wie neemt zn hond mee naar de paarden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:36

Billy20 schreef:
Eten jullie honden geen paardenmest? Als ik die van mij los zou laten zou hij de hele wei poepvrij maken denk ik.

Oh ja, en schapenmest. Niks op tegen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:42

Ik neem mijn hond wel eens mee naar de paarden. Laatste tijd wel iets minder, want het wordt al een oude dame (wordt in dec 12 jaar). Ze is een kruising Benner Senner x Duitse Staande. Hond scharrelt over een stukje terrein, en vaak als ik aan het rijden ben loopt ze door de bak te banjeren.

hiphorse

Re: wie neemt zn hond mee naar de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:49

de ene hond neem ik wel eens mee (kleine bruine in profiel) maar de ander liever niet, dat is een boder collie die paarden niet zo leuk vind...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:25

ja hoor mijn honden gaan mee naar de paarden, hebben ze aan huis :P maar daarnaast gaan ze ook mee naar werk. als ik ga rijden liggen ze bij de bak op een rijtje te wachten tot ik klaar ben :) en verder scharrelen ze wat rond op het erf

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:32

Mijn hond (heidewachtel-windhond) gaat bijna altijd mee naar
stal.
Ze vind het echt geweldig!
Mijn paard vind alles prima, ook als mijn hond tegen haar opspringt of kusjes geeft.

Alleen als ik ga werken met me paard moet de hond aan de lange lijn vast aangezien ze soms gaat jagen achter eenden aan en ik niet continue op de hond kan letten als we aan het trainen zijn.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:36

Mijn beagle gaat vaak mee naar stal, scharrelt een beetje
rond op het erf of hobbelt achter mij aan.. Lunch
pikken uit tassen van stalgenoten behoort ook tot zijn bezigheden :')

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:37

Mijn hond, jack russel , gaat ook vaak mee naar stal . Hij scharrelt altijd lekker in het rond en als ik ga rijden dan zit hij aangelijnd aan de muur vast . Wel lange lijn maar kort genoeg zodat hij niet de bak zodanig in kan dat hij bij de hoefslag in de buurt komt. Ik rij dan overigens als de hond mee is alleen maar in de bak. Eigenlijk vermaakt mijn hond zich altijd prima op stal en weet altijd wel iemand voor zich te winnen om mee te spelen of om gerkriebeld te worden.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:42

Mijn hond mag ook af en toe mee. Bij stal zet ik haar wel vast, anders loop ik teveel op haar te letten terwijl ik met de paarden bezig ben ( ze volgt me constant, en dan sta ik op dr pootjes) Als we gaan rijden mag ze los mee. De paardjes staan midden in het bos, dus ik hoef niet bang te zijn voor autos of ander verkeer. Al luisterd de hond zeer goed. Het is een grieks straathondje, geen idee welk ras erin zit. Ze lijkt wel op een kooikerhondje.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:44

Als ik later op een boerderij woon en ik ga de paarden even voeren of zo gaat mijn hond die daar dan ook woont ook mee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:44

O ja ik heb 3 beaucerons (Franse herder )

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:48

Afbeelding

Dit is mijn buitenrit en stalmaatje. Goldenretrieve x Stabijhoun kruising

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:50

Ik neem ze alletwee mee naar de manege. Heb twee Engelse Springer Spaniels, een van negen en een van twee jaar. De oudste is wat terughoudender, maar de jongste loopt er onderdoor, achterlangs, likt over pony zn benen, allemaal prima.
Mijn pony vindt het ook allemaal prachtig en staat de honden te kriebelen.

Ik neem mijn twee mannen altijd mee naar het bos, rennen er vrolijk achteraan. Ze vinden het prachtig. Ik hoef ze niet in de gaten te houden, zij houden mij en ponypaard in de gaten. Ideaal. Ik teken ervoor!

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:56

Mijn Border Collie neem ik ook wel eens mee naar mijn paard. Eerst lekker stukje fietsen en daarna kan ze daar rondstruinen, terwijl ik met mijn paard bezig ben.
Ze blijft altijd wel om me heen lopen. De weilanden en de bak is verboden terrein. Dus ze blijft altijd netjes bij het hek, als ik (en de paarden) in de wei of de bak loop.
Paarden vindt ze heel interessant. Mijn paard vindt het allemaal prima, die is er niet van onder indruk. Zoals een voorganger in dit topic ook al zei, ze mag van mij de paarden niet drijven. Inderdaad veel te gevaarlijk, ze moet op veilige afstand lopen.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:00

Ik neem mijn Nova Scotia Duck Tolling Retriever ook mee naar de paardjes, doet ze heel erg goed. Het enige waar ik nog wel is mijn hart bij vasthoud, is als ze er te dicht om heen loopt!! Nu op de wei heb ik er gelukkig geen last meer van, ze haalt overal jolly ballen vandaan en paradeert rond op in het gras.

