Gevonden dieren zomaar houden???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:29

Ik zit met een gevonden Brits Korthaar.
Niet de eerste de beste kat zou je dus zeggen.
Geen chip, geen bandje.
Baasje moet zitten springen en overal aan hebben gegeven dat hij zijn kat kwijt is.
Maar nu een week later nog niets.
Dierenambulance, Asiel(wilde hem niet opnemen, moesten hem maar weer los laten) flyers aan palen en winkels.
Niets geen sjoeger nog.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:30

jackyline schreef:
Geen chip, geen bandje.
Baasje moet zitten springen en overal aan hebben gegeven dat hij zijn kat kwijt is.
Dierenambulance, Asiel(wilde hem niet opnemen, moesten hem maar weer los laten) flyers aan palen en winkels.
Niets geen sjoeger nog.

Goed van je :j Wat doe je als er 'geen baas is'? Houd je hem zelf of..?

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:30

Ik snap niet dat mensen zo'n dier gelijk toe-eigenen. Persoonlijk zou ik zoiets niet kunnen, voelt voor mij aan als diefstal dan :/

Laatst was de hond van mijn vader 'ontsnapt' (de visite had bij het verlaten van onze achtertuin de poort niet goed genoeg dicht gedaan). Hondje liep gewoon bij onze achterpoort rond te snuffelen, dus helemaal niet ver van huis. Was er een man die met zijn dochter onze hond heeft meegenomen maar niet eerst nagekeken heeft of iemand in de buurt hem kende oid. (Wij hebben namelijk een bordje bij de voordeur met onze hond er op en de tekst 'ik ben binnen 3 seconden bij de voordeur, en jij?' :+)
Thuis had hij wel de dierenambulance gebeld en die kwam hem dan checken op chip. Dit geintje kostte ons alleen €50 euro :\ En meneer eiste ook nog eens een beloning omdat hij onze hond gevonden had. Begrijp mij niet verkeerd, ben heel blij dat de hond terecht is, maar kleine moeite om eerst even bij het huis aan te bellen waar hij de hele tijd ronddartelt, nietwaar? :+ En dan die beloning eisen :') Je hebt soms mensen..

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:32

Noctua schreef:
Ik snap niet dat mensen zo'n dier gelijk toe-eigenen. Persoonlijk zou ik zoiets niet kunnen, voelt voor mij aan als diefstal dan :/

Laatst was de hond van mijn vader 'ontsnapt' (de visite had bij het verlaten van onze achtertuin de poort niet goed genoeg dicht gedaan). Hondje liep gewoon bij onze achterpoort rond te snuffelen, dus helemaal niet ver van huis. Was er een man die met zijn dochter onze hond heeft meegenomen maar niet eerst nagekeken heeft of iemand in de buurt hem kende oid. (Wij hebben namelijk een bordje bij de voordeur met onze hond er op en de tekst 'ik ben binnen 3 seconden bij de voordeur, en jij?' :+)
Thuis had hij wel de dierenambulance gebeld en die kwam hem dan checken op chip. Dit geintje kostte ons alleen €50 euro :\ En meneer eiste ook nog eens een beloning omdat hij onze hond gevonden had. Begrijp mij niet verkeerd, ben heel blij dat de hond terecht is, maar kleine moeite om eerst even bij het huis aan te bellen waar hij de hele tijd ronddartelt, nietwaar? :+ En dan die beloning eisen :') Je hebt soms mensen..

Je mag van geluk spreken dat ie hem niet zelf gehouden heeft :')

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:35

wat een egoisten zijn dat!!
Ik heb zelf al diversen keren dieren gevonden; honden dan en altijd gevangen en de dierenambulance gebeld.
Ik zou gek worden als mijn honden weggelopen zouden zijn en diegene die ze vind ze dan maar gewoon houd!
Ik ben ondertussen ook wel nieuwsgierig geworden naar de topics waar iedereen het over heeft en die de aanzet waren voor dit topic! Ik ga de topics lezen.
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 26-08-13 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:36

@ Vivian_ Ja zo moet je bijna gaan denken blijkbaar :') Maar meneer was een moslim dus denk dat die niet heel erg happig was op het houden van een hondje :P

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:38

Noctua schreef:
@ Vivian_ Ja zo moet je bijna gaan denken blijkbaar :') Maar meneer was een moslim dus denk dat die niet heel erg happig was op het houden van een hondje :P

_O-

Anoniem

Re: Gevonden dieren zomaar houden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:40

Gevonden dieren worden hier ook vermeld, horen we niks na een poosje. Dan mogen ze lekker blijven.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:41

