kat aangereden, dierenarts doet niks

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:38

Kuggur schreef:
maaike2800 schreef:
ja ik vind dat hij nu geholpen moet worden, maar nee ik heb geen liggende gelden dus zo simpel is het niet. Wil ook goed voor mijn eigen beestjes kunnen blijven zorgen. Had eigenlijk wel verwacht dat hier bij dierenopvang instanties een potje voor was. Dat de kosten belangrijk zijn tot daar aan toe, maar t blijft wel een levend wezen, die je niet laat lijden om de centjes.

Zolang een ander maar betaald...Mooie principes.
Ik zie het geregeld voorbijkomen op bokt deze heilige verontwaardiging over het gebrek aan altruisme van dierenartsen.

Raar is dat hé, net alsof een dierenartspraktijk een filantropische instelling is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:42

_San87_ schreef:
Raar is dat hé, net alsof een dierenartspraktijk een filantropische instelling is.

Nee TS is dat wel? :?

Als die kat niet los op straat had gelopen was 't niet gebeurd.. Tenminste, bij mij door de woonkamer rijden geen auto's..

Ik kan me voorstellen dat TS het wel erg vindt, maar het niet kan betalen.
Hopelijk komt poekie nog goed terecht met een mooi geheeld pootje!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:47

Nou, zo te zien staan er voortaan drommen mensen in de rij om de dierenartskosten te betalen, van aangereden katten zonder baas. :)

Ik zou het ook niet betalen, als ik die kat had gevonden.
Ik vind dat TS juist al veel voor de kat heeft gedaan.
Dierenasiel heeft blijkbaar geld voor zulke gevallen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-08-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:48

Akshay schreef:
_San87_ schreef:

Nee TS is dat wel? :?

Waar zeg ik dat?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 20:54

Ik zou ook hebben betaald! Belachelijk dat de eigenaren het dier zo aan hun lot overlaten. Je hebt goed gehandeld ts!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:12

love_Soraya schreef:
Ten eerste vind ik het echt heel knap wat je allemaal al voor de kat hebt gedaan :j !

Kun je vertellen wat daar knap aan is, een kat naar de dierenarts brengen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:17

GamblersCup schreef:
love_Soraya schreef:
Ten eerste vind ik het echt heel knap wat je allemaal al voor de kat hebt gedaan :j !

Kun je vertellen wat daar knap aan is, een kat naar de dierenarts brengen?

Wat een stelletje ellendelingen op bokt..
Zoveel mensen laten de dieren gewoon aan hun lot over, of bellen de dierenambulance en gaan dan weg, daarom is het SUPER dat ze hem naar de DA heeft gebracht, wat een achterlijke reactie zeg!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: kat aangereden, dierenarts doet niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:18

Het is eigenlijk schandalig dat we het tegenwoordig al knap vinden dat iemand met een gewond dier naar de dierenarts gaat of de dierenambulance belt om het op te halen. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:19

_San87_ schreef:
Het is eigenlijk schandalig dat we het tegenwoordig al knap vinden dat iemand met een gewond dier naar de dierenarts gaat of de dierenambulance belt om het op te halen. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn.

Gelukkig wordt het steeds vanzelfsprekender, juist 'vroeger' werd dat echt niet gedaan hoor...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:21

CK88 schreef:
_San87_ schreef:

Gelukkig wordt het steeds vanzelfsprekender, juist 'vroeger' werd dat echt niet gedaan hoor...

Ik zei niet dat het vroeger wel gebeurde, hé.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:25

een da wilt zeker zijn dat hij zijn geld krijgt.
je kunt altijd met de da bespreken dat je de kosten betaald...

succes ermee,, ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met de kat is en wat er is gedaan

( sorry heb niet alles gelezen )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:27

CK88 schreef:
Ik zou ook hebben betaald! Belachelijk dat de eigenaren het dier zo aan hun lot overlaten. Je hebt goed gehandeld ts!!

