Kat met zwelling op oogbol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:38

xLIESSSx schreef:
Geerke, ik ben van België ;)

En ik heb het haar gisteren gemeld, toen ze halsstarrig volhield dat de zalf wel zou helpen en dat ze die ging halen, dat als het niet hielp het oog kon "ontploffen" en dat het dan te laat was, dus dat een DA beter zou zijn. Ze antwoordde enkel met een zucht >;)
Wat moet je toch met zulke mensen... Je geeft dan advies en raad, maar je krijgt absoluut geen gehoor, tenzij het in hun straatje ligt :roll:

ik denk dat je de kat in een reismandje moet stoppen en zelf richting de da moet gaan. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:39

Wat je moet met zulke mensen ?
Gewoon negeren, kat oppakken en zelf mee naar de dierenarts gaan :j

Sneeuwmaan

Re: Kat met zwelling op oogbol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:53

Ik zou ook zelf naar de DA gaan. Dit is niet een gevalletje even zalf smeren...

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:14

Fijn zeg zo`n schoonmoeder. Je zou er haast de dierenbescherming op afsturen wegens grove nalatigheid.
Ik ga mee in wat Shirley zegt, hup naar de dierenarts!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:32

Mensen kwamen hier ook eens met een konijn. Precies zelfde, in mail stond 'er is wel iets mis met haar oogje... maar we zalven het elke dag dus'.

Eenmaal hier aangekomen zijn we ons doodgeschrokken. Konijn had gewoon een totaal rood oog dat enorm ontstoken was. We hebben druppels van de dierenarts gekregen die wel werkte, het rode is nu bijna weg.. maar omdat er nooit een goed medicijn in is gedaan is het konijntje nu blind aan dat oog. Kan het wel nog sluiten, maar zelf geen tranen aanmaken enzovoort. En krijgt daar dus druppels voor.

Als aan een ontsteking niets gedaan wordt, wordt het uiteindelijk zo:
http://i40.tinypic.com/2daio93.png

En zo zag het dus ook uit bij het konijntje.
http://i40.tinypic.com/sxc17p.png

Zou dus het dier echt naar een dierenarts brengen of de dierenbescherming bellen. Want de kat laat het misschien niet merken, maar ze heeft er wel pijn aan.
Laatst bijgewerkt door Neej op 02-09-13 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's even in link gezet wegens vrij heftig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:34

Mag die ontstoken oogfoto in een link alsjeblieft?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:17

Vreselijk dit, arme poes.
Ik vind het het ook niet zo slim om meerdere ogen met de zelfde zalf te behandelen, als het echt een virus is breng je het op die manier over op de ander ogen(ook van de andere poes).

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:42

Hoe is het nu met het katje? Is ze ondertussen bij de dierenarts geweest?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 19:52

ik heb geen idee hoe het nu is met Tink... Ze is naar mijn weten niet naar de DA geweest en gezien ik nu niet bij mijn vriend thuis ben wegens examens, weet ik ook niet hoe ze het stelt of hoe ze wordt opgevolgd...
Woensdag ga ik terug naar mijn vriend en zal dan zien of het oogje er al beter uitziet. Indien ik geen verbetering merk, dan neem ik het mee naar huis en ga ik er zelf mee naar de DA.
Nu probeer ik er vooral zo weinig mogelijk aan te denken, gezien ik mij moet concentreren op mijn herexamens...
Heb de foto's wel aan mijn mama getoond en ook zij vond het om bij te huilen ;( Ze gaf mij volledig gelijk in hetgeen ik zei over mijn schoonmoeder. _/-\o_ Eindelijk eens steun en bevestiging van iemand uit mijn omgeving !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:29

Dat is altijd fijn :(:)

Misschien kan je mama je ook steunen in je actie om iets voor het diertje te doen ( zowel mentaal als financieel ;) maar het feit dat ze het met je eens is, is al geweldig :j

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:36

Ik wil nu niet paniekerig overkomen maar volgens mij is dat oogje op sterven na dood. De dierenarts heeft oogdruppels die je in een oogje kan doen die verkleuren op dood weefsel. Je wil echt geen dood oog in een hoofdje laten zitten tot het vanzelf wegrot en zo de hersenen ook nog aantast... Dit duurt al veel te lang en ik begrijp goed dat het voor ts moeilijk is omdat het niet haar kat is maar kan je nu echt je vriend niet overtuigen om zelf met het katje te gaan en het eventueel financieel te delen of dergelijke? Zoveel kost dat waarschijnlijk ook niet. :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:33

Ts...je hebt toch geen bevestiging nodig?Kijk maar goed naar dat oog,dan weet je dat je gewoon gelijk hebt.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 08:11

geerke schreef:
Ts...je hebt toch geen bevestiging nodig?Kijk maar goed naar dat oog,dan weet je dat je gewoon gelijk hebt.

