Cavia overleden, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Cavia overleden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 16:45

Nou.. Het probleem van het plankje heeft zichzelf opgelost :=
Vanochtend Salt in het buitenhok gezet omdat Pepper niet goed in zijn vel zat alleen. Dikke mik, gezellig samen eten, het hok verkennen, Pepper het huisje uitgeduwd ( :+ ) en zitten gewoon lekker bij elkaar.
In het kader van leren wilde ik Salt vanavond in het bovenste nachthok doen, zodat we vanavond de planken aan de zijkant konden maken en even konden kijken of hij het snapte.
Immers, voorgaande cavia's waren nooit snugger en duurde een dag of 4 eer ze de trap op gingen.

Nou.... Mijn vriend kwam net melden dat Salt al minimaal een keer boven en weer beneden is geweest.... Meneer snapt het systeem dus al prima, en is zelfs erg stabiel ( Pepper waggelt/ flikkert er altijd half af met zijn dikke vetklep buik).
Mmmmmm ik heb een keer een slimme cavia geloof ik :D

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:03

Fijn dat het zo goed gaat met hun tweeën.
Toch nog even in de gaten houden de komende tijd, maar dit gaat goed komen.
Leuk om zo,n slimme caaf te hebben.

Ik was ook eens mijn cavia kwijt, bleek dat hij de trap ( bekleed met vloerbedekking) op was gelopen naar de eerste verdieping.
Stond stom naar me te kijken bovenaan de trap _O- . Zo van wat:" ben je toch op me aan het roepen, ik ben gewoon hierboven".

Veel plezier met ze.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:59

Ik wou idd zeggen een jong en een wat ouder beertje gaat prima ;)

maar wat leuk dat hij al zo snel een nieuw vriendje heeft!! Cavia's vereenzamen alleen ook. Goed van je! Veel plezier met de nieuwe knappe man ( alle cavia's zijn natuurlijk knap )

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:40

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb wel even een vraagje:
Ik had twee beertjes (twee broertjes) die gek op elkaar waren. Vanuit het nest bij mij gekomen.
Helaas is een van de twee overleden, de ander zit nu nog alleen. Dit vind ik erg sneu en ik zou graag nog een maatje voor hem zoeken.
Wat en hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil geen jonkies (!!), castreren is ook niet echt een optie en het liefst wil ik het nieuwe diertje een tweede kans geven (dus uit de opvang). Momenteel heb ik alleen een binnenhok, maar ik wil (na overleg met huisgenoten) een buitenhok met twee verdiepingen kopen.
Tips (en pb's) zijn van harte welkom!

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:27

BAStable schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb wel even een vraagje:
Ik had twee beertjes (twee broertjes) die gek op elkaar waren. Vanuit het nest bij mij gekomen.
Helaas is een van de twee overleden, de ander zit nu nog alleen. Dit vind ik erg sneu en ik zou graag nog een maatje voor hem zoeken.
Wat en hoe kan ik dat het beste doen? Ik wil geen jonkies (!!), castreren is ook niet echt een optie en het liefst wil ik het nieuwe diertje een tweede kans geven (dus uit de opvang). Momenteel heb ik alleen een binnenhok, maar ik wil (na overleg met huisgenoten) een buitenhok met twee verdiepingen kopen.
Tips (en pb's) zijn van harte welkom!

Ik zou er een jonge beer bijzetten. Weet alleen niet of die er zijn in de opvang.
Alleen laten zitten sowieso niet doen. :)

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:32

Nee dat wil ik sowieso inderdaad niet, hij is nog maar een jaar oud.
Toch een jonge beer erbij zetten? Eentje die net het nest uit mag?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:34

ja zou ik wel doen, mijn ervaringen zijn daar goed mee, houd het voor de zekerheid wel ff in de gaten :)