Wij hebben een paar jaar geleden ook een kat gevonden, een heel mooi siameesje. Ze zat al de hele dag in de tuin dus we waren er redelijk van overtuigd dat ze weggelopen was, maar de weg naar huis niet meer kreeg gevonden. Dus in huis gehaald en de dierenambulance en het asiel gebeld, de dierenambulance maakte toen nog de melding bij amivedi. Ze mocht bij ons blijven mocht er niemand voor komen, maar we verwachten eigenlijk dat er zo iemand op de stoep zou staan. We besloten geen posters op te hangen oid, voor je het weet staan er mensen voor de deur die beweren het baasje te zijn terwijl ze dat niet zijn. Het heeft uiteindelijk een week geduurd, toen belde ze van de dierenambulance, iemand had in zijn vrije tijd eens de gevonden en verloren dieren met elkaar vergeleken en het bleek dat er 5 huizen verderop in de straat een siamees al een week vermist werd :roll: Uiteraard direct contact gezocht en die mensen en kat weer met elkaar herenigd. Maar we waren wel geschrokken dat de persoon die de melding opgenomen had daar blijkbaar zo laks mee geweest was. Voor ons een reden dat toen wij een keer een kat kwijt waren we zelf ook meteen bij alle buren aan de deur stonden enzo.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:42

Hihi die man dacht ff op die manier geld te verdienen. Normaals zijn Moslims idd helemaal niet van de huisdieren dus apart dat ze dan een hond meenemen. Maar iig goed bedoeld hopen we dan meer en hij zat iig veilig binnen

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:45

Járen terug stonden er hier 2 poesjes van een week of 6 met doos en al in de struiken.
Daar heb ik geen melding van gemaakt, leek me niet dat ze zelf hun doos meegenomen hadden :P

Maar anders zou ik zeker melding maken.
Kleine moeite toch?
Je zou zelf je dier maar kwijt zijn en helemaal ongerust, denk daar aan. Dan meld je toch?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:45

Ik denk dat je pas uit kunt gaan van dumpen als dit in een doos gebeurt, zoals bij mijn rooie kater zo'n 3 jaar geleden ;) Die zat in een doos aan de kant van de weg. Op de doos stond: "Zorg voor mij"

En dat heb ik gedaan, dag na de vondst naar de dierenarts, meneer was ongeveer 7 weken oud, had de nies en moest prik + zalf hebben. Hij is ook gecheckt op een chip, deze was niet aanwezig.

En hij is mijn beste vriend! Ik heb hem lekker gehouden. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:46

jackyline schreef:
Geen chip, geen bandje.
Niets geen sjoeger nog.

:oo

Ik heb een brits korthaar, Snoetje, zij is mijn absolute lievelings. BK zijn ZO schattig, hoe kan iemand dat nou niet missen?
Ga je hem/haar zelf houden als er toch geen eigenaar komt opdagen?

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:48

Ja, als 'beloning' hebben we maar wat speelgoed voor zijn dochtertje, die er de hele tijd bij was, gehaald :+
Vond het wel van de dierenambulance schandalig dat ze zo veel geld rekenen. Als we hem niet zelf hadden opgehaald zou er nog eens een bedrag bovenop gekomen zijn voor het 'afleveren' :\

Maarja. Zelf woon ik in een flat en ook hier meegemaakt dat ik een kat door het trappenhuis zag ronddwalen. Toen de kat maar in de transportmand van de cavia gedaan (klep niet dicht, maar dan kon ik de kat makkelijk transporteren) en ben bij alle buren op de galerijen boven en onder mij gaan aanbellen of ze de kat mistte en/of kende. Gelukkig zijn baasje snel teruggevonden. Beestje was namelijk via het raam aan de galerij-kant naar buiten geglipt..
Laatst bijgewerkt door Noctua op 26-08-13 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:49

Onze poes is 10 jaar geleden verdwenen uit de voortuin. Ze was toen nog een schattige kitten. Wij hebben de hele buurt toen doorzocht en overal rond gevraagd. Niemand had haar gezien. Ze was toen nog niet gechipt, maar had wel zo'n bandje met adreskokertje. 5 dagen later werden we gebeld door de politie in Amsterdam, dat ze was gevonden in een zijstraat van de Kalverstraat. Wij wonen zo'n 30 km van Amsterdam, dus ze kan dat onmogelijk zelf hebben gelopen. Vermoedelijk is ze door iemand meegenomen. We waren heel blij dat ze weer terug was. :)

Sommige verhalen hier vind ik meer op diefstal van dieren lijken, dan het "vinden" van dieren. Sommige mensen zullen het wel goed bedoelen, maar toch kan even nadenken dan geen kwaad.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:54

Zelfs toen ik een hondje vond met een briefje er aan vast dat zijn baasje niet meer voor haar kon zorgen en haar daarom maar op straat had gezet heb ik de instanties gebeld. Voor hetzelfde geld is het een rotstreek van een ex of boze buurman.
Hondje heeft bij ons haar laatste jaren mogen slijten want ze was al stokoud en inderdaad gedumpt.

Paar jaar gelden vonden we een kat, diertje was mager, zat onder de teken en zag er niet uit. Gezocht op internet bij de vermiste dieren en ja, daar was een kat die er wel op leek. Maar ja, zwarte kat, daar lijken nogal wat katten op :D Katje wat vermist was bleek ook 50 km. verderop vermist te zijn dus echt logisch leek het niet. Toch die mensen gebeld en die kwamen kijken. Dachten dat het hun kat was maar twijfelden ook. Ze hebben katje meegenomen en de volgende dag de chip laten uitlezen bij de dierenarts en jawel hoor, het was hun kat.
Wat waren die mensen blij. Diertje had weken op straat gezworven en was steeds verder van huis geraakt. Toen hij zoek raakte zag hij er goed uit, toen wij hem vonden was het een scharminkel maar dat was dus in die paar weken gebeurd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:03

Geryon schreef:
Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.

