Levende dieren in sleutelhangers, China!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:14

ik zeg niet dat het allemaal even erg is, ik vind het nogal ver gaan om hier te opperen dat alle chinezen slecht zijn en dat er gerust een atoombom op mag omdat er levende dieren in sleutelhangers gestopt worden. Daarbij is er nog genoeg om je druk te maken in eigen land. Dat zijn dingen waar wij invloed op hebben. Het is altijd zoo makkelijk om maar naar een ander te wijzen. Doe beter iets, en dan nog iets dat zinvol is. Als je zo begaan ben met dieren ga bij de DB maar ga niet laf een petitie tekenen waar niemand iets mee zal doen en dan denken dat je zelf zo goed bent.

Nu ja, ik heb hem ook getekend, je weet maar nooit of het iets helpt :o Het is inderdaad wel echt erg zielig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:19

Hier neem je een vis ook mee uit een zakje vanuit de dierenwinkel, om hem zelf thuis in een aquarium te stoppen. In Amerika heb ik ze ook gezien in dierenwinkels, Betta's (territoriale vissen die niet goed samen in 1 bak kunnen) voorverpakt in kleine plastic zakjes, een jaar of 6 geleden. Ben ik dan naïef om te denken dat het gros van de chinezen dit ook zal doen (verplaatsen naar een andere kooi/aquarium/whatnot) omdat ze zelf ook wel weten dat die dieren in zo'n klein zakje dood gaan als ze ze niet vlot genoeg ergens anders in verplaatsen?

Ik vind domheid (dieren willen houden in een modern/artyfart plastic zakje of ander onmogelijk decoratief kleine leefomgeving bijvoorbeeld) niet iets dat specifiek voor chinezen op gaat, in ieder land heb je domme mensen zitten die zich niet van tevoren inlezen over dieren en het houden daarvan. In NL ook, ga voor de lol maak kijken op beestenboel hier op bokt, zat voorbeelden.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 13:20

geerke schreef:
En china gaat door de petitie bang worden en beter zijn voor hun dieren?
Dit proces moeten ze zelf bedenken,en dat zal nog een jaar of 200 duren.

Het westen is een grote afnemer van Chinese producten. Als de Chinese regering merkt dat het Westen hier niet van gediend is, zou dat best nog wel eens kunnen helpen. En beter iets proberen, dan niets!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:21

ik ben toch echt liever een dier in nederland als in china hoor...zelfs liever plofkip hier in nederland als 1 dag dier in china..

en ja er is een chinese dierenbescherming en er zullen vast chinezen zijn die heel veel van dieren houden,maar het is een raar volk wat toch echt wel gruwelijke manieren heeft om dieren te houden,zeker als het om de voedsel industrie gaat..

denk dat geen nederlands restaurant het in zijn kop zou halen een levende vis op een schaal te leggen zodat mensen hun eigen sushi eruit kunnen snijden,en zoek er maar op bij youtube...in china is het heel gewoon..plentie filmpjes van te vinden en op de filmpjes zijn allemaal lachende mensen te zien die hele stukken uit een levende vis snijden...

dat zie ik nederlanders nu eenmaal écht niet doen..

alhoewel in mosseltijd er vele levende dieren in zakken bewaard worden en levend gekookt worden,wat dat betreft hebben wij als nederlander daar ook weinig moeite mee...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:26

Kreeft wordt ook levend verkocht in NL om vervolgens levend in de pan gekookt te worden echt heel wreed. Maar ik ben het wel met kimmie261 eens dat China voor dieren echt geen goed land is in het algemeen maar dat is het ook niet voor mensen. Ik zou er niet willen wonen in ieder geval. Er zullen zeker wel goede tussen lopen maar de meeste hebben toch een andere mentaliteit waardoor sommige dingen daar wel kunnen en hier niet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:32

Ik vraag me af of al het gruwelijke dat een mens kan bedenken ook werkelijk tot uitvoer gebracht moet worden? Het zou zo anders kunnen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:34

piezze schreef:
Ik vraag me af of al het gruwelijke dat een mens kan bedenken ook werkelijk tot uitvoer gebracht moet worden? Het zou zo anders kunnen.