Ook als het 1500 euro zou zijn?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:28

als ik het geld heb wel ja... maar neem het dier dan wel mee naar huis en word mijn dier

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:29

bello2005 schreef:
als ik het geld heb wel ja... maar neem het dier dan wel mee naar huis en word mijn dier

Sja en zo werkt dat dus niet. TS heeft goed gehandeld, maar de dierenarts ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:33

bello2005 schreef:

Zo'n lekkere dooddoener is dat. Tuurlijk betaal je het als je het geld hebt. Als ik het geld zou hebben zou ik elke week wel een kat willen helpen ongeacht de kosten
Nu word er klakkeloos geroepen dat mensen het wel zouden betalen zonder na te denken wat voor enorme kosten het kunnen zijn.

Die 1500 euro is niet uit de lucht van mij. Onlangs gewonde kat opgehaald en reparatie kosten waren min 1500 euro.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:34

Cowgirl schreef:
CK88 schreef:

Ook als het 1500 euro zou zijn?

Ik heb voor 3500 euro horren in mijn huis laten maken speciaal voor katten om ze binnen te houden, al was het 10.000 euro, dan maar op afbetaling ja, ik zou het betalen als het dier maar geen pijn lijd.

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:37

Wat zielig voor het katje! Ik kwam vanmorgen met mijn eigen kat nog bij de dierenarts en er was net een kitten binnengebracht die ook omver gereden was.. Zat nog in de box en was de hele tijd aan het janken, 's avonds kwam ik mijn eigen kat terug ophalen en liep die kleine vrolijk los in de praktijk, was helemaal weer de oude en mag daar blijven tot de dierenarts een nieuw baasje heeft gevonden. Geweldig! :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:42

Dierenasielen kunnen onder andere bestaan door giften.
Dus als iedere dierenliefhebber de asielen steunt, hoeft niemand elkaar aan te wijzen wie de rekening moet betalen van een dier zonder baas.
Daar werkt iedere dierenliefhebber dan al aan mee, door giften aan het asiel.
Dan heeft het asiel een flinke pot geld om een hoop dieren te helpen zonder baas.

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:44

Hmmz, als ik het zo lees besef ik mij des te meer dat ik toch een goede /lieve dierenarts heb. 2 jaar terug zag ik een kat in het weiland voor ons huis. De kat kon nog amper bewegen, het vroor 10 graden. Zodra ik dichterbij kwam begon hij nog te grommen, maar meer krachten had hij niet. Ik heb hem samen met kijn man in een doos kunnen stoppen met wat handdoeken en direct naar de dierenarts van ons gereden. Onderweg de dierenarts gebeld dat we onderweg waren met een kat die erg verzwakt was. Bij aankomst mochten we direct door naar de behandelruimte. Hij werd op een warmhoudplaat gelegd, kreeg verwarmd infuus want hij was zwaar onderkoeld. Ht was kantje boort. Hij bleek niet gechipt, wellicht een straatkat. Gerrum dat beestje, had zo met hem te doen. Later die middag belde de dierenarts dat hij het niet gered had. Maar mijn dierenarts behandelende hem wel als spoedgeval en deed er werkelijk alles aan om hem te redden. Er zijn dus ook goede.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:47

ik denk dat de eigenaren straks naar het asiel gaan en hem adopteren :D Dat was dan voor hun een relatief goedkope operatie ;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:53

over dierenambulance ben ik totaal niet te spreken hier in flevoland, nooit bereikbaar,
en als je ze wel belt zijn ze altijd met een spoedje bezig vanaf 4 uur smiddags tot 20 uur in de avond,...
ik kan hier gelukkig vaak een aantal katten opvangen als het moet, gevonden dieren desnoods gewonde..
maar ze moeten hier in flevoland voor 1 september alles in orde hebben anders, gaat er een hele grote geldpost voor hun weg, weet ik gelukkig uit betrouwbare bronnen,....

ik heb ook tijden op de dierenambulance gereden in betere tijden hier, en was er net mee gestopt, toen ik een telefoontje kreeg of ik gizmo (onze kat ) miste,..ik nou ,...eigenlijk wel ik was naar lelystad wedstrijd met een vriendin mee, en mijn vriend was klussen.

Gelukkig herkende de dierrenambu medewerkes mijn kat doordat ik geregeld dieren hier voor ze opving en dus vaak mensen over de vloer had van de ambu.
de dierenarts zag hem en herkende hem ook, gizmo had een vossenklem om zijn poot heen zitten,
ze hebben niet gewacht tot de eigenaar 100% zeker was, nee meteen geopereerd,
ik mocht die avond kijken of het echt gizmo was, maar alles in mij zei dat het hem was,

daar zat die 3 pootjes ipv 4, maar gered heeft die het en meneer doet het nog steeds super!

