Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:We hebben sinds kort zo'n hond op stal voor de bewaking van het erf na een inbraak.
En vraag me af of deze honden ook geschikt zouden zijn voor het werk in de beveiliging.
Citaat:En vraag me af of deze honden ook geschikt zouden zijn voor het werk in de beveiliging.
Citaat:Ook is zo'n hond een stuk minder wendbaar
Citaat:hoewel je wel toch een hoge mate van onder appél staan voor elkaar moet boxen voor aleer je met welke hond dan ook manwerk gaat doen en je , zoals ik de onfo over het ras kees, je toch wel heel goed moet weten wat je doet om een hond als dit echt goed onder appél te krijgen...
Citaat:denk niet dat ik hem aanraad als eerste hond om mee te gaan werken
.Citaat:als het je eerste hond is en je hebt opeens een pittige hond ,met een redelijke drift, dan is er niets gewoons aan .
dan is het keihard werken om je hond bij te benen en je hond recht in de kop groot te krijgen
Citaat:Ik hoop eigenlijk van de hond van stal wat te kunnen leren ook, omdat de basis er al heel goed in zit.
Marcella schreef:Moet wel zeggen dat de hond op stal best wel wil om te werken heeft en dat heeft me dan ook aangetrokken tot dit beestje. Normaal bemoei ik me zo min mogelijk met dieren die niet van mij zelf zijn om geen ellende op mijn nek te halen.
Marcella schreef:Sonja_vR bedankt voor je tips. Eigen hond of pup gaat voorlopig niet worden vanuit financieel oogpunt. En zal eens kijken of ik een nbg club kan vinden in de buurt van Alblasserdam.
Sorry vind herders (hollander, duitser, mechelaar) of rottweiler helemaal niks en over het algemeen veels te ver doorgefokt met de daarbij teveel medische problemen.![]()
Ik hoop eigenlijk van de hond van stal wat te kunnen leren ook, omdat de basis er al heel goed in zit. Maar ja ben er ook niet iedere dag en ook niet de enigste die de hond uitlaat.
Sonja_vR schreef:ik kwam veel andere info tegen over de kaukaas, beetje rottweilerformaatje (45 t/m 65 kg , die laatste voor reuen) op verschillende infosites
maar ligt dat dan niet aan de verschillende types die er zijn?