Tuurlijk heb ik geen bevestiging nodig, ik zie ook wel dat dit geen normaal oog is. Dit is zelfs geen normaal ontstoken oog. Maar het is toch leuk om eens van iemand anders uit mijn omgeving te horen dat er naar de DA moet worden gegaan met Tink. Nu krijg ik eindelijk eens wat steun :)
Bij mijn vriend thuis probeerde mijn schoonmoeder steeds te doen alsof het oogje niks was en dat het wel met zalf opgelost kan worden. Als je 4 dagen lang je schoonmoeder probeert te overtuigen om naar de DA te gaan en zij doet steeds alsof je overdrijft, dan is het echt wel eens leuk om dan eindelijk van iemand uit mijn omgeving te horen dat er naar de DA moet worden gegaan :)

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:30

ik heb net je hele topic gelezen, ik heb het zo nog nooit gezien, maar ik vind dat je goed bezig ben, ik hoop dat je morgen niet een kat aantreft die er erger aan toe is dan eerst. veel succes morgen en ik blijf even volgen

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:06

Om iedereen hier even op de hoogte te houden:
Ik heb min of meer 'goed' nieuws :) Mijn schoonmoeder heeft, na laaaaaaang aandringen van mij (donderdag tot zondag) en nu ook mijn vriend (maandag en dinsdag) besloten om dan toch maar eens een DA ernaar te laten kijken :) Meer bepaald vanavond !
Op zich vind ik dat best goed nieuws, helaas is het hun veearts die ernaar gaat kijken... Dat laatste vind ik dan weer een beetje jammer. Ik ga niet ontkennen dat deze mensen geen kennis van zaken hebben, maar ze hebben toch niet dagelijks een hond of kat in de hand. En vaak komen zo dan ook met conclusies zoals zalf smeren of inslapen...
Dus nu hoop ik echt dat hij het katje echt zal onderzoeken, ipv van eventjes ernaar te kijken...

Probleem is dat ik nu wel niet zo overtuigd ga zijn van zijn 'diagnose' als hij zegt dat zalf smeren (Terramicyne) voldoende zal zijn... En een 2de consultatie vragen bij een andere DA zal dan al helemaal niet nodig zijn voor mijn schoonmoeder, want ze vond een eerste consultatie al niet nodig... Dis alles klinkt waarschijnlijk zeer vreemd, want dat wil dus eigenlijk zeggen dat ik zo'n beetje hoop op een 'operatie-diagnose', wat ik op zich ook niet hoop voor het katje zelf...
Pff...

Maar ik mag me nog niet teveel druk maken over dit alles en gewoon de diagnose en behadeling van de veearts afwachten :)

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:24

wij wonen hier in een dorp, onze veearts is tevens ook voor huisdieren en die heeft hij op moment meer dan vee, hij doet zijn werk super goed, het kan dus zijn dat de veearts van jouw schoonouders ook gewoon kleine dieren doet, in de volksmond van boeren heet hij dan gewoon veearts maar doet ook huisdieren dus maak je daar niet druk om!

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:30

eef_doortje schreef:
wij wonen hier in een dorp, onze veearts is tevens ook voor huisdieren en die heeft hij op moment meer dan vee, hij doet zijn werk super goed, het kan dus zijn dat de veearts van jouw schoonouders ook gewoon kleine dieren doet, in de volksmond van boeren heet hij dan gewoon veearts maar doet ook huisdieren dus maak je daar niet druk om!

Hij is ook dierenarts, maar hij geeft niet zo om kleine dieren :) Daarom maak ik mij er een beetje druk om... Zijn diagnose als het op huisdieren aankomt is altijd inslapen of zalf. We hadden hier een konijn met een openbeenbreuk, ik zag het bot zitten, en zelfs toen suggereerde hij zalf via de telefoon. Hij zei dat er niks aan te doen was en dat hij wel vanzelf dood zou gaan...
Dus denk dat je nu wel een beetje mijn zorg en twijfel aan de mogelijke zalf-diagnose zal snappen :P

