Duhelo schreef:Oh jeetje, wil je dat alstublieft nooit maar dan ook nooit meer aanraden aan beginnende frettenhouders?
Een dergelijke tip kan bij mensen die het gedrag van de fret niet goed kennen serieus schade aanbrengen, wat als de fret verpakt en haar meeheeft in het gezicht?een beet in je vinger lukt wel nog, maar in je gezicht ...
Bij sommige fretten kun je het simpelweg niet afleren. Tips om ze los te laten laten: blazen (maar sommige bijten daardoor harder), kopje onder duwen (bij de echte diehards die anders niet meer los laten, effe kopje onder in een potje water zorgt dat ze loslaten en je je vingers kunt redden, als je ze dan in het nekvel vast hebt kunnen ze tenminste niet meer herpakken). Time out (lukt enkel bij jonge fretten). Een getimed en gericht tik op de neus (maar de echte diehards laten zich daar ook niet van de wijs brengen.
Bij een Diehard: handschoentjes. Vaak hoeven ze zelfs niet te beschermen, zolang ze je huid maar niet ruiken/voelen.
Dit bedoel ik dus, verzuipen, op de kop tikken en blazen is weinig respect voor het dier en puur eigenbelang van de gebeten eigenaar.
Er is nog de methode, steek je vinger verder in de keel, al raad ik dat niet graag aan omdat ik bang ben dat mensen hun fretten de kaak breken.
Al met al blijft een fret in onkundige handen de dupe. Ik heb in al die jaren nooit fretten gehad die mij vaker dan 2 keer hebben gebeten omdat ik het oploste zoals beschreven. Ik lig inderdaad niet wakker als iemand in zijn\haar lip gebeten wordt. fretten onder water drukken is echt niet tof..