De rekening wou ik gaan betalen desnoods in delen, maar hij was al betaald,....door de gemeente! die hadden de klemmen van vroeger dus nog staan sukkels,

maar deze DA ja kan ik niks verkeerds in vinden in het verhaal de DA zelf geeft indd pijnstilling en houd hem in observatie dat is al helemaal super, overigens super tof dat je gestopt bent en het diertje naar een dierenarts hebt gebracht! veel mensen hier rijden door.... helaas, ook heel erg blij met degene die onze gizmo heeft gevonden trouwens , weet tot op de dag van vandaag niet wie het was....

Afbeelding

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:54

Annemun schreef:
Hmmz, als ik het zo lees besef ik mij des te meer dat ik toch een goede /lieve dierenarts heb. 2 jaar terug zag ik een kat in het weiland voor ons huis. De kat kon nog amper bewegen, het vroor 10 graden. Zodra ik dichterbij kwam begon hij nog te grommen, maar meer krachten had hij niet. Ik heb hem samen met kijn man in een doos kunnen stoppen met wat handdoeken en direct naar de dierenarts van ons gereden. Onderweg de dierenarts gebeld dat we onderweg waren met een kat die erg verzwakt was. Bij aankomst mochten we direct door naar de behandelruimte. Hij werd op een warmhoudplaat gelegd, kreeg verwarmd infuus want hij was zwaar onderkoeld. Ht was kantje boort. Hij bleek niet gechipt, wellicht een straatkat. Gerrum dat beestje, had zo met hem te doen. Later die middag belde de dierenarts dat hij het niet gered had. Maar mijn dierenarts behandelende hem wel als spoedgeval en deed er werkelijk alles aan om hem te redden. Er zijn dus ook goede.

Nu wil ik niet heel vervelend zijn maar deze dierenarts heeft toch ook juist gehandeld? Dier was niet in levensgevaar en kreeg wat hij nodig had om hem in leven te houden. Dier waar jij over verteld was echt slecht aan toe verhaal van TS ligt wat mij betreft toch iets anders. Dierenarts heeft zeker wat gedaan maar in deze situatie moet hij ook aan z'n praktijk denken. Het beestje zal verder echt wel onderzocht zijn hoor om te kijken of er niet meer aan de hand is.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:01

1 van mijn katten is destijds ook door de dierenambulance opgehaald en naar de dierenarts gebracht, op een zondagmiddag. Deze heeft hem ook pijnstilling gegeven totdat wij maandagmorgen belden. Zijn kaak bleek zo gebroken te zijn dat deze niet te herstellen was. Ik vind dat de dierenarts goed gehandeld heeft, ik was er niet blij mee geweest als het beestje een dure en pijnlijke operatie had ondergaan en daarna nog weken of maanden revalideren moest.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 14:54

nog even dit, ik had de kosten zelf betaald en het beestje zelf gehouden als ik niet al twee katten had gehad, waarvan 1 al 2 operaties a 1500 per stuk nodig had gehad. Ik kan niet alle zielige dieren helpen al had ik dat graag gedaan, ergens moet je een grens trekken, wil je er niet zelf aan onderdoor gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 15:29

maaike2800 schreef:
nog even dit, ik had de kosten zelf betaald en het beestje zelf gehouden als ik niet al twee katten had gehad, waarvan 1 al 2 operaties a 1500 per stuk nodig had gehad. Ik kan niet alle zielige dieren helpen al had ik dat graag gedaan, ergens moet je een grens trekken, wil je er niet zelf aan onderdoor gaan.

En jij denkt dat een dierenarts duizenden euro's klaar heeft liggen om wel die beestjes te helpen ook hun moeten hun grens weten en ik denk maar zo dat die veel meer te maken krijgen met dieren die geen eigenaar heeft of niet bekend is. Of dat de eigenaar uiteindelijk bekend is en niet wil of kan betalen daar sta je dan dat is gewoon verloren geld. En voor 1 is te overzien maar daar zal het niet bij blijven.