Maar inderdaad, nu moet ik me nog niet druk maken, de DA is nog niet geweest en ik weet ook niet wat hij zal zeggen ! Wie weet neemt hij het katje wel mee voor onderzoek. (in dat geval zou ik met een geruster hart slapen)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:03

ik vermoed dat dat oog niet meer te redden is,het zal verwijdert moeten worden.
Je schoonmoeder was goedkoper uitgeweest als ze er tijdig mee naar de da gegaan was,nu is ze veel duurder uit....als ze tenminste het oog laat verwijderen.(daar heb ik mijn twijfels over)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 04:57

Hoe gaat het nu met de kat? :)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 14:59

De DA was die avond toch niet geweest... De DA die ging kijken naar het oog was de DA die kwam voor een koe die moest kalven. Maar de koe had niet gekalfd, dus ook geen DA...
Dus ik had me voorgenomen om woensdag, na mijn vriend zijn werk, met het katje naar de DA te rijden...
Helaas is het beestje verdwenen :(
Nergens kan ik Tink nog vinden en mijn schoonmoeder zegt dat ze ze die woensdag nog niet gezien had ook... Ze was naar buiten gegaan met de andere katten (wat heel dom was van mijn schoonmoeder, gezien Tink van nature wel een wilde kat is. Je merkt dit nog steeds aan haar, want ze kruipt ineen als je haar wil aaien ofwel loopt ze weg. Het beestje zat ook nog maar een maand in huis...)
Vandaag heb ik Tink nog steeds niet gezien :(
Van zodra ik haar vind ga ik ermee naar de DA, maar ik vrees er eigenlijk een beetje voor dat we ze nog gaan zien :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:25

Fijne oplossing voor je schoonloeder.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:34

bigone schreef:

Nou echt he. Moet ook m'n best doen om haar niet te verdenken van iets anders dan de kat per ongeluk kwijt raken :o

Hopelijk vind je de kat terug. Hoop niet dat hij weg is gelopen uit pijn :n

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:46

Echt een diepe zucht hier,

De kat is "ineens" weg. Dieptriest voor het diertje, echt dieptriest. Als mijn vriend dit van zijn moeder had gepikt was het mijn ex geweest.

Je hebt gedaan wat je kon ts en laten we hopen dat de kat thuis komt.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:50

ah wat sneu het ziet er niet fijn uit :(

Misschien niet te vergelijken maar ik als mens heb ook een zwelling op mijn oogbol, ook mee naar de dokter geweest. 1 x bij een assistente en die zei dat het vanzelf wel ging maar het zit er nu bijna een jaar en nog steeds niet, dus nog een keer naar de '' echte '' dokter geweest en daarvan moet ik dus naar de oogarts om het waarschijnlijk weg te laten snijden.

Nu wil ik niet zeggen dat dat hetzelfde geval is bij het katje, maar het zou makkelijk kunnen dat het bij de kat net zo goed niet is op te lossen als dat het bij mij is. Druppels, zalf helpen niet. en dat er inderdaad een ' operatie ' voor nodig is.

( ik heb geen last van het bultje, alleen vermoeid oog en het is gewoon lelijk) Hopelijk het het katje er ook geen last van :(:)

Ik hoop dat je snel een oplossing kunt vinden...

* edit zie nu dat het katje nergens meer te vinden is,.. :(

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 17:26

Geryon schreef:
bigone schreef:

Nou echt he. Moet ook m'n best doen om haar niet te verdenken van iets anders dan de kat per ongeluk kwijt raken :o

Hopelijk vind je de kat terug. Hoop niet dat hij weg is gelopen uit pijn :n

Ja echt hé, zou het ook bijna gaan denken :o
Maar ik weet wel dat ze dat niet zou doen. Ze zal ze niet ergens gaan dumpen of iets dergelijk, ze zou gewoon zalf smeren, smeren, smeren... Maar het katje zelf zou ze niks aandoen.
Maar ik geef toe, ik vond het eerst ook nogal verdachte omstandigheden :')
Nu ja, ik heb mijn schoonmoeder geen aandacht geschonken toen ze aan het vertellen was hoe erg ze het vond dat het katje weg was ed. Ze zei "Da dommerikste is waarschijnlijk naar buiten" en "Ja, naar mij komt ze niet omdat ik zalf in het oogje doe" en nog zulke excuses voor het feit dat ze gewoon een half-wild kattenjong naar buiten heeft gelaten... |o

Vind het nu wel erg naar dat ik niet weet hoe het nu met Tink is... Ik hoop dat ze toch nog besluit om weer in huis te komen en dat er niets ergs met haar is gebeurt...

Laten we duimen Y;(