De liefste kat van de wereld is er niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: De liefste kat van de wereld is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:52

Je wil ze de de vrijheid geven, maar dit blijven enorm trieste momenten.
Zaterdagavond hebben wij ook mijn superlieve poesje Bengel van de oprit gehaald. Zij was dan een stukje ouder met haar 12 jaar, maar de tranen staan mij nog in de ogen dus ik weet precies hoe je, je voelt. Qua doen en leken ze op elkaar Bengel was ook altijd bij ons en lag ook heerlijk op bed. Dat gemis zal altijd blijven en de verwachting dat ze zo weer binnen lopen.

Ik had zelf nooit verwacht dat zij meer aangereden zou worden, omdat ze vrijwel nooit op de weg kwam of ooit aan de overkant zagen. Het is een vreselijke manier om een dier of iemand te verliezen, een ongeluk. Het is altijd abrupt.
Ik heb dit jaar meerdere eigen konijnen in laten slapen die ik al jaren had, maar in alle gevallen was er wat. Ouderdom (artrose), baarmoederkanker, tumor in de keel en de laatste enkele weken terug een ontsteking in de keel die we niet weg kregen. Maar dat is anders, een ongeluk, het onverwachtse is enorm moeilijk een plekje te geven. Nu zitten we steeds te denken hadden we haar maar eerder binnen geroepen of is ze onder een auto gekomen, omdat we haar riepen?
We denken nu maar aan het goede dat ze een ontzettend fijn leven heeft gehad en niet heeft geleden, want dat had ik vreselijk gevonden.

Mbt een andere kat en de weg. Wij leggen nu ondergrondse omheining aan voor een eventuele andere kat. Dit is wel een systeem met bandje en je moet het ze eerst weken lang enorm goed leren, maar daarna schijnt het super te werken. Onze huidige kat kunnen we dat niet meer aan doen met zijn 9 jaar. Maar misschien heb je er wat aan.

Heel veel sterkte.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:05

Sterkte Ts met het verlies van je kat. Ik heb die van mij in juni ingeslapen. Heb echt dagenlang tranen met tuiten gejankt. Mis hem echt nog zo verschrikkelijk. Elke keer als ik dan weer zo'n topic voorbij zie komen dat iemand haar vriendje kwijt is geraakt, moet ik gelijk weer janken.

Maak jezelf geen verwijd over dat je hem een ander huisje had moeten geven. Hij had jullie zelf uitgekozen en heeft zo te zien een erg mooi leven bij jullie gehad.