Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vrouwke schreef:saskiakefie schreef:Ik zou je ouders ook wel graag willen spreken onderhand want die hebben duidelijk (een deel) van de opvoeding niet goed begrepen... Zowel hoe je met dieren omgaat, als verantwoordelijkheid. Ik snap er niks van dat zij dit toestaan.
Kan het iets vriendelijker? Ts krijgt gelijk de wind van voeren, kan ook anders gezegd worden, toch?
Myraxhorsey schreef:Ja ik kan dat echt wel betalen hoor...
Jis_ schreef:Myraxhorsey schreef:Ja ik kan dat echt wel betalen hoor...
Stel je hoogzwangere konijn wordt ziek, en je gaat naar de DA en die zegt we moeten de jongen er nu uithalen. Kan jij dan zo'n operatie betalen of doen je ouders dat?
*grapje natuurlijk, voor ik heel bokt over me heen krijg!
Krissis schreef:Vrouwke: de reacties zijn zo fel omdat mensen haar al maanden proberen te laten inzien dat wat zij doet en wilt (jonge konijntjes fokken) iets is waar je het dier geen plezier mee doet en waar op dit moment nauwelijks vraag naar is gezien de knaagdieren opvang propvol zit.
Omdat het lijkt dat men tegen de bierkaai vecht, wordt het irritatielevel steeds hoger.
vrouwke schreef:Krissis schreef:Vrouwke: de reacties zijn zo fel omdat mensen haar al maanden proberen te laten inzien dat wat zij doet en wilt (jonge konijntjes fokken) iets is waar je het dier geen plezier mee doet en waar op dit moment nauwelijks vraag naar is gezien de knaagdieren opvang propvol zit.
Omdat het lijkt dat men tegen de bierkaai vecht, wordt het irritatielevel steeds hoger.
Maar het zijn altijd de zelfde die uit de vel springen en iets niet gewoon kunnen zeggen.
Ik denk dat je daar niets mee bereikt, alleen dat TS flink er tegen in gaat.
Jullie hebben wel gelijk, maar kan ook anders gezegt worden toch?
vrouwke schreef:Krissis schreef:Vrouwke: de reacties zijn zo fel omdat mensen haar al maanden proberen te laten inzien dat wat zij doet en wilt (jonge konijntjes fokken) iets is waar je het dier geen plezier mee doet en waar op dit moment nauwelijks vraag naar is gezien de knaagdieren opvang propvol zit.
Maar het zijn altijd de zelfde die uit de vel springen en iets niet gewoon kunnen zeggen.
Ik denk dat je daar niets mee bereikt, alleen dat TS flink er tegen in gaat.
Jullie hebben wel gelijk, maar kan ook anders gezegt worden toch?
Nimfee schreef:Om even een beeld te schetsen. Ik heb gekeken op marktplaats naar het aanbod konijnen. Over het algemeen jonge konijnen zijn dat, weinig oudere konijnen. Ik heb vanaf vandaag tot een week terug genomen (donderdag 5 september). Ik ga dus er even voor het gemak vanuit dat 1 advertentie = 1 jong konijn.
In totaal zijn dat 35 pagina's. 30 advertenties per pagina, dat is 1050 advertenties per week. In totaal 1050 jonge konijnen worden er per week aangeboden. Dat is per maand 4200 konijnen (/advertenties). Dat is per jaar 50.400 jonge konijnen. Is dus 138 jonge konijnen PER DAG.
Ja, volgens mij is er een konijnenoverschot in Nederland...
helaas zijn het er meestal 3 of meer