Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ewona schreef:@dierenfan : ik beschouw het ook helemaal niet als een aanval hoor. Bij mij mag ieder mens zijn mening zeggen, zo is dat.
Ik sta ook helemaal achter die gedachte, dat als het niet meer verantwoord is, dat je dan beter een pup/kitten kan laten gaan, dan later een zieke, sukkelende hond/kat op de been te houden.
Zelf twijfel ik heel erg dat dit nog goed komt, mede doordat ik ook al veel moederloze pups heb zien passeren. We hebben 12 pups volledig kunnen groot trekken met de hand, maar daar tegenover staan natuurlijk ook een aantal pups die we moesten loslaten... dat kan ook niet anders.
De natuur kan soms hard zijn, maar wie zijn wij als mensen om daar tussen te willen komen.
Je kan doen wat in je macht ligt, maar ook niet meer dan dat, soms houdt het gewoon op.
Het probleem pupje waar ik het over had wat nu gezond rondloopt, was eerder opgegeven, heeft dus heel veel meegemaakt en is in coma gegaan. Toch is alles nog goed gekomen en is hij nu sterk en gezond, echt een taai beestje. Het was van in het begin een vechtertje, gewoon de max, zelfs als hij doodziek was gaf hij niet op. (kwam ook bij dat hij zowiezo hier mocht blijven wonen, ongeacht of het een zorgenkindje zou blijven)
Jammer genoeg zie ik dat niet terug in dit pupje, ze heeft geen vechtlust meer. Volgens mij was ze gewoon al te ver heen toen ze hier kwam, want ze was echt uitgedroogd.
In gedachten heb ik haar al opgegeven, ongeacht wat de DA zegt, maar natuurlijk ga ik gewoon door en zie wat er van komt.
Als hij haar die paar dagen nog wil geven om zich te herpakken, wil dat misschien zeggen dat hij er nog beterschap in ziet.
Zelf zie ik dat niet, maar dat is ook omdat ik haar telkens in handen heb, en hij haar maar even ziet en op die tijd moet oordelen.
Maar goed, zelfs als ze het niet moest halen, dan nog ben ik tevreden.
Ik heb het dan tenminste geprobeerd, en wat meer is : ik weet dat moedertje vanaf nu veilig zal zijn.
Zij hoeft dit nooit meer mee te maken. Zodra ze op gewicht is zal ze geholpen worden, geen fok machientje meer, toch weer een zieltje gered, ondanks alle narigheid.