Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:Je hebt veel over voor je dieren maar dit zijn kosten die te overzien zijn. Je weet wat het kost om een dier te importeren, meer gaat het niet worden. Maar jarenlang dokteren en tienduizenden Euro's kwijt te zijn zonder zicht op verbetering, zou je daar aan beginnen? Of als je er aan begint, tot hoever ga je?
,we hebben nog 7 maanden van haar kunnen genieten,ze is in die 7 maanden verwend tot op het bot,zoveel geknuffeld en ze heeft zulke goede maanden nog gehad,ben blij dat ik de operatie gedaan heb,en zou het zo weer overnieuw doen
pipo schreef:Mijn dieren krijgen wat ik ervoor over heb... mijn hond,kat,vogel,varken een operatie laten ondergaan van enkele honderden euro's sorry maar ik denk het niet. Dat heb ik niet, voor paard idem dito. Normaal onderhoud is prima. Nu moet een hondje geopereerd worden aan haar tandjes (dubbele) en een navelbreukje. Ik heb haar net dat gebeurd gewoon..kost ook maar is op te hoesten. Maar een behandeling van bv 500 euro gaat m niet worden. Mijn paard oplaten nemen in een kliniek.. ik denk het niet,dan hoe banketstaaf ook de noodslacht maar. Het is een dier en hoe veel ik ook van ze hou ik ga niet in de rode cijfers staan om hun in leven proberen te houden. De situatie was vroeger anders toen was er meer te besteden en was er meer gespaard dus kon er meer. Wat er niet is kan je niet uitgeven.
Voor al mijn dieren zou ik dit doen als ik het kan. 
lieniminnie schreef:Dat weet ik, mijn verzekering vergoed tot 5000 per jaar. Voor een kat en hond genoeg dus.
Mijn kat bleek een neurologische aandoening te hebben en brak toen ze net een jaar was haar poot, waarbij een pin in haar poot gezet moest worden. Deze operatie kostte alleen al 1000 euro. Als zo'n dier me 5000 per jaar zou kosten twijfel ik toch erg aan de kwaliteit van het leven.
". Nimfee schreef:pipo schreef:Mijn dieren krijgen wat ik ervoor over heb... mijn hond,kat,vogel,varken een operatie laten ondergaan van enkele honderden euro's sorry maar ik denk het niet. Dat heb ik niet, voor paard idem dito. Normaal onderhoud is prima. Nu moet een hondje geopereerd worden aan haar tandjes (dubbele) en een navelbreukje. Ik heb haar net dat gebeurd gewoon..kost ook maar is op te hoesten. Maar een behandeling van bv 500 euro gaat m niet worden. Mijn paard oplaten nemen in een kliniek.. ik denk het niet,dan hoe banketstaaf ook de noodslacht maar. Het is een dier en hoe veel ik ook van ze hou ik ga niet in de rode cijfers staan om hun in leven proberen te houden. De situatie was vroeger anders toen was er meer te besteden en was er meer gespaard dus kon er meer. Wat er niet is kan je niet uitgeven.
Hoe kijk je er tegen aan als je elke maand 50 euro kwijt zou zijn aan dierenarts kosten? Toevallig een abcesje, hond blijkt artrose te hebben (foto laten maken +/- 80 euro) en moet maandelijks suplementen krijgen van 25 euro per maand bijvoorbeeld... Als je dat gaat optellen ben je heel veel geld kwijt na een lange tijd. Of gaat het er dan om wat je in één keer moet uitgeven?

kimmie261 schreef:wemkelover,je gaat zover als jij wilt gaan met een dier,ik had eens een pupje welke geen nieren bleek te hebben,maar super vrolijk was,volgens half bokt was ik egoistisch om haar in leven te houden,de andere helft vond dat ik moest blijven proberen..
tja,wanneer doe je het juiste,het enige juiste is wat IK denk dat het juiste is...en voor mij zijn zeker de honden niet zomaar "dieren" ,zolang zij nog aangeven dat ze willen leven en dat ik vind dat er kwaliteit van leven is ,dan dokter ik..
Paard heeft gelukkig (even afkloppen) nog nooit wat gehad.