Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het gevaar van je hond laten spelen met een stok..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:18

Wat is trouwens veilig speelgoed wat gesloopt mag worden? Labje is een sloper.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:25

Krijgt ze een kong ook gesloopt? Je hebt tegenwoordig toch van dat speelgoed wat geen enkele hond gesloopt krijgt? Zeggen ze tenminste.. Geen idee wat de naam ervan is

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:27

kennis van mij haar hond ving stok op uit de lucht en kwam verkeerd neer...wat dus nu heeft gezorgd tot een verbrijzelde voor poot ....

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 09:40

Mijn lab is ook een sloper wat betreft haar speeltjes dus tips zijn welkom! Ga denk ik een safestix, everlasting fun ball en ook een Kong aanschaffen. We zullen zien!

De hechtingen zijn eruit en Sadie mag weer lekker wandelen en spelen met andere honden! De wond ziet er echt super uit!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:14

Bah, wat een verhaal zeg! Fijn dat het goed afgelopen is!

Maar ik schrik wel beetje van wat allemaal onveilig is voor de hond.
Onze hond mag sowieso alleen bij zijn speeltjes als wij in de buurt zijn en als we gaan apporteren op het veldje dan nemen we zijn flostouw mee. Maar dat kan ik dus ook beter niet meer doen, zie ik.
We hebben maar een klein hondje, dus een tennisbal krijgt ie sowieso niet in zijn bek. Enige wat ie er soms mee doet als ie ergens zo'n ding ziet is 'voetballen'.
Ga toch maar eens op zoek naar veiliger spelgoed dus.
Waar kopen jullie die dan? Want hier in de dierenzaken zie je alleen die onveilige speeltjes.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 19:25

Bah wat schrikken...
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar...

Is een dummy een idee? Niet bedoeld on op te kluiven, maar ideaal voor apporteren.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:13

love_western schreef:
Wat is trouwens veilig speelgoed wat gesloopt mag worden? Labje is een sloper.

Aanleren dat speelgoed niet is om te slopen en afpakken op het moment dat hij dat wel doet? Zo heb ik het bij mijn stafford wel gedaan, anders blijf ik speeltjes kopen! ;)

Ze krijgt wel regelmatig botjes om lekker op te kauwen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:20

Je hebt toch een labrador? Wat te denken van een dummy? Dat is speciaal voor jachttraining bedoeld maar veilig en de meesten blijven ook drijven dus kan ook met zwemmen gecombineerd worden. Onse lab is er altijd gek mee en ik pak de dummy dan ook alleen bij het apporteren. Dan blijft ie ook vers en uitdagend zeg maar.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:36

Jeetje wat een naar verhaal. Gelukkig gaat het nu beter.
Onze boxer speelt graag met de jolly ball van de paarden. Krijgt ze ook niet stuk en kan ze lekker mee sjouwen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 21:45

Als je zo gaat redeneren kun je beter alle speelgoed verbannen. Evenals alle scherpe randjes waar ze zich aan kunnen stoten, en ook de stoelen want als de hond daar vanaf springt en dan uitglijd ofzo.... Niet meer in het water want stel dat er oud ijzer op de bodem ligt... zo blijf je bezig natuurlijk.

Wel een naar verhaal TS!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:25

oei wat een heftig verhaal zeg.
mijn hondje loopt ook altijd gevaarlijk met een stok..
dus dat word de volgende keer toch maar de bal meenemen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:40

Wat een naar verhaal, gelukkig gaat het al stukken beter met je hond, TS...

Verder: àlles kan gevaarlijk zijn... ook "buffelhuid" kluifjes, varkensoortjes en zo voort. Dus kluiven en kauwspeeltjes alleen onder toezicht, en inderdaad zijn stokken berucht.
Maar sommige honden krijgen àlles kapot, dus nooit blindelings erop vertrouwen dat een hond "onsloopbaar" speelgoed niet kan slopen...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:49

tjah of een scherpe stok boord zich door de geheemelte heen , heb ik lang geleden gehad met de hond van mijn (destijds) baas , en ook ik heb nooit meer met stokken en mijn honden gespeeld.
god wat heb ik me schuldig gevoeld zeg,,,

sterkte met je hondje :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:54

Ik heb het wel eens eerder gehoord.. Gelukkig is het nu weer goed met jouw hondje TS.

