Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

kimmie261 schreef:nee,dat schrijf je niet maar bezine rekenen omdat je naar trainingen moet rijden....en inschrijfgeld van een club,dat doe je toch ook voor de fun?? omdat je hetzelf leuk vind,dat ga je toch niet meerekenen in pupprijs?
ik ken ook iemand die fokte en maar 1 pup kreeg,tja dat is ook pech hebben...maar ken er ook die nest op nest fokken omdat het zo lekker verdiend
maakt toch ook niet uit,waarom moeten fokkers altijd de zieligerts zijn die bijna geld moeten toeleggen op het fokken??
is dat schaamte ofzo?? en wie weet ga ik binnekort wel een nestje fokken,mag ik dan wel meepraten?? zal ik eerlijk zijn in wat ik verdien en wat het mij kost oke?? testen heeft mijn teefje al gehad,kosten 180 euro...
nah..ben benieuwd in wat voor financiele afgrond ik mezelf ga gooien met het fokken van een nestje hondjes...ik hou mijn hart nu al vast...phoe..

Tiffany schreef:Maar over het geld uitgeven wat jij in je voorbeeld noemt ben ik ook kwijt aan mijn hond terwijl ik niet met haar fok, dat valt onder de noemer hobby en je bent niet perse een beter fokker als je ipo loopt met je hond.
Tiffany schreef:Ik snap wel wat jij bedoeld Wilawander maar mijn mening is daar anders over. Top dat jij veel met je honden doet en als ik op zoek ben naar een duitse herder koop ik liever voor 200 meer bij jou dan bij een fokker met een kennel achter in de tuin en die verder geen fluit met zijn honden doet mag dat duidelijk zijn. Alleen vind ik, alles wat jij doet is eigen keuze. Dat maakt de pup (in bepaalde hoedanigheid) niet gezonder omdat jij met ouderdieren in de sport loopt en wat verder rijd voor een training.
Ik denk dat jij de berekening uitgave / inkomsten anders bekijkt. Mijn mening is en blijft dat je geld verdiend aan pups fokken, en ja dat er dan een operatie aan te pas komt is het risico van het vak. Maar als alles normaal gaat houd je over en dat is geen schande om dat te zeggen hoor.
kimmie261 schreef:ik heb hier een lijstje van een rottweilerfokster ,welke echt gaat voor de honden en prima voor de pups is:
je bent als fokker met 1 a 1 1/2 pup verkoop alweer uit de kosten..
ED en HD tegelijk foto's laten maken, kost je max. 300 euro
2 showtjes 70 euro
voorheen de MAG test 100 euro
Dekgeld verschil tussen stamboom/zonder stamboom is rond de 300 euro
Pups zonder stamboom 400 euro, met stamboom rond de 1000, dus met je 1 1/2 pup verkocht met stamboom zijn die kosten al verrekend.
Alle overige kosten zijn voor een stamboomloze fokker net zoveel als voor een stamboomfokker op uitzondering van de stamboom...die kost per pup met chippen rond de 50 euro...
Dus uiteindelijk houd de fokker met stamboom erbij meer geld over dan de pretnest fokker...
en dat uit de mond van een stamboomfokker
Nou dan ben je goed bezig hoor!!!
kimmie261 schreef:je moet lezen, ze schrijft dat het VERSCHIL in prijs tussen een stamboek reu en een stamboomloze reu een verschil is van ongeveer 300 euro...
niet dat een stamboomreu 300 euro kost!!!!
lezen zou al zoveel schelen...
en ook dat nog,zelfs stamboomfokkers weten allemaal te vertellen dat er slechte stamboomfokkers zijn,alleen zijn ze hetzelf natuurlijk nooit,maar dat terzijde,stel nou dat dat mini handje vol wel fantastische stamboomfokkers moet gaan fokken naar de vraag van 180.000 pups per jaar,HOE zien jullie dan de gezondheid van deze hondjes worden???
want die VRAAG is er nu eenmaal....dat snap ik gewoon niet,en iedereen verdiend er maar aan wat ze eraan willen verdienen aan pupjes,maar kom gewoon niet aan met zielige gezichtjes dat fokken geld KOST want dan wordt er écht geen hondje meer gefokt met stamboom
sporten schreef:Of nu een pup is met stamboom of pup zonder stamboom
De fokker wil er toch wat aan verdienen
Vind voor de honden met stamboom een lijdends weg op alle shows
Ik ben keer bij een van de grootste honden shows geweest in Nederland
Ik ben er huilend weg gegaan
Vreselijk en totaal niet meer dier vriendelijk
kimmie261 schreef:en ook dat nog,zelfs stamboomfokkers weten allemaal te vertellen dat er slechte stamboomfokkers zijn,alleen zijn ze hetzelf natuurlijk nooit,maar dat terzijde,stel nou dat dat mini handje vol wel fantastische stamboomfokkers moet gaan fokken naar de vraag van 180.000 pups per jaar,HOE zien jullie dan de gezondheid van deze hondjes worden???
want die VRAAG is er nu eenmaal....dat snap ik gewoon niet,en iedereen verdiend er maar aan wat ze eraan willen verdienen aan pupjes,maar kom gewoon niet aan met zielige gezichtjes dat fokken geld KOST want dan wordt er écht geen hondje meer gefokt met stamboom
). Van mij hoeven er niet alleen stamboomhonden te komen, maar iets meer verdieping in de gezondheid van de honden waarmee gefokt wordt (ook pretnestjes) zou wel goed zijn denk ik. Je kan alleen nooit alles voorkomen, omdat nog niet alle erfelijkheden bekend zijn.Wilawander schreef:En fokken kost geld als je het goed wilt doen is gewoon zo. Er zijn ook fokkers die fokken om het ras te verbeteren of om in hun eigen honden te kunnen voorzien zodat je weet wat je hebt. Liefhebber heet zoiets.

