Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jackyline schreef:Ik zit met een gevonden Brits Korthaar.
Niet de eerste de beste kat zou je dus zeggen.
Geen chip, geen bandje.
Baasje moet zitten springen en overal aan hebben gegeven dat hij zijn kat kwijt is.
Maar nu een week later nog niets.
Dierenambulance, Asiel(wilde hem niet opnemen, moesten hem maar weer los laten) flyers aan palen en winkels.
Niets geen sjoeger nog.
Wat doe je als er 'geen baas is'? Houd je hem zelf of..?
)
En meneer eiste ook nog eens een beloning omdat hij onze hond gevonden had. Begrijp mij niet verkeerd, ben heel blij dat de hond terecht is, maar kleine moeite om eerst even bij het huis aan te bellen waar hij de hele tijd ronddartelt, nietwaar?
En dan die beloning eisen
Je hebt soms mensen.. Noctua schreef:Ik snap niet dat mensen zo'n dier gelijk toe-eigenen. Persoonlijk zou ik zoiets niet kunnen, voelt voor mij aan als diefstal dan :/
Laatst was de hond van mijn vader 'ontsnapt' (de visite had bij het verlaten van onze achtertuin de poort niet goed genoeg dicht gedaan). Hondje liep gewoon bij onze achterpoort rond te snuffelen, dus helemaal niet ver van huis. Was er een man die met zijn dochter onze hond heeft meegenomen maar niet eerst nagekeken heeft of iemand in de buurt hem kende oid. (Wij hebben namelijk een bordje bij de voordeur met onze hond er op en de tekst 'ik ben binnen 3 seconden bij de voordeur, en jij?')
Thuis had hij wel de dierenambulance gebeld en die kwam hem dan checken op chip. Dit geintje kostte ons alleen €50 euroEn meneer eiste ook nog eens een beloning omdat hij onze hond gevonden had. Begrijp mij niet verkeerd, ben heel blij dat de hond terecht is, maar kleine moeite om eerst even bij het huis aan te bellen waar hij de hele tijd ronddartelt, nietwaar?
En dan die beloning eisen
Je hebt soms mensen..
Uiteraard direct contact gezocht en die mensen en kat weer met elkaar herenigd. Maar we waren wel geschrokken dat de persoon die de melding opgenomen had daar blijkbaar zo laks mee geweest was. Voor ons een reden dat toen wij een keer een kat kwijt waren we zelf ook meteen bij alle buren aan de deur stonden enzo. 

Die zat in een doos aan de kant van de weg. Op de doos stond: "Zorg voor mij"
jackyline schreef:Ik zit met een gevonden Brits Korthaar.
Niet de eerste de beste kat zou je dus zeggen.
Geen chip, geen bandje.
Baasje moet zitten springen en overal aan hebben gegeven dat hij zijn kat kwijt is.
Maar nu een week later nog niets.
Dierenambulance, Asiel(wilde hem niet opnemen, moesten hem maar weer los laten) flyers aan palen en winkels.
Niets geen sjoeger nog.

Katje wat vermist was bleek ook 50 km. verderop vermist te zijn dus echt logisch leek het niet. Toch die mensen gebeld en die kwamen kijken. Dachten dat het hun kat was maar twijfelden ook. Ze hebben katje meegenomen en de volgende dag de chip laten uitlezen bij de dierenarts en jawel hoor, het was hun kat.Geryon schreef:Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.
Kwanyin schreef:Geryon schreef:Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.
En hoe kan je van zo'n aanname uitgaan?
Kat was misschien een binnenkat die per ongeluk buiten glipt en begon te zwerven. Of zich ergens zo hard van verschrokken dat hij helemaal verdwaald geraakte....door zelf maar te veronderstellen dat een kat wel met reden rondzwerft blijven er dus ongelukkige eigenaars achter.
Kwanyin schreef:Geryon schreef:Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.
En hoe kan je van zo'n aanname uitgaan?
Kat was misschien een binnenkat die per ongeluk buiten glipt en begon te zwerven. Of zich ergens zo hard van verschrokken dat hij helemaal verdwaald geraakte....door zelf maar te veronderstellen dat een kat wel met reden rondzwerft blijven er dus ongelukkige eigenaars achter.
Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.
Geryon schreef:En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.
De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindtNet als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.
dus jij gaat er automatisch vanuit dat de kat slecht werd verzorgd en jij het beste hebt voor een dier? Wie ben jij om dat te bepalen over de kat van de ander?
Geryon schreef:En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.
De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindtNet als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.
Geryon schreef:Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.