Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Re: Waar zit jou hond overdag/in de avond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:29

Onze Labrador woont op de benedenverdieping van ons huis. boven komt ie niet, heb ik hem aangeleerd. Punt 1 voor zijn heupen en punt 2 omdat ie anders het speelgoed van onze kids kapot maakte toen hij jong was. ben ik boven ligt hij vaak onderaan de trap of in zijn stoffen bench (die gewoon open is).
Met dit weer is de deur naar de tuin open. Ben ik beneden dan ligt ie buiten (op zijn bot te kauwen vaak of te slapen) en ga ik naar boven dan gaat hij binnen liggen. Trouwens met dit weer ligt hij het liefst op onze koude tegelvloer van de woonkamer :)
Als er visite komt die bang is voor honden gaat hij in zijn bench, maar meeste visite gaat goed en loopt ie los. 's nachts slapen doet hij ook in de woonkamer.
Ik neem onze honden zelden mee. Hij heeft epilepsie die door opwinding getriggerd wordt dus heeft hij een zo rustig en kalm mogelijk leventje. Helaas heb ik dus jachttraining, show lopen etc moeten opgeven. Maar zolang hij een flink kauwbot onder poot bereikt heeft en af en toe eens een spelletje mag doen of door de kids geknuffeld wordt vind onze lab het wel best (en uitgelaten worden natuurlijk)

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:21

Mijn Nova Scotia zit overdag overal waar ik ga. Thuis, met de tuindeur de hele dag door open, en als ik naar de paarden ga, vriendinnen of met lekker weer op stap gaat ze gezellig mee. Savons slaapt ze altijd, nooit een uitzondering, bij ons in bed of ernaast in de mand.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:26

Mijn hond ligt of in zijn mand, of bij mooi weer in de tuin (in de zon, heel af en toe in de schaduw), een enkele keer ligt die in de woonkamer.
Hond komt niet boven, alleen als ik hem mee vraag. Dit gebeurt wel eens als het beddengoed toch gewassen gaat worden, mam en ik ziek zijn (en dus geen 'zin' hebben om onder de hond aandacht te geven) , als de keuken door katten of andere honden (logés) bezet is die ze nog niet kent, dan slaapt ze boven op de gang.