dat bedoel ik dus...je zal nooit een wereld kunnen creeren zonder stamboomloze honden ( gelukkig niet,ik vind kruisingen over het algemeen geweldig) ,alleen de echte broodfok ( hondjes uit polen of woefkesranch ed) daar zouden mensen nu eens wijzer in moeten worden...maar zolang mensen daar pupjes kopen zal deze broodfoktak blijven bestaan..
kimmie261 schreef:je hoeft mij niets duidelijk te maken hoor,ik heb zo vreselijk veel ellende gezien met stamboomfokkers dat ik er eerder weinig vertrouwen in heb als wél vertrouwen heb in stamboomfokkers..
dat probeer ik jullie óók al die tijd al wijs te maken...
enige wat ik stel en daarop reageren jullie niet!! ,is dat ik vaak lees dat mensen alleen maar stamboomhonden zouden moeten kopen,dus ip stamboomloos de ban in,en mijn vraag is dan :
stel dat dat zou gebeuren,mensen mogen alleen nog maar stamboomhonden fokken en kopen HOE zien jullie dan de gezondheid van een ras gewaarborgd blijven als fokkers tegen een vraag van 180.000 pups per jaar moeten gaan opfokken..
antwoord daarop is er nog steeds niet gekomen...en het is echt zo'n simpele vraag... [ Afbeelding ]
kimmie261 schreef:overigens vind ik het prima als honden getest worden,alleen ben ik niet zo ge*l op HD/ED testen,ik vind erfelijke kanker een groter probleem als HD/ED waarvoor ip elke hond wel geopereerd kan worden mits een eigenaar daar geld in wil stoppen.....
aan de andere kant,2 gezonde honden ach,wat is het risico eigenlijk,en nee dan heb ik niet over het fokken met 2 JR die op 3 pootjes lopen,maar gewoon 2 gezonde volwassen honden....daar heb ik echt niet eens zo'n probleem mee...maar goed ik vind hd/ed vrij ook geen algehele gezondheidsverklaring,en JAAA mijn teefje is getest op hd/ed en 100% vrij,en de reu die ik gevonden heb OOK!!!wauw aan die principes voldoe ik al,maar dan nog is het voor mij geen enkele gezondheids garantie.
het is altijd maar hopen dat je een gezond hondje treft....
MyWishMax![]()
dat bedoel ik dus...je zal nooit een wereld kunnen creeren zonder stamboomloze honden ( gelukkig niet,ik vind kruisingen over het algemeen geweldig) ,alleen de echte broodfok ( hondjes uit polen of woefkesranch ed) daar zouden mensen nu eens wijzer in moeten worden...maar zolang mensen daar pupjes kopen zal deze broodfoktak blijven bestaan..