ongeholpen honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Is jouw hond geholpen?

ja
135 (48%)
nee
144 (51%)

Totaal aantal stemmen: 279

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:00

hier laat ik ip uit voorzorg alle teven voor de eerste loopsheid castreren,gewoon om melkliertumorenkans zo gering mogelijk te houden ,daarnaast zie ik niet in waarom een teefje loops moet worden als je er toch niet mee gaat fokken,dus die wordt er standaard uitgehaald,met reuen is het anders,eigenlijk castreer ikzelf mijn reuen niet,maar bijna alle reuen die ik toch nog toe heb gehad zijn herplaatsers,op 3 na,en deze heb ik altijd gecastreerd aangeleverd gekregen,dus ja er viel weinig te kiezen :D

de 3 eigen reuen is er 1 nooit van gecastreerd,maar helaas is deze 2 maanden geleden overleden,dat was zo'n lief ventje,die had gewoon nu echt geen last van hormonen of vervelend zijn of wat ook,gewoon lief ventje...
een andere reu kreeg teelbalkanker,is toen gecastreerd maar helaas al uitgezaait naar zijn hersenen,en een half jaar later in moeten laten slapen.

en mijn jonge reu had maar 1 bal..plus ik heb nu voor het eerst een teefje die ik vol heb gelaten,en zijn nogal hardnekkige karakter meegeteld,leek het ons beter om te castreren,en zijn zware HD waardoor een evt oepsnest ook zo ongelooflijk niet welkom zou zijn...

maar daar heb ik echt last van gehad,vond het niet leuk dat ik hem heb laten castreren... :n

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:03

Mijn reutje is ook gecastreerd. Waarom alle beesten hier ongeacht wat het is word geholpen. En ja ook de cavia beer heeft wat in moeten leveren. Mijn reutje is super lief en erg gelukkig.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:06

Wij hebben onze teef nog niet laten steriliseren ( ze is daar ook nog te jong voor 12 weken ), maar wil dit voorlopig ook niet doen. We willen over 1.5 a 2 jaar graag een nestje hebben, daarna laten we haar wel steriliseren,

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:07

Mijn labrador teefje gaat donderdag onder het mes, ze is nu 1,5. Ze zit zichzelf zo vreselijk in de weg als ze loops is, dat het gewoon bijna sneu is.
We willen verder toch geen nestje, dus dan is de keus snel gemaakt

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:10

Sommige eigenaren zijn er te trots voor, of vinden hun hond zooooooo geweldig dat ze daar wel een nestje mee willen, en andere vinden "helpen" volgens mij te duur. (Ben geen hondeneigenaar, we hebben wel twee katten)

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:14

Mijn 3 reutjes zijn niet geholpen , persoonlijk vind ik het een onnodige medische ingreep waar geen voordelen voor mijn honden aan te behalen zijn....

Ze kunnen verliefd zijn als hun beste vriendin loops is , maar dat merk ik alleen thuis, dan zijn ze hitsig tegen elkaar , buiten lopen ze gewoon los , maar dan wordt er niet op geholpen reutjes gezeten of blind achter teven aangerend, wat anderen al zeiden , dat is een kwestie van goed opvoeden.

TurboTinker

Re: ongeholpen honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:16

Mijn teef is alleen hitsig als ze loops is, en op 7 jaar tijd heeft dat nog nooit problemen opgeleverd.
Gewoon niet de drukte opzoeken in die periode. klaar.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:23

Mijn reu is niet gecastreerd. Hij is nu 13 jaar.
Prostaat was nog prima.
Hij heeft wel af en toe natuurlijk een beetje last van de geuren van loopse teven maar hij luistert dan nog steeds naar ons.
Nu niet meer maar dat komt omdat hij oud en doof is :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:24

Onze reu is ook niet gecastreerd. Zolang hij nergens last van heeft blijven zijn ballen eraan :) Geen intentie om mee te fokken maar vind preventief castreren nergens voor nodig. Gaat hij wel vervelend worden gaat uiteraard alles er af.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 15:27

Ik verbaas me er serieus over hoeveel mensen nog zeggen een nestje te willen van hun honden. Zijn dit honden met papier? Is het medisch verantwoord? Is het puur voor de leuk? Puppy's zijn altijd makkelijk te verkopen, maar hoeveel van de impuls puppy's belanden op marktplaats of in het asiel??

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:31

geerke schreef:
dat fokkers reuen en teven hebben die niet geholpen zijn begrijp ik. :+
Maar ik ben toch blij dat in mijn roedel van 6 gewoon rust heerst,zonder opspattende hormonen :D

Hier ook een intacte roedel van 3 teven en 2 reuen en niks geen problemen. Tuurlijk knalt er wel eens wat. Maar dat is normaal gedrag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:31

Mijn reu en teef zijn geholpen.

Ik baal van volle reuen die mijn hulphondteef willen bespringen terwijl ze naast mijn scootmobiel loopt.
Hou je hond lekker aan de lijn als hij niet luistert.

Teef van schoonzusje was niet geholpen.
Die heeft bijna het loodje gelegd vanwege een baarmoederontsteking.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:34

Wij hebben een 12 jarige echte reu, en nooit ergens problemen mee.
Meneer is niet zo sociaal, maar laat zich zeker niet domineren.
Hij weet niet zo goed wat hij met andere honden moet, dus het blijft altijd bij wat snuffelen, en dan roep ik hem zonder problemen weer bij me.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:36

nee geen papier, dikke hd, slecht karakter, niet volgens ras standaard ............. :+ ok grapje

om serieus antwoord te geven op je vragen, papier ja, medisch verantwoord ja, puur voor de leuk.. ja :P (kortom je moet het heeeel leuk vinden wil je er zo veel tijd en geld in willen stoppen als ik ;) ) hoeveel belanden er in het asiel 0!!! contract met dik gedrukte lettters ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:40

Alles wordt hier altijd geholpen of was geholpen toen het hier binnen kwam.