+1
Af en toe lijkt het er wel naar, al helemaal als er geld mee te verdienen is.

fjordie333

Re: Levende dieren in sleutelhangers, China!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:35

volgens mij het ik die worm bij de intertoys gezien...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:38

awww...wat flauw dat ze alleen met schilpadjes en hagedisjes zijn...ik wil er eentje met een olifant voor aan m'n telefoon...weet ik altijd waar hij is ;)

Gekheid, vind het wel erg sneu dat zulke dingen weer moeten gebeuren...maar ja, onze grenzen worden non-stop verlegd

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 13:50

Hier kun je bij Intertoys ook triopseieren in een pakket krijgen. Die eieren leg in bron/regenwater en dan heb je met 24 uur kleine diertjes die gemiddeld 8 cm worden en ongeveer tot 80 dagen oud worden. Maar daarnaast weet ik wel dat dat de natuurlijke voortplanting van die dieren is.

Dit pakket is een soort dino experimenten pakket. De triops behoord tot de living fossils en ik heb ze zelf ook. En via een fokker van deze diertjes.

Ook eten ze bijna alle dieren in China. Honden en katten zijn hier echte huisdieren, maar worden daar gewoon gegeten.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:10

Hoe ze in China met dieren omgaan is zeker niet goed te praten en ik denk dat er echt wel instanties zijn daar die eraan werken. Het is een ENORM land en ik denk dat het aanpakken van dit soort dingen in China te vergelijken is met de drugshandel in Nederland, die gaan ze ook nooit onder de duim krijgen.

Maar, jullie moeten niet vergeten dat China een heeeeele andere cultuur is als wij hier hebben. Normen en waarden die niet met elkaar te vergelijken zijn en een armoede die wij hier in Nederland niet kennen. Alles is in China een stuk goedkoper dan hier, maar mensen verdienen ook niks. Ik werkte daar met mensen die het met omgerekend 400 euro in de maand ivm de rest van hun familie heel breed hadden. 400 euro! Dat is minder dan je gemiddeld hier per maand kwijt bent aan het houden van een paard. Ik ben me daar dood geschrokken van de omgeving waarin sommige mensen leven, bijvoorbeeld met de hele familie in een klein appartement zonder fatsoenlijke elektriciteit en genoeg bedden en een boel ongedierte in huis. Dit was in Shanghai, waar de lonen een stuk hoger liggen dan buiten de stad, dus moet je nagaan hoe het buiten de stad is.

Dat ik daar woonde (3 jaar geleden) is er een onderzoek gedaan door mijn werkgever en als ik me goed herinner kwam daaruit dat 80% van de bevolking geen koelkast kan betalen. Mensen eten daar de voeten en hoofden van de kip bijvoorbeeld, inmiddels is dit gewoon, maar dit is ontstaan door armoede. Alles wat je hebt moet je benutten.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik opzich wel begrijp dat mensen op alle soorten manieren geld willen verdienen. Bij ons zijn ook een hoop lugubere (en illegale) baantjes, maar over het algemeen wordt het dier buiten beschouwing gehouden. Als het een kwestie zou zijn van overleven durf ik er vergif op in te nemen dat de behandeling van dieren in het westen ook zou veranderen. Zie hoe paarden vroeger werden gehouden en werden 'gebruikt', de enige reden dat dit veranderd is is welvaart. Welvaart die in China voor 99% van de bevolking niet bestaat.

Ik hoop dat ik een beetje overkom met mijn punt en dat het geen onsamenhangend verhaal is geworden ;)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:11

Gothico schreef:
Hier kun je bij Intertoys ook triopseieren in een pakket krijgen. Die eieren leg in bron/regenwater en dan heb je met 24 uur kleine diertjes die gemiddeld 8 cm worden en ongeveer tot 80 dagen oud worden. Maar daarnaast weet ik wel dat dat de natuurlijke voortplanting van die dieren is.

Dit pakket is een soort dino experimenten pakket. De triops behoord tot de living fossils en ik heb ze zelf ook. En via een fokker van deze diertjes.

Ook eten ze bijna alle dieren in China. Honden en katten zijn hier echte huisdieren, maar worden daar gewoon gegeten.

Honden en katten worden meer in Japan gegeten dan in China, het gebeurt wel hoor, maar veel minder dan in Japan.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:32

Bonnieaw schreef:
Gothico schreef:

Honden en katten worden meer in Japan gegeten dan in China, het gebeurt wel hoor, maar veel minder dan in Japan.

