amies100 schreef:Meteen op zijn kop geven of in zijn nekvel pakken en terugzetten. Dit is dominantie.
Ga alsjeblief heel snel terug in je grot of onder je steen!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laptopmuis schreef:Kleine dingen helpen al, zoals je al zelf zei.. als hij je in je duim bijt ofzo kan je zijn lip ertussen drukken. Als hij jou dan bijt doet het hem ook pijn.
Sassol schreef:Laptopmuis schreef:Kleine dingen helpen al, zoals je al zelf zei.. als hij je in je duim bijt ofzo kan je zijn lip ertussen drukken. Als hij jou dan bijt doet het hem ook pijn.
Tja, of je kan gewoon aangeven dat het pijn doet, zoals een broertje/zusje dat ook zou doen.
xBerber schreef:Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was.
arme pup. Dat is toch echt niet meer van deze tijd waarom zou je een pup die natuurlijk gedrag laat zien en wil spelen daarvoor straffen? kan je geen vrolijke hond aan over houden. Triest dat er altijd nog mensen zijn die zo opvoeden.

DozenPower schreef:Ja we zitten al op puppycursus. En we zijn ook van plan om veder te gaan.
De buurman heeft ook een pup, en hij zegt dat je hem een tik op zijn neus moet geven, of in zijn bovenkaak te knijpen als hij je beet heeft. Ik heb dat ook eerder gedaan, en hij weet heel goed dat als ik het dan net wil doen dan in hij al weggerend. Maar hij blijft maar doorgaan.
moeder is gedragsdeskundige dus kan je zo raadt geven.heb genoeg probleem honden hier gehad en ook weer heropvoedt. 
Wilawander schreef:xBerber schreef:Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was.
Jeetjearme pup. Dat is toch echt niet meer van deze tijd waarom zou je een pup die natuurlijk gedrag laat zien en wil spelen daarvoor straffen? kan je geen vrolijke hond aan over houden. Triest dat er altijd nog mensen zijn die zo opvoeden.
xBerber schreef:Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was.
zit ook een goede bijtrem op hoor en ze is niet geslagen of op een andere manier hardhandig aangepakt
terwijl ze ook wel eens het gedrag dat ts omschrijft heeft laten zien als pup...
Maargoed. We gebruiken ook een slipketting maar die word niet misbruikt. Ieder zijn eigen keuze. xBerber schreef:Tja, het is ieders zijn eigen mening. Ik ga hier ook niet over in discussie als mensen gelijk denken dat het slaan of schoppen is; dat is gekken werk. Zou ik ook nooit over mijn lijf kunnen. Tja, eerst een ''nee'' of ''eh'' en dan een mep (Of een tik) gewoon met 1 vinger. Als je gelijk gaat denken dat het schoppen of echt slaan isMaargoed. We gebruiken ook een slipketting maar die word niet misbruikt. Ieder zijn eigen keuze.
Nou geloof me, als er een vrolijker beest dan jouw hond bestaat weet ik het niet
LisaFaded schreef:Toen onze hond nog pup was en hij beet moesten we heel hard auw zeggen. Het helpt bij deze hond wel en nog als we spelen en zij bijt te hard en we zeggen auw laat ze meteen los.
Yamcha schreef:Mensen..... het is een baby......
die zijn niet dominant.
Bovendien is de dominantietheorie nogal achterhaald.
Mijn pupsel deed dat ook, on je handen en voeten bijten, die ging achter je voeten aan vangen enzo
het enige wat hielp: me omdraaien en het negeren. Is gewoon spel, en voor hem is het hartstikke leuk. Hij moest wel leren dat je best met mensen mag spelen, maar niet mag happen.
NAIWHL schreef:Het is nog maar een pup... Duidelijk zijn naar de pup toe en consequent.
Hoe reageer je als hij wil bijten? Want volgens mij ziet hij het eerder als een spelletje.
Hier een kleine golden retriever met een flinke eigen wil

. Het is heel normaal puppengedrag! xBerber schreef:Puppycursus. En niet een van ''Doet ie het goed, krijgt ie een koekje''. Wij hebben een vrij strenge en hardhandige cursus gedaan. En die van ons luisterd nu perfect. Ik had 'm allang een mep over zijn neus gegeven als ik jou was.