Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Helpen je ouders ook mee met de opvoeding?
Maar we hebben nog nooit een pup gehad, maar wel oudere honden.xx_Horsiex schreef:Keigoed van je TS dat je om tips vraagt! Ik heb al heel veel handige en goede tips voorbij zien komen!
Hebben jullie je een beetje ingelezen over het ras? Hebben jullie hem bij een fokker gehaald?
Onthoudt inderdaad de tip van na het eten verplicht rusten goed in gedachten! Vooral als de pup straks ouder wordt. Zeker een uur geen spelen of rennen of wandelen na het eten. Denk er ook om dat je rekening houdt met het feit dat je puppy zijn spieren, pezen en skelet nog flink moet groeien en sterker worden. Hou daarmee rekening tijdens het wandelen. Korte stukken wandelen en niet te veel spelen. Ook niet met stokken gooien of tennisballen, deze kunnen erg gevaarlijk zijn!
Labradors zijn gek op eten, dus pas op dat je niet teveel voert. Gaan jullie op puppycursus? Houden ze bij jullie dierenarts regelmatig puppy party' of puppyavond? Hartstikke leerzaam!

love_western schreef:Veel plezier. Maar als jullie laminaat hebben, dan moeten jullie wel vloerkleden neerleggen. Anders gaan ze te veel glijden.
En gaan jullie ook op puppycursus?

ik kan niet wachten tot ik hem heb !! 
DozenPower schreef:De linge stroomt, dus dat water is ook niet zo vies gelukkig. Ja ik wacht eerst op alle entingen.
En we hebben thuis ook een waterslang liggen, kunnen we hem daar lekker mee natspuitenik kan niet wachten tot ik hem heb !!
DozenPower schreef:truus1970 schreef:wat een leuk puppytje. Hij gaat hij/zij eigenlijk heten?
We wouden hem eerst Diesel noemen, maar nu is zijn naam Huntley
. Niet dat er verder iets mis is met die naam, maar zo'n beetje elke hond heet al Diesel, hahahaha.
Als wij 2 jaar geleden behang hadden gehad, zat onze hond daar nu achter
De puppy is nu nog heel rustig, maar daar komt wel verandering in 
meggiemeg schreef:Als een hond eenmaal alle entingen heeft gehad en verder gezond is kan je best gaan zwemmen met ze. Vaak vinden ze het leuk en het is heerlijk om even voor ze af te koelen met warm weer.
Hou de berichten in de gaten of het water goed is en dan moet het kunnen.
Miepie77 schreef:eerste 2 dagen om de 2 uur naar buiten, snachts om de 3 uur en dan eten geven voordat je naar buiten gaat, als dit 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, maak ik er 2.5 uur overdag en snachts 3.5 uur van, als dit ook weer minstens 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, dan plak ik er weer een half uur aan, dus 3 uur overdag en snachts 4 uur, tijd gaat in als ik terug ben van de wandeling, t is heel vermoeiend, maar als je dit consequent doet heb je in anderhalf/2 weken je hond zindelijk en een beetje normale tijden om te wandelen, gaan je stappen te groot of te snel, blijft het een probleem en kan het heel lang gaan duren
Kranten neerleggen doe ik overigens niet, want ik wil immers dat alles buiten gebeurt en met kranten houd je de binnenoptie open.