Ik weet dat ze wel in China er mee bezig zijn geweest dit te verminderen. Maar wat ik dus bedoelde is dat het daar meer gewoon is. En dat ze inderdaad alles aan vlees wel gebruiken. Net als dat er maar (officieel) in twee landen rauwe vis word gegeten. Een land is Nederland denk maar aan een harinkje.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:48

kimmie261 schreef:
in china wil je geen dier zijn,heb daar al zoveel gruwelijke filmpjes gezien wat ze met dieren doen....levende vissen waar sushi van gemaakt worden,en octopussen waar levend pootjes vanaf gesneden worden wat dan ook nog eens als een soort "eetkunstvorm" gepresenteerd wordt..

honden die langzaam opgehangen worden...dieren welke levend gevild in de vitrines liggen,blijven ze lekker lang vers...

zum kotsen dat land ,echt...

maar goed...met mensen weten ze ook wel raad...als je alleen al ziet wat mensen welke de falung gong beoefenen hun lot is als ze opgepakt worden ... echt eng en diep triest dat de wereld het amper weet wat voor vreselijke martelingen in dat land gebeuren...

helemaal mee eens!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:12

Aquariumvissen worden ook in zeer kleine zakjes vervoerd. Vissen die worden geïmporteerd uit het buitenland zitten soms dagen in een klein zakje. Enige verschil met Chinezen is dat de Nederlandse vissen weer een keer wat meer ruimte krijgen (als ze transport overleven en dan ook nog bij iemand terechtkomen met een geschikt aquarium). Dus ja, in Nederland zijn we ook niet heilig.
In China kijken ze heel anders tegen dieren aan. Wij vinden dat slecht/zielig, zij vinden dat heel normaal. Diet me denken aan de slogan: "een beter milieu begint bij jezelf". Want veel Nederlanders hebben ook nog veel te leren over dierenwelzijn. Demk aan konijn solitair in hok, vissen in kom, hond dagenlang alleen, paard 23/7 in box van 3x3, showhonden 23/7 in bench omdat anders vacht niet 'mooi' genoeg is, rassen die worden doorgefokt en daardoor levenslang gezondheidsproblemen hebben etc etc etc.

Gothico schreef:
Ik weet dat ze wel in China er mee bezig zijn geweest dit te verminderen. Maar wat ik dus bedoelde is dat het daar meer gewoon is. En dat ze inderdaad alles aan vlees wel gebruiken. Net als dat er maar (officieel) in twee landen rauwe vis word gegeten. Een land is Nederland denk maar aan een harinkje.

Sorry, maar de haring die je in Nederland eet is zeker niet rauw. Fabel!!
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 14-09-13 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:19

Jeetje,

Die Chinezen toch, die komen met de gekste, misselijkmakende, en afschuwelijkste dingen op de wereld!!! :\ Heb echt zo zin om een hamer tegen hun koppen te rammen!!!, of er op zijn minste een paar kopen, dan kan ik die nog redden... :=

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:21

gabyfedde schreef:
Gothico schreef:

Sorry, maar de haring die je in Nederland eet is zeker niet rauw. Fabel!!

Sinds wanneer is die vis rauw? Ik wist alleen maar dat we vanaf nu geen HOLLANDSE Nederlandse haring gaan eten :)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 08:23

Waar is de link naar de petitie precies? Of moet je lid zijn van facebook ofzo om de petitie te tekenen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:08

piezze schreef:
Je hoeft geen kat te nemen, een kat is geen wild dier dus die vergelijking met roofvogels vind ik onzin. Een roofvogel vang een vogel om op eten. Een kat vangt een ander dier, maakt hem dood en laat het vervolgens vaak liggen (heeft thuis al een bakje kittekat op).

Mijn katten vreten ze toevallig wel op, zelfs als we niet goed opletten de diepvries muizen van de slang. Misschien omdat die van ons van de boederij kwamen en moeders altijd met muis aan kwam zetten toen aten ze het ook op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:13

Ach kijk eens naar de uitwassen van de een kindpolitiek. Genoeg stof om na te denken. Toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:18

_San87_ schreef:
Dus wel echt... Ik ben normaal best gematigd, maar China is een van de weinige landen waar ze van mij zonder pardon een kernbom op mogen knallen. Walgelijk volk, steeds weer wordt dat bewezen.

Verwensingen zijn niet toegestaan op bokt.

Maar fijn dat je een hele natie wil uitroeien...

