Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mindim schreef:Konijnen moet je dan niet nemen simpelweg omdat het geen knuffelaars zijn. De meeste konijnen vinden het vreselijk om opgetild te worden. Verder zijn het groepsdieren die je niet alleen moet houden en ook bewegingsvrijheid, een konijn opsluiten in een hok is gewoon sneu, zekers als het ook nog alleen moet zitten. Gezelschap van de mens heeft zo'n diertje niets aan.
Misschien kun je je client duidelijk maken, dat dit misschien voor haar leuk gaat zijn, maar voor het konijn totaal niet en dat zo'n beestje niet gelukkig wordt in zo'n situatie. Idd neem dan een cavia, die zijn knuffeliger, reageren ook wat meer misschien en kun je perfect binnenhouden.
_tarja_ schreef:Mindim schreef:Konijnen moet je dan niet nemen simpelweg omdat het geen knuffelaars zijn. De meeste konijnen vinden het vreselijk om opgetild te worden. Verder zijn het groepsdieren die je niet alleen moet houden en ook bewegingsvrijheid, een konijn opsluiten in een hok is gewoon sneu, zekers als het ook nog alleen moet zitten. Gezelschap van de mens heeft zo'n diertje niets aan.
Misschien kun je je client duidelijk maken, dat dit misschien voor haar leuk gaat zijn, maar voor het konijn totaal niet en dat zo'n beestje niet gelukkig wordt in zo'n situatie. Idd neem dan een cavia, die zijn knuffeliger, reageren ook wat meer misschien en kun je perfect binnenhouden.
Ik heb vaker gehoord dat een konijn geen knuffelaars zijn, maar toch ben ik het daar niet mee eens. Mijn konijn vond het heerlijk om op schoot te zitten, hij ging er dan echt voor liggen om geaaid te worden. Ook als hij los liep en ik ging op de grond zitten kwam hij bij me zitten en sprong ook regelmatig op schoot. Hij was echt ontzettend lief en altijd enthousiast als ik voor zijn hok stond en hem eruit haalde.
Moet wel zeggen dat ik altijd veel tijd in het konijntje stak.
Mindim schreef:Dat jouw konijn het leuk vindt Tarja, wil niet zeggen dat dat normaal is voor konijnen. Ik heb al jaren konijnen en momenteel heb ik er 6 en 1 is een knuffelkont. Dat wil zeggen, hij is er dol op om geaaid te worden, maar optillen heeft hij een enorme gruwel van. Dan heb je beste krabben van zijn achterpoten te pakken hoor.
simongek schreef:Mindim schreef:Dat jouw konijn het leuk vindt Tarja, wil niet zeggen dat dat normaal is voor konijnen. Ik heb al jaren konijnen en momenteel heb ik er 6 en 1 is een knuffelkont. Dat wil zeggen, hij is er dol op om geaaid te worden, maar optillen heeft hij een enorme gruwel van. Dan heb je beste krabben van zijn achterpoten te pakken hoor.
wij hebben ook een dwergkonijn en doet ook helemaal niets als hij opgepakt wordt. zit keurig op schoot en loopt vaak ook los door de kamer als wij er bij zijn en
verhuisd dan weer naar zijn buitenhok waar een rennetje aan vastgemaakt zit.
ik heb zelf ook jarenlang konijnen gehad toen ik jong was en allemaal kwamen ze op schoot en kon ik zo pakken zonder krabben, bijten of wat dan ook.
in het voorjaar moet hij alleen weer even wennen want dan gaat hij pas weer mee naar binnen ivm het grote temperatuurverschil in de winter met het buitenhok
en de kamertemperatuur in huis.
hij heeft mijn zoontje 2 x gebeten en dat was zijn eigen schuld door te wild te doen of te krampachtig vasthouden.
annetjee19 schreef:Ben benieuwd hoe het gaat worden dan :p je kunt je eigen normen en waarden wel meegeven maar of ze er wat mee gaan doen is dan de vraag. Jij vindt dit en een ander zegt dat weer iets anders. Iets waarvan ik vind dat je dat van tevoren goed overna moet denken. Je kan nu niet meer zeggen dat het zielig is om een konijn alleen te laten tegen die cliënt, omdat je het haar al beloofd hebt.