Afbeelding

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:03

Ik neem mijn labrador vaak wel mee, nu steeds minder omdat ze wat ouder word en het wordt wat moeilijker voor dr.
San gaat altijd mee, als ik ga klussen en soms ook mee rijden, maar meestal leg ik dr dan vast (als ik in de buiten bak rij) en naar buiten loopt ze gewoon los.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 03-09-13 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:06

Onze honden (staff en een kruising bull terrier) gaan zo nu en dan mee naar stal.
Vaak om samen met mn paard te wandelen, of als ik prd buiten en binnen moet zetten.
Meestal aan riem, soms als t rustig is mogen ze los.
Onze jongste is een paar x mee met n buitenrit geweest.
Vonden zowel hond als paard gezellig!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 22:09

Tegenwoordig niet meer. Paar jaar geleden ging ik nog weleens te voet naar de paarden was de hond uitgelaten kon wat op stal rond lopen en dan weer te voet naar huis. Rijden deed ik dan nooit. Maar er is nieuwe hond op stal en deze accepteert nog geen andere honden op z'n terrein en dan zou ik die moeten opsluiten en dat vind ik ook niet eerlijk. Dus hij gaat niet vaak meer mee. Het is trouwens een kooiker.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:50

Billy20 schreef:
Eten jullie honden geen paardenmest? Als ik die van mij los zou laten zou hij de hele wei poepvrij maken denk ik.

Onze jongste denkt alle mest op te moeten ruimen :P helaas heeft ze dit onze oudste geleerd, hij deed dit voorheen nóóit >;)
Ze krijgen er enorme diarree van.
Na een flinke 'trainingskamp' doen ze het gelukkig niet meer maar moet ze nog wel in de gaten houden.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 11:57

Haha ik heb die van mij ooit eens mee genomen... Hij kwam bij een paard in de buurt, werd bang, ging buiten het hek zitten met de rug naar me toe en keek me niet meer aan :P. Heb er een foto van geloof ik..

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:10

Mijn chinese naakthond is ook eigenlijk altijd mee, loopt los als er geen andere paarden/honden zijn dan mijn eigen en anders doe ik haar even in de box. Met rijden leg ik haar even vast als er niemand is om haar in de gaten te houden.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:10

Die van mij gaan mee. Ze vinden ook de jollybal geweldig. Wel heeft mijn tjech al 2-3x een stamp gekregen, maar het was eigenlijk wel verdient en het heeft geholpen. Had natuurlijk ook veel anders kunnen uitdraaien, maar ik kan moeilijk mijn honden altijd oplsuiten als ik naar de paarden ga en die tjech is nu eenmaal wat hardleers. Ondertussen zijn ze het volledig gewend van tussen de paarden te ravotten. Op buitenrit kan ik ze wel niet meenemen door het verkeer en als er een andere reu ons pad kruist zou dat wel eens op vechten kunnen uitdraaien dus dan gaat oftwel mijn vriend mee die ze dan kan aanlijnen waar nodig ofwel blijven ze dan thuis. Jack russeltje mag trouwens gezellig mee-eten uit dezelfde voerbak als het voedertijd is, paard hoeft dan maar eens te snuiven en ze loopt weg.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:11

Jammer genoeg is onze hond een tijd terug overleden -O- , maar he 18.5 jaar is ook wel oud :')
Als mijn vader ging mennen en het tuig pakte, rende ze al naar de menwagen. Ze vond het heerlijk om voor, bij ons te zitten, met de neus in de wind 8-)
Met bosritten heb ik het 1x geprobeerd, maar mevrouw stopte te vaak om te snuffelen en dat schoot natuurlijk niet op :')

Afbeelding

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:17

Onze honden zijn er elke dag bij omdat de paarden thuis staan.
We hebben 2 teven een Jackrussel van 8 en een Pitbull van 3 jaar.
Als ik ga rijden lopen ze hier gewoon los.
En als ik achter buiten ga rijden gaan ze ook mee.
Vind het wel gezellig en hun hebben dan ook weer lekker beweging gehad.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:23

Hier gaat mijn Duitse Herder ook mee naar de paarden :)
We hebben nog geiten en schapen staan en die doet hij soms voor de lol drijven.
na 2 aanvaringen met andere honden is ie wel wat anders geworden tegen de dieren.
Nu we kleine lammetjes hebben en geitjes mag ie niet meer los, hij denkt echt dat die kleintjes speelgoed zijn...
Tijdens buitenrit gaat ie voorlopig nog niet mee omdat hij dan niet altijd even goed luistert...
Maar met mijn merrie is hij wel dikke maatjes en gaat vaak genoeg in het hooi liggen als ze eet of spelend achter elkaar aanlopen.

Hier mijn duo:

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:24

Als ik niet ga rijden gaat de hond mee, die vliegt dan lekker over het weiland terwijl ik met de paarden bezig ben. Rijden doen we in een openbare rijhal, dus dan laat ik de hond thuis.

Natuurlijk match mijn paard met de hond:
Afbeelding