En hoe kan je van zo'n aanname uitgaan?
Kat was misschien een binnenkat die per ongeluk buiten glipt en begon te zwerven. Of zich ergens zo hard van verschrokken dat hij helemaal verdwaald geraakte....door zelf maar te veronderstellen dat een kat wel met reden rondzwerft blijven er dus ongelukkige eigenaars achter.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:10

Ik heb hier 2 aangevlogen vogels zitten, maar die zijn wel allebei netjes gemeld. Als er niet op gereageerd wordt, gaan ze na de quarantaine tijd de volière in. Vroeger zijn er 2 vogels bij mij weggevlogen, een heb ik er via Amivedi gelukkig teruggevonden. De andere niet, zou me niks verwonderen als iemand die gehouden heeft. Was een tamme die liedjes floot.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:11

Kwanyin schreef:
Geryon schreef:
Beestje is vast niet voor niets niet naar huis terug gekeerd. En ga toch echt voor de leefkwaliteit van het dier en niet voor het gemis van de eigenaar.

Kat was misschien een binnenkat die per ongeluk buiten glipt en begon te zwerven. Of zich ergens zo hard van verschrokken dat hij helemaal verdwaald geraakte....door zelf maar te veronderstellen dat een kat wel met reden rondzwerft blijven er dus ongelukkige eigenaars achter.

Nou inderdaad... De meeste katten hebben er ook een houtje van terug te gaan naar hun oude huis na een verhuizing, je moet ze niet voor niets een tijd binnen laten zodat ze kunnen wennen aan hun nieuwe huis en dat dit 'thuis' is... Ontsnapt hij toevallig een keer en hij gaat terug dan zegt dat absoluut niet dat hij 'niet voor niets' naar huis terug is gegaan... Wat een onzin 8)7

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:18

Kwanyin schreef:
Geryon schreef:

En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:22

Dus omdat jij dènkt dat die kat bij jouw gelukkiger is dan bij zijn vorige eigenaar mag die vorige eigenaar maar stikken? :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:24

Geryon schreef:
En dat laatste kan mij geen barst schelen. Er zijn maar weinig mensen die hun dieren een leven geven die ze verdienen. Honden alleen en in een flatje, knaagdieren in een kooitje etc.

De kat vind het in ieder geval heerlijk hier met al zijn vrijheid, eten en een heleboel mensen en klanten die hem aandacht geven. Daar gaat het om, niet om het gemis van de vorige eigenaar, die hem inderdaad misschien wel als binnenkat heeft gehad, terwijl hij het buiten zo fijn vindt :) Net als veel andere binnenkatten die na een uitje niet meer binnenkat willen zijn.

Wat een bekrompen en egoistische mening :x dus jij gaat er automatisch vanuit dat de kat slecht werd verzorgd en jij het beste hebt voor een dier? Wie ben jij om dat te bepalen over de kat van de ander?

In welke regio woon je? Dan weet ik iig dat ik mensen moet waarschuwen hun kat niet zomaar op straat te laten :\
Wat jij doet is gewoon stelen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-08-13 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:25

Geryon schreef:

Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje.. bizar? Het is wel iemand anders zijn huisdier waar hij of zij waarschijnlijk jaren met liefde voor gezorgd heeft en het beste voor zijn/haar huisdier probeerd te geven. Hoe weet jij of die dieren niet 'gelukkig' zijn? Omdat ze toevallig aan komen waaien omdat ze om wat voor een reden dan ook verdwaald zijn, ga jij er maar klakkeloos van uit dat ze het niet goed hebben? Of jij het met de manier van verzorging van de originele eigenaar eens ben of niet vind ik hier buiten staan. Vind dit gewoon diefstal.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:28

Geryon schreef:

Waaw!

Het is dat mn broek al afgezakt is... anders ging ie nu alsnog.

Dit méén je toch niet?!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:29

Geryon schreef:

Ik kan er heel kort over zijn. Als ze jou met dat diertje zien en zij hebben het paspoort, is het diefstal.
Mijn kat is ooit eens naar ons oude huis teruggekeerd. Hij was dolgelukkig toen we hem kwamen halen bij dat huis 's avonds. Hij was in de war, daarom liep hij weg. Mijn hond is een keer onze tuin uitgelopen en zelf even de buurt gaan verkennen toen het tuinhekje openstond. Ze is toen door iemand die zelf honden heeft aan de riem meegenomen en die is langs de huizen gegaan, hij heeft haar dus netjes teruggebracht. Ook zijn we een keer een kitten kwijt geweest die waarschijnlijk een van de volwassen katten mee naar buiten was gevolgd. Ze is gelukkig zelf terug gekomen, ik had er niet aan moeten denken dat iemand net zo zou reageren als jij en haar maar zelf had gehouden "omdat ze geen goede leefkwaliteit zou hebben anders zou ze niet weggelopen zijn".