Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Poess91 schreef:@Leffroi maar waarom heb je dan precies een hond?
mika11 schreef:Denk4ever, dan past jullie hond goed bij jullie situatie![]()
Maar niet elke hond zal dat kunnen, niet voor niets belanden een hoop honden in het asiel ivm niet alleen thuis kunnen blijven.

Amaris schreef:Maar zie je honden die wél geestelijk en lichamelijk bezig zijn de hele dag, dan slapen die echt niet.
Ik kijk dan bijvoorbeeld naar de stalhonden die ik zo meegemaakt heb (jack russels, mechelaars en boerboels)
Die zijn de hele dag aktief want hebben de heel dag mensen om zich heen. Ja die liggen ook wel eens te slapen, maar niet van 8.00 uur tot 18.00 uur. Daar hebben ze het veel te druk voor.
mika11 schreef:Ik denk dat een hond liever 3x een uur wandelt en de rest lekker bij je op de bank zit, dan de hele dag in de tuin zit te verpieteren.
Want daar vind ik het wel op neerkomen, omdat er niemand thuis is moet de hond zichzelf maar dag in, dag uit vermaken in een tuintje.
Leffroi schreef:Amaris schreef:Maar zie je honden die wél geestelijk en lichamelijk bezig zijn de hele dag, dan slapen die echt niet.
Ik kijk dan bijvoorbeeld naar de stalhonden die ik zo meegemaakt heb (jack russels, mechelaars en boerboels)
Die zijn de hele dag aktief want hebben de heel dag mensen om zich heen. Ja die liggen ook wel eens te slapen, maar niet van 8.00 uur tot 18.00 uur. Daar hebben ze het veel te druk voor.
Maar dat is in ts haar situatie niet het geval, en daar gaat het nou om
Poess91 schreef:Ja precies het gaat om haar situatie.
En aangezien ze niet even een poos vrij kan nemen om de hond te laten wennen aan een dag alleen zijn in een nieuwe omgeving... Nee. Ik raad het af!
Geryon schreef:Dus het huisje is meteen een goed huisje omdat de hond erop vooruit gaat omdat het in een asiel (tijdelijk tussenhuisje) zat? Dat is makkelijk handelen dan!
Leffroi schreef:Geryon schreef:Dus het huisje is meteen een goed huisje omdat de hond erop vooruit gaat omdat het in een asiel (tijdelijk tussenhuisje) zat? Dat is makkelijk handelen dan!
Het is ook meteen een slechter huisje dan?
Amaris schreef:@ Geryon
Nou precies. Wat is dat nou weer voor een redenatie? Je moet kijken naar de hond zelf.
Hoeveel husky's we niet bij ons in het asiel kregen wegens 'kan niet alleen thuis zijn (ja gek he, we hebben het over HUSKY's hallooo) en blaft de hele buurt bij elkaar'
Moet je die dan maar in huis nemen en vervolgens weer uren alleen laten 'want het asiel is nog altijd erger'?
Leffroi schreef:Amaris schreef:@ Geryon
Nou precies. Wat is dat nou weer voor een redenatie? Je moet kijken naar de hond zelf.
Hoeveel husky's we niet bij ons in het asiel kregen wegens 'kan niet alleen thuis zijn (ja gek he, we hebben het over HUSKY's hallooo) en blaft de hele buurt bij elkaar'
Moet je die dan maar in huis nemen en vervolgens weer uren alleen laten 'want het asiel is nog altijd erger'?
*zucht* maar dat is dus niet kiezen voor een hond die bij je past, zoals in ts haar geval. Daarom zijn er nog wel honden die wél bij haar passen.
DenK4ever schreef:Geryon schreef:MITS ze er een tweede bij neemt.
ook dit is iets wat van de hond afhangt!!
Is maar net wat hij/zij gewent is...
Voorbeeld, de mijne is al 7 jaar alleen, die doe ik er nu echt geen plezier mee er een tweede bij te doen!
Dus ook dit is een algemene kreet die niet voor alle honden op gaan!
ik denk niet, ik weet zeker dat mijn hond gelukkig is zo.