Ik laat mijn hond nog wel met een stok, bal, etc. spelen. Het is vooral geluk of pech hebben in het leven, vind ik zelf altijd. Ik zou d'r graag willen beschermen voor alles, maar ze moet natuurlijk ook gewoon lekker d'r zelf kunnen zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 22:59

JollyBall is er ook speciaal in honden formaat, die hebben ze hier al jaren en zijn er nog steeds zoet mee!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:01

@ TS hopelijk voelt Sadie zich helemaal weer de oude..

ik blijf ook steeds speelgoed kopen , onze 8 maand oude jack russel sloopt al zijn speeltjes :( en werkelijk waar als we thuis zijn geef ik hem wel eens zo'n kauwkluifje met kip oid nou zondag kwam bijna dat halve ding er uit met overgeven ( hij had het bijna in zn geheel door geslikt ) ...
Hij vreet zn speeltjes stuk en kauwkluifjes en stokjes zijn geen optie meer want in een fractie van een seconde heeft hij het hele ding door geslikt..
heeft iemand daar nog tips voor ?

verder is het een schat hoor en in huis sloopt hij helemaal niks gelukkig.

edit : een kong bal gevuld met brokjes en pasta hebben we al die blijft redelijk heel maar dat is niet iets waar hij lekker op kan kauwen..

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:12

gelukkig dat het goed is afgelopen met sadie :)

mag ik vragen wat er zo gevaarlijk is aan tennisballen? misschien is het al wel gezegd hier maar heb niet alles gelezen :oo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:17

Inslikken/ vast zitten in de keel

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:27

lijkt me vrijwel onmogelijk bij onze kleine boomer of niet?
wij gooien regelmatig een balletje met onze kleine hond namelijk

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:19

Lisaah, onze hond kan zo'n bal niet eens in z'n bek krijgen en vast pakken, dus denk dat het bij ons ook niet zo'n vaart zal lopen met inslikken. Als ie hem eindelijk vast heeft laat ie hem binnen paar seconden weer vallen en neemt ie hem voetballend mee :+

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:31

Wij hebben met onze hond exact hetzelfde gehad! Wij waren op vakantie en zij was met haar grote vriendin bij een oppas adres, hele lieve en toegewijde mensen. Ze gingen veel met ze wandelen in het bos, en ja stokken gooien hoort daar natuurlijk ook bij. Op een gegeven moment wilde onze hond niet meer eten en kreeg ze een hele dikke kop, ze hebben meteen de dierenarts gebeld en zijn erheen gegaan. Daar werd onze hond onderzocht en bleek er ook een splinter doorgeschoten te zijn via haar bek naar haar oog, vanwege de plek en de hele dikke kop direct geopereerd. Er zat dus een fikse ontsteking achter haar oog, ze hebben de splinter verwijderd en hebben een drain geplaatst. Het is allemaal goed afgelopen dankzij de goede zorgen van de oppassers, maar blijvend blind is ze wel geworden aan dat oog.

Goed dat jullie zo snel gehandeld hebben, zeker met ontstekingen moet je snel zijn!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:46

Mijn hond (en de vorige) die trok alle plukken stof van de tennisbal af.. :+ We gebruiken nu ook alleen tennisballen voor apporteren met zo'n gooi stok.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 11:19

Hoi allemaal,

Het leek allemaal goed te gaan met Sadie. De wond was geheeld, de hechtingen waren eruit en mevrouw is super vrolijk. Echter was de wond al dicht en kon het wondvocht wat er nog gevormd werd er niet uit. Ze hebben gister weer drains geplaatste. Dus hond weer onder narcose en drains erin.. :( Ik heb het gevoel dat we een hele stap terug hebben gezet. De wond is weer verstoord, weer onder narcose geweest en weer aan de antibiotica..
Baal er eigenlijk best van, want ze zeiden zoiets van waarschijnlijk de drains er te vroeg uitgehaald. Maar ik mag nu wel weer 300 euro betalen voor de ingreep en de medicijnen. Ik schrok weer flink... Ik ga denk ik wel even over in discussie over de ingreep van gisteren.. want als hun de drains er te vroeg hebben uitgehaald vind ik dat ze wel een fout hebben gemaakt waar ik nu de rekening voor betaal.
De teller staat nu bijna op 2000 duizend euro :list: :$ . Begin me ondertussen aardig een melkkoe te voelen...

Maarja het belangrijkste is dat mijn hond beter wordt :(:)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:52

Oh wat balen dat er een terugslag is! Maar hopelijk komt het nu wel goed met Sadie en als je een beetje een redelijke dierenarts hebt en het is hun fout geweest, dan willen ze je hopelijk wel tegemoet komen!

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:05

En weer een wending aan het verhaal...de drains die afgelopen donderdag zijn geplaatst zaten niet diep genoeg en er kwam dus geen wondvocht uit. Dat dacht ik al en had ik ook al over gebeld...Een andere arts had de drains geplaatst, omdat de arts die de operatie had gedaan al in een operatie zat. Op zich geen probleem dacht ik, hoe moeilijk kan dat nou zijn toch? Nou moeilijk dus 8)7
Nu moet mijn hond morgen weer onder narcose om de drains te verplaatsen. Ben echt -:(- _-:( Wat een grote fout! Weer een week verder. Inmiddels hond voor de 3e keer in 4 weken onder narcose..
Ben hierna ook echt klaar met deze praktijk denk ik...