Puppy zindelijk maken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy zindelijk maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:38

Helpen je ouders ook mee met de opvoeding?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 14:02

love_western schreef:
Helpen je ouders ook mee met de opvoeding?

Jaa mijn moeder help mee :) Maar we hebben nog nooit een pup gehad, maar wel oudere honden.
Dus daarom er veel over weten en leren!
Die commando kan best handig zijn zoals ik hoor ja. Bijv als je snel weg moet en de hond moet uitlaten. Anders duurt dat weer een tijdje.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:09

Keigoed van je TS dat je om tips vraagt! Ik heb al heel veel handige en goede tips voorbij zien komen!

Hebben jullie je een beetje ingelezen over het ras? Hebben jullie hem bij een fokker gehaald?

Onthoudt inderdaad de tip van na het eten verplicht rusten goed in gedachten! Vooral als de pup straks ouder wordt. Zeker een uur geen spelen of rennen of wandelen na het eten. Denk er ook om dat je rekening houdt met het feit dat je puppy zijn spieren, pezen en skelet nog flink moet groeien en sterker worden. Hou daarmee rekening tijdens het wandelen. Korte stukken wandelen en niet te veel spelen. Ook niet met stokken gooien of tennisballen, deze kunnen erg gevaarlijk zijn!

Labradors zijn gek op eten, dus pas op dat je niet teveel voert. Gaan jullie op puppycursus? Houden ze bij jullie dierenarts regelmatig puppy party' of puppyavond? Hartstikke leerzaam!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:27

xx_Horsiex schreef:
Keigoed van je TS dat je om tips vraagt! Ik heb al heel veel handige en goede tips voorbij zien komen!

Hebben jullie je een beetje ingelezen over het ras? Hebben jullie hem bij een fokker gehaald?

Onthoudt inderdaad de tip van na het eten verplicht rusten goed in gedachten! Vooral als de pup straks ouder wordt. Zeker een uur geen spelen of rennen of wandelen na het eten. Denk er ook om dat je rekening houdt met het feit dat je puppy zijn spieren, pezen en skelet nog flink moet groeien en sterker worden. Hou daarmee rekening tijdens het wandelen. Korte stukken wandelen en niet te veel spelen. Ook niet met stokken gooien of tennisballen, deze kunnen erg gevaarlijk zijn!

Labradors zijn gek op eten, dus pas op dat je niet teveel voert. Gaan jullie op puppycursus? Houden ze bij jullie dierenarts regelmatig puppy party' of puppyavond? Hartstikke leerzaam!

Ja, we hebben een boek over 'De Labrador retriever' Die heb ik helemaal uitgelezen ;)
We hebben hem bij een fokker gehaald ja. 3 jaar geleden hebben we daar ook een labrador van 6 jaar gekocht. Hij had wel een gezwel bij zijn ballen, dus hebben we hem laten castreren. Onder de operatie kwamen ze erachter dat het een kankergezwel was, en dat het al was uitgeroeid. maar ze hebben niks verteld. Dus na een paar dagen wou hij niet opstaan. Hij dronkt wel maar at niet. Maar hij kotste alles weer uit. Gelijk naar de dierenarts ( ik al ondertussen in tranen ) Bleek dat hij kanker had. We hebben nog zoo veel geprobeerd om hem beter te maken. Toen daarna hebben we hem inlaten slapen. Ik was er zelf bij toen het gebeurde. Ik stond daar zo hard te huilen! Ik gaf hem nog een laatste omhelzing en keek hem voor de laatste keer aan.. Na een tijdje was hij weg.... Ik ben nog blij dat hij zijn laatste 2 weken veel plezier heeft gehad, en dat we zo veel geprobeerd hebben. het heeft ons meer dan 500 euro gekost al die onderzoeken. En deze puppy lijkt precies op hem. Maar de volgende keer gaan we niet meer naar dezelfde dieren arts! die vertrouwen wij niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:31

Veel plezier. Maar als jullie laminaat hebben, dan moeten jullie wel vloerkleden neerleggen. Anders gaan ze te veel glijden.

En gaan jullie ook op puppycursus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:32

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:33

love_western schreef:
Veel plezier. Maar als jullie laminaat hebben, dan moeten jullie wel vloerkleden neerleggen. Anders gaan ze te veel glijden.

En gaan jullie ook op puppycursus?

Jaa we gaan zeker op curcus. we gaan er 3 doen
- puppy
- gehoorzame huishond
- elementaire gehoorzaamheid.

misschien nog wel meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:36

Ja ik ben ook van plan meerdere cursussen te doen. En wil ook graag jacht of speur werk er mee doen....

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:41

Als je een labrador écht blij wilt maken, ga je inderdaad jachttraining in het water doen. (Dus iets opspeuren en dan ophalen in het water) Daar zijn ze voor gemaakt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 23:27

Wij wonen aan de linge, dus daar kunnen we lekker zwemmen :)
Maar nog niet als hij pup is, dat mag toch dan niet?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:08

DozenPower schreef:
Wij wonen aan de linge, dus daar kunnen we lekker zwemmen :)
Maar nog niet als hij pup is, dat mag toch dan niet?

Nee zeker nog niet doen! Het is trouwens beter om je hond niet te veel in natuurwater te laten zