xLIESSSx schreef:Cowgirl schreef:Wat een onzin.
Ik denk dat ik de afgelopen 1,5 jaar gemiddeld elke week en stuk of 5 a 6 dieren heb laten inslapen.
Niet schrikken ik werk op de dierenambulance.
De meeste zijn vogels, deze krijgen gelijk een 3 dubbele dosis en zijn vrijwel direct weg of vallen rustig in slaap en daarna stopt het hartje.
Huisdieren krijgen eerst narcose en dan het fatale middel.
Wij komen bij verschillende DA's en ik heb nog geen 1 slechte ervaring. 1 geval ging moeizaam dat was een eend.
Ook prive heb ik geen slechte ervaringen gehad.
Omdat jij nog geen slechte ervaringen hebt gehad is hetgeen ik zeg meteen onzin ??
Mijn vriend woont op een boerderij en hier zijn al verschillende dieren moeten ingeslapen worden en daarbij was het "mooi heengaan" een uitzondering. 9 van de 10 keer was het een hartverscheurend tafereel van stuipen, kermen of gewoon niet dood willen...
(hoogst waarschijnlijk is dit omdat de verdoving niet of niet goed aanslaat doordat de dieren op van adrenaline zitten, dat begrijp ik wel)
Als je de verdoving achterwege laat is inslapen een heel pijnlijk en stresserend iets, wat jij vast wel weet als dierenambulancier
En ik ben me natuurlijk ook wel bewust dat een operatie bij mensen ook enorm pijnlijk zou zijn zonder verdoving. En toch voelen wij er achteraf niks van, omdat onze verdoving zo goed als 100% op het punt staat. Toch zijn er al verschillende gevallen geweest waarbij de mensen de ontzettende pijn voelden, maar er wel vredig en rustig bijlagen op de operatietafel.
Door mijn slechte ervaringen ben ik me dan gewoon gaan afvragen of het wel allemaal zo pijnloos is voor het dier, ook als de verdoving wel aanslaat (of het toch lijkt of ze aanslaat). In welke mate is de verdoving bij een dier even verdovend als bij een mens ? Is het soms voor een dier niet beter om dan gewoon met een priem of klap te worden gedood ?
Eerder besparing van het middel..... ik zou zeggen probeer eens een andere dierenarts. Ik heb bij een dierenarts gewerkt en daar werden kleine dieren ook zonder verdoving ingeslapen en dat gaat heel snel en zonder problemen mits men genoeg gebruikt en dat maakt vaak de prijs uit.