Nekharen overeind, wat betekent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Re: Nekharen overeind, wat betekent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 13:57

Oké :) Bedankt voor je advies :)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:33

mijn jackie had dit vorige week ook , we waren bij de mensen waar ik paardrij en op eens lagen er van die grote bielzen die hij nog nooit had gezien daar opeens gingen zijn nekharen en zelfs zijn haren net voor zijn staart overeind ..

tegen andere honden zie ik hem dit nooit doen , wel als we de voordeur uit stappen en dan maakt hij zich groot zo van hallo kom maar op ik ben niet bang ...en dat voor een kortbenige JR van 24 cm hahah

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:38

Borstelen kan ook gewoon puur opwinding zijn. Mijn pup borstelt in het spel met andere honden. Geen angst, geen agressie, gewoon positieve opwinding.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:44

Ik liep met een engelse bulldog. Bij eigenlijk elke hond die we tegenkwamen gingen de rugharen omhoog.
Niet uit kwaadheid of dominantie maar gewoonweg het feit dat hij een hele andere taal sprak als de honden die hij tegen kwam.
Liep je iemand tegen het lijf met een rasgenoot of soortgelijk dan deed hij het niet.
Dus inderdaad wat al eerder gezegd is, het kan vanalles zijn en hoeft niet een negatief iets te zijn.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 15:37

De houding die mijn hond erbij opzet is negatief, iig niet positief.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:05

LadyMadonna schreef:
Borstelen kan ook gewoon puur opwinding zijn. Mijn pup borstelt in het spel met andere honden. Geen angst, geen agressie, gewoon positieve opwinding.

Het gaat in dit geval denk ik ook meer om de algemene houding :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:14

dierenfan schreef:
jolijn2001 schreef:

Dat doet die van mij dus als er een andere hond aan komt. Tanden bloot kan ik niet zien omdat hij los voor me loopt.

tanden bloot e.d. was maar een voorbeeld hoor ;) maar nogmaals het kan ook zijn om onzekerheid te verbergen of gewoon spanning. Het hoeft niet gelijk dominant of vals te zijn. Zou wel leuk zijn het eens op film te zien als dat mogelijk is. Hoewel je dan nog 100 verschillende inzichten krijgt want 1 signaal missen en je hebt al weer een ander beeld.

Helemaal mee eens! :) Filmen en/of iemand laten komen die opleidingen én ervaringen in de honden heeft.

En niet zomaar gaan corrigeren of rukken aan de riem: Dit kan namelijk compleet verkeerd uitpakken waardoor de hond meer of eerder agressie gaat laten zien.

Hulp inschakelen en dus iemand met opleidingen, bijscholingen én ervaring komen laten kijken en dan een trainingsplan opstellen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:35

Je geeft zelf aan je hond niet goed te kunnen lezen. Zoals jouw hond op de foto staat is het voor mij vrij overduidelijk. Aangezien je je hond niet kan lezen, moet je hem ook niet zomaar corrigeren.
Correcties op de verkeerde momenten of de verkeerde manier kunnen het gedrag namelijk verergeren.

Ga eens naar een hondenschool, daar sta je met een groep honden te trainen, krijg je begeleiding en leer je je hond beter begrijpen. Een hondenschool hoeft helemaal niet duur te zijn. (omgerekend kost mijn hondenschool 3,50 per les)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:20

Je hond leren bij je te komen als er een andere hond aan komt en dan bij je houden.
Je hond hoeft geen contact te maken met andere honden, ik snap nooit zo goed waarom veel mensen vinden dat honden altijd bij elkaar moeten kijken.
Als je met hem aan de riem wandelt hem leren naar jou te kijken als je een andere hond tegenkomt, belonen met lekkers/bal. Hiermee verbreek je ook het fixeren/oogcontact wat je hond maakt met de andere hond.
Aanleren doe je thuis, dan ga je naar rustige plaatsen en dan pas op drukkere plaatsen.

Mijn reu is ook zo'n dominante donder, hij weet nu dat hij bij me moet komen als er andere honden aankomen. Hij loopt netjes mee en kijkt mij aan, als de andere hond gepasseerd is mag hij weer vrij.
Hij mag wel eens naar andere honden, teven dan vooral of onderdanige reuen en alleen als ik het zeg.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:16

tigress ik zie toch echt duidelijk 2 verschillende honden (jouwe en de ts haar hond) jou hond hangt over de buldog heen, de hond van ts gaat er dan wel borstelend en met staart hoog op af maar heeft wel z n kop laag en lijkt alsof hij er wat schuin naar toe gaan (links van de andere hond)
ts ik zou toch graag eens een filmpje zien, want zoals ik het kan lezen lijkt het heel erg onzekerheid en idd dat moet je wel goed begeleiden. als je gaat lopen rukken en plukken en straffen leer je ook dat je hond geen kalmerende signalen meer vertoond en dus uiteindelijk direct in de aanval gaat.. hoop niet dat je dat wilt

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 16:20

Nee, tuurlijk niet. Ik zal zsm filmen