Ik vind loopsheid bij teefjes altijd zo'n vieze bedoeling in huis dus die worden zeker gedaan.
Fokken wil ik niet dus reuen worden hier ook gedaan.

De enige reu die niet gecastreerd is , is onze Max, pupje van 8 weken wat ik zaterdag heb opgehaald <3
Die moet eerst een beetje groeien.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:46

1 reu is geholpen. De ander niet. Ronaldo was zo onzeker en timide als jonge hond, dat ik hem niet heb laten catreren, omdat ik vreesde dat hij minder zou gaa n doen in het speurwerk.
Nu spijt, wanr hij heeft prostaatproblemen nu als 10 jarige. Dat nu wetend had ik hem vroeger ook laten castreren.

Voor laten helpen, net bij niet dekkende hengsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:03

Ik castreer niks als het niet nodig is.

Heb er een intact rondlopen, is een beste kerel. Leuk met andere honden, leuk met mensen, een echte kerel, maar niet opdringerig of vervelend naar teven toe, en teveneigenaren zijn over het algemeen wel zo slim om niet in losloopgebieden met hun loopse en gewillige teef te lopen.

Heb er nog een, wel gecastreerd, is ook goed op gewicht, maar moet bij hem wel het voer tot op de gram afmeten, die wordt dus wel snel te dik, en ruikt (helaas) ook heel lekker voor sommige gecastreerde reuen. Heb hem laten castreren omdat hij prostaatproblemen had, die met een chemische castratie niet overgingen. Na de echte castratie waren ze wel over, en had ik mijn vrolijke hond terug.

Om 't karakter had ik het niet hoeven doen, karakter zit over het algemeen niet in de ballen :+
Maar ik zie niet in waarom ik een volkomen gezonde hond zou laten opereren zonder medische noodzaak. Ik heb altijd begrepen dat er wel degelijk nadelen kleven aan castratie bij reuen, en ik laat het dan ook zeker niet doen als het niet strikt noodzakelijk is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:20

essiesilly schreef:
nee geen papier, dikke hd, slecht karakter, niet volgens ras standaard ............. :+ ok grapje

om serieus antwoord te geven op je vragen, papier ja, medisch verantwoord ja, puur voor de leuk.. ja :P (kortom je moet het heeeel leuk vinden wil je er zo veel tijd en geld in willen stoppen als ik ;) ) hoeveel belanden er in het asiel 0!!! contract met dik gedrukte lettters ;)

is een ander verhaal, je weet waar je mee bezig bent, maar ik spreek te veel mensen die met 'slechte' honden willen fokken omdat ze het zo leuk vinden. Die mensen snap ik niet. HD ten volle, karakter problemen, geen ras of geen papieren. Zitten asielen niet vol met dergelijk afval en zeker ook pups?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:22

Wij hebbe 3 teven en zijn alle 3 niet geholpen.
Wij hebben hier bij ons dan ook geen last van elkaars honden en als ze loops zijn blijven ze ook aan de lijn.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:26

Ik heb altijd meerdere dekreuen gehad en geen een was er vervelend. Ik heb nu alleen nog maar teven maar die kunnen soms lastiger zijn als ze loops zijn(zijn gelukkig allemaal tegelijk loops)dan de gemiddelde reu.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:27

Ik heb altijd meerdere dekreuen gehad en geen een was er vervelend. Ik heb nu alleen nog maar teven maar die kunnen soms lastiger zijn als ze loops zijn(zijn gelukkig allemaal tegelijk loops)dan de gemiddelde reu.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:28

Mijn hond is niet geholpen en tenzij dat nodig is om een of andere medische reden gaat dat ook niet gebeuren. Ik ga niet aan het lijf van mijn hond rommelen. Niemand heeft last van ons en wij ook niet van anderen. Met het uitlaten tijdens de loopsheid hoor je dan gewoon op te letten dat je andere honden uit de weg gaat. Ik vind het een beetje overdreven om andere hondeneigenaren toe te roepen dat ze op moeten passen en uit de weg moeten gaan. :') Dan ga ik wel aan de kant. Het is toch mijn hond en mijn probleem? Nee hoor ik heb nog nooit klachten gehad.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:34

Mijn twee reuen zijn beide niet geholpen. Simpelweg omdat hij bij de oudste niet nodig is, die is al zo onderdanig als de pest en dat wordt er niet beter van als hij gecastreerd wordt. Sowieso is het afgeraden door de dierenarts.
De jongste willen we nog wel een keer een nestje mee fokken.

Ze luisteren perfect, blijven bij ons in de buurt en komen wanneer we ze roepen en ze letten op ons als ze los lopen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 16:35

xIirtJj schreef:
Mijn twee reuen zijn beide niet geholpen. Simpelweg omdat hij bij de oudste niet nodig is, die is al zo onderdanig als de pest en dat wordt er niet beter van als hij gecastreerd wordt. Sowieso is het afgeraden door de dierenarts.
De jongste willen we nog wel een keer een nestje mee fokken.

Ze luisteren perfect, blijven bij ons in de buurt en komen wanneer we ze roepen en ze letten op ons als ze los lopen.

en waarom wil je een nestje fokken met hem?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:38

Ik heb een drie jarig reutje uit het asiel, hij is ontzettend onzeker en onderdanig maar wil hem eigenlijk wel laten helpen omdat hij als er andere hondjes bij zijn over tegenaan plast binnen, zeer frustrerend, maar ik vraag me sterk af of dat nu nog gaat helpen, iemand daar ervaring mee?