Ceriadwen schreef:Nimfee schreef:Hm dat vind ik een lastige. Is het ook niet zo dat honden wel eens alleen leven en niet constant in een roedel? Ik bedoel, wolven leven ook wel eens een lange tijd alleen tot ze weer een wolvenvrouwtje hebben ontmoet om puppy's te krijgen. Daar bestaat een roedel vaak uit, ouders en pups.
Net als met katten, de meesten zullen het wel prima vinden om met meerderen te leven, maar het hoeft niet. Ik twijfel een beetje. Bij paarden, konijnen, cavia's en dergelijke, dieren die echt standaard in groepen leven daar geef ik je echt gelijk in. Maar bijvoorbeeld russische dwerghamsters leven alleen in koppels (man en vrouw), maar als je koppels van hetzelfde gslacht houdt dan maken ze elkaar af. Daarom worden rusjes alleen gehouden. Om even een voorbeeld te noemen.
Doen paarden toch ook? Er zijn genoeg paarden die langere tijd alleen leven om bijvoorbeeld op zoek te gaan naar een anderen kudde.
Ja? Dat wist ik niet!
En zij klikte op pension (toen was ze nog alleen, hadden we nog maar één hond) ook meteen met een golden retriever terwijl er daar gemakkelijk 20 honden rondliepen.
Dus de tweede die hier heus nog wel gaat komen, zal ook weer een Welshje zijn
We twijfelen alleen nog ernstig tussen reu of teef
Heerlijk