat een een bijtrem is. Hij had zit al zeer snel door.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:37

Yamcha schreef:
Mensen..... het is een baby......

die zijn niet dominant.

Bovendien is de dominantietheorie nogal achterhaald.

Mijn pupsel deed dat ook, on je handen en voeten bijten, die ging achter je voeten aan vangen enzo :')
het enige wat hielp: me omdraaien en het negeren. Is gewoon spel, en voor hem is het hartstikke leuk. Hij moest wel leren dat je best met mensen mag spelen, maar niet mag happen.

Amen _/-\o_

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:42

Wilawander schreef:
Jongens dominantie?????? met 11 weken????dat is een heel normaal puppygedrag.... :x Wat een adviezen..

haha hier zat ik ook al met een open mond te lezen.. :z

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:43

NAIWHL schreef:
Het is nog maar een pup... Duidelijk zijn naar de pup toe en consequent.

Hoe reageer je als hij wil bijten? Want volgens mij ziet hij het eerder als een spelletje.

Hier een kleine golden retriever met een flinke eigen wil :)

Dit ja, heel herkenbaar. :j
Hij weet duidelijk al precies bij wie hij dit spelletje kan doen. :D

Maar als jij het niet wil zal je het hem wel af moeten leren. Duidelijk zijn naar de pup. Als jij vindt dat het spel klaar is dan moet hij ook stoppen. Niet bang voor hem zijn. Vraag maar aan je cursus leidster hoe je hier het beste mee om kan gaan. :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:51

Ach zie het zo hij heeft tandjes misschien doen ze wel pijn. En baby wilt toch ook wel eens bijten op je vinger enzo
Leg je die dan ook in z'n nekvel op de rug of keihard auw schreeuwen

Je laat wel merken dat je t er niet mee eens bent maar in hip en Janneke taal

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:57

Oei wat een nare adviezen worden hier gegeven. Een pup van 11 weken die heeft gewoon even zijn "gekke half uurtje". Niks nekvel pakken etc., gewoon een speeltje geven om in te bijten en even uit laten razen.
Mijn pup is nu 8 maanden en die heeft dit ook gehad net als al mijn andere honden en dit gaat vanzelf over als ze wat ouder zijn en tanden gewisseld hebben. Als je de pup nu op zijn kop gaat geven en bij zijn nekvel gaat pakken dan gaat je hele vertrouwensband eraan (vreselijk ouderwets advies trouwens). Dit heeft niets met dominantie te maken, dit is gewoon een blije pup die even zijn energie kwijt moet en dan zo druk wordt dat hij even van gekkigheid niet meer weet wat hij moet doen! Dus speeltje aanbieden als hij in je handen wil bijten en even lekker uit laten razen desnoods in de tuin of in het park...... Onze pup had het altijd s'avond rond de zelfde tijd, was hij even helemaal door het dolle! Nu een paar maanden later ligt hij s'avonds lekker te slapen en maakt zich niet meer zo druk :D . Het is heel normaal puppengedrag!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:05

xBerber schreef:

En dit is dan wel het meest slechte advies wat je kunt krijgen.......

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:24

Slaan op een neus is niet nodig probeer het eerst op te lossen door bij de nekvel te pakken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 00:32

Onze hond beet ook heel erg.
Onze hond was wel wat ouder.
Hij kwam van de straat en was 9 maand oud.

Als hij mij beet dan piepte ik net zoals een hond piept als het pijn doet.
Z'n heel hoog gilletje.
Nu bijt hij niet meer, maar pakt je nog wel vast.
Dit vind ik niet erg, zolang hij geen pijn doet.

Het scheelt ook wel dat wij een oudere jack russel hebben die onze uit de kluiten gewassen grote hond goed aankan.
Dit helpt echt in de opvoeding.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 02:25

Misschien lees ik het wel helemaal fout, maar de pup is niet 11 weken oud, maar 11 weken bij TS in huis.
Dus minimaal 20 weken.