Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

risje schreef:Las ergens fietsen met je hond, bericht op vorige pagina. Was geloof ik van iemand die nog geen hond had, maar ook naar puppycursus wilde. Fietsen hebben we bewust nog niet veel met hem gedaan. En enerzijds om zijn leeftijd, te jong fietsen is niet goed ivm oa groei / spieren etc. Maar vooral ook omdat ik wandelen heerlijk vindt en we een super omgeving hebben. 1 tot max 2 km van zowel water als bos af.
Mjetterd schreef:Mijn hond (akita) laten we 2 keer per dag een half uur uit.
s'ochtends en s'avonds na het eten om 7 uur.
Als we er s'avonds heel laat in gaan, en waarschijnlijk wat langer uitslapen, gaat ze s'avonds voor het slapen altijd nog even 10 minuutjes.
Ze doet het er prima op en is het al gewend van jongs af aan.
Verder kan ze de hele dag naar buiten in de tuin.

Nimfee schreef:Mjetterd schreef:Mijn hond (akita) laten we 2 keer per dag een half uur uit.
Als we er s'avonds heel laat in gaan, en waarschijnlijk wat langer uitslapen, gaat ze s'avonds voor het slapen altijd nog even 10 minuutjes.
Voor een Akita vind ik dat wel weinig, dat is in totaal maar een uur en iets meer. Gewend of niet, dat vind ik geen reden om weinig te lopen eerlijk gezegd. Tuin hebben honden ook al na een week gezien, daar valt niets meer uit te halen om zichzelf te vermaken\.
? S_uus schreef:risje schreef:Las ergens fietsen met je hond, bericht op vorige pagina. Was geloof ik van iemand die nog geen hond had, maar ook naar puppycursus wilde. Fietsen hebben we bewust nog niet veel met hem gedaan. En enerzijds om zijn leeftijd, te jong fietsen is niet goed ivm oa groei / spieren etc. Maar vooral ook omdat ik wandelen heerlijk vindt en we een super omgeving hebben. 1 tot max 2 km van zowel water als bos af.
Dat ben ik , maar mijn husky is geen jonge hond meer + dat ie voor hij bij mij kwam al voor de slee gelopen had.
Vaak gaat ie niet meer mee aan de fiets, zit misschien tussen mijn oren hij is fit zat maar al wel 9 jaar.
Mjetterd schreef:Mijn hond (akita) laten we 2 keer per dag een half uur uit.

Angeliquee18 schreef:Hebben jullie honden dan allemaal een vaste tijd om te plassen?
Mijn honden hebben dat niet...
Ik heb vaak als ik om 8 uur me bed uitga,
Ik 2 hele diepe zuchten hoor, en alleen masr 2 neusjes onder de deken vandaan zie,
Soms slaap ik zelf tot 10 uur, en zijn ze nog luier als mij.
En soms moeten ze wel om 8 uur, dan geven ze dat gewoon aan..
Mijn honden zijn meestal de hele dag bij me..
En savonds is het meestal rond etenstijd, en voor het slapen gaan.
Maar dat is ook nooit rond de zelfde tijd
En wij maken elke dag minimaal een grote wandeling van anderhalve uur..
Mjetterd schreef:Nimfee schreef:
Voor een Akita vind ik dat wel weinig, dat is in totaal maar een uur en iets meer. Gewend of niet, dat vind ik geen reden om weinig te lopen eerlijk gezegd. Tuin hebben honden ook al na een week gezien, daar valt niets meer uit te halen om zichzelf te vermaken\.
Ik ben wel benieuwd waar het idee vandaan komt dat akita's veel beweging nodig hebben?
Nimfee schreef:Als ik in google intik 'Akita beweging' dan zie ik overal dat een akita een groot uithoudingsvermogen heeft en veel beweging nodig heeft.
In de rasbeschrijving van de akitaclub staat "Een Akita moet regelmatig flink beweging krijgen" (bron: http://www.akitaclub.nl/index.php/rasse ... ving-akita).
dyoka schreef:Nimfee schreef:Als ik in google intik 'Akita beweging' dan zie ik overal dat een akita een groot uithoudingsvermogen heeft en veel beweging nodig heeft.
In de rasbeschrijving van de akitaclub staat "Een Akita moet regelmatig flink beweging krijgen" (bron: http://www.akitaclub.nl/index.php/rasse ... ving-akita).
Dat moet elke hond toch (oude/zieke honden daar gelaten).