Ze zeggen vaak; waar mensen lijden, lijden dieren. Dat geloof ik direct. China is geen makkelijk land om te overleven.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-09-13 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:24

Missie_Maxie schreef:
Jeetje,

Die Chinezen toch, die komen met de gekste, misselijkmakende, en afschuwelijkste dingen op de wereld!!! :\ Heb echt zo zin om een hamer tegen hun koppen te rammen!!!, of er op zijn minste een paar kopen, dan kan ik die nog redden... :=

Niet alle Chinezen over 1 kam scheren en juist door die dingen te kopen, stimuleer je de handel dus daarmee red je niets en zorg je er alleen voor dat er meer dieren in een zakje komen. Zo werkt het nu eenmaal... Zolang er vraag naar is, blijft het aanbod. Toch begrijp ik de straatverkopers ergens ook wel, grote kans dat ze geen onderwijs hebben genoten (en dus ook de kennis missen over dierenwelzijn), moeten vechten voor hun leven en zolang mensen dit kopen; kunnen zij hun gezin onderhouden en wie weet... Zelfs hun enige kind goed onderwijs bieden om te voorkomen dat hij/zij ook al straatverkoper moet eindigen.
Het is geen land zoals Nederland; hier kun je bijstand aanvragen, heb je het leger des Heils en ja onderwijs is goed toegankelijk. Googlen staat vrij, martelingen zijn geen dagelijkse kost en als ik zeg; schijt aan Rutte, dan mag dat gewoon. Dan verdwijn ik niet opeens van de aardbodem.

(Ik praat het niet goed, want het is natuurlijk in en in triest, maar begrijp wel waar het wegkomt. Het probleem ligt voor een groot deel bij de koper. De kopers zijn vaak de mensen met wel een baan, die het kopen voor de leuk. Maar ja, er is gewoon weinig onderwijs over dierenwelzijn. Daar ligt niet de prioriteit.de cultuur is anders en informatiestromen beperkt door de regering... Censuur is daar favoriet!)

(Dus eigenlijk zoals Annieaw ook al vertelde zie ik := )

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:11

ik wordt misselijk bij het idee alleen al van wat er daar met dieren gedaan wordt. maar heel de kijk op dieren is zo enorm anders dan dat wij die hebben.
wij hebben medeleven met dieren en willen angst en pijn bij dieren voorkomen, waarom? omdat onze maatschappij ons dat leert.

je moet er wel bij stil staan waar China en zijn gewoontes vandaan komen.
we hebben het hier over een land wat jaren lang in de ban (en in sommige gedeeltes nog steeds) is geweest van een zwaar en angstaanjagend regime. alles wat normaal was is opeens onaanvaardbaar verklaard en mensen die naar school waren geweest, een bril droegen, boeken konden lezen, of gewoonweg iets meer verdienden dan arme boeren werden direct betiteld als bourgious.
de straffen die daarop stonden varieerden van publiekelijk vernederd te worden tot zwaar mishandeld te worden.

ook werd het eten "eerlijk" verdeeld, want iedereen deed hetzelfde werk, dus was gelijk qua inkomsten.
maar er was op een gegeven moment geen eten meer voor het volk. de schuren lagen vol, maar dat mocht niet gegeten worden.

er zijn daar in die hongersnood zo ontzettend veel mensen om het leven gekomen dat Hitler daar een lachertje bij is.
dus mensen zijn gaan eten wat ze te pakken konden krijgen, echt alles maar dan ook alles wat enigszins eetbaar was is opgegeten.

dieren zijn voor veel mensen nog steeds geen dieren zoals ze voor ons zijn, maar puur eten en daarmee een voorwerp.

gelukkig is dat gevoel tegenover dieren wel aan het veranderen, maar dat gaat zeer langzaam en ze hebben nog een heeeeeele lange weg te gaan.

ik praat echt niks goed, want ik kan absoluut niet tegen dierenleed, maar soms moet je wel even verder kijken waardoor iets zo is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:18

Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 11:27

Geryon schreef:
Ook chinezen hebben een hersenpan en weten wat dieren voelen, dat ze ze dus pijn doen. Het kan ze alleen geen moer schelen en dat komt echt niet alleen door de maatschappij.

als jouw nooit is verteld dat je respectvol met een dier om moet gaan dan doe je dat echt niet uit jezelf hoor!!

in Egypte en omringende landen wordt ook nog steeds geloofd dat een ezel harder voor je gaat werken wanneer je hem blijft slaan en geen rust geeft tussen door. waarom? omdat ouders dit ook doen en grootouders doen dit ook.
in je eentje vind je de gloeilamp niet uit hoor totdat je een voorbeeld ziet van hoe het beter kan.

en nogmaals ik ben echt geen China fan, en vind het echt gruwelijk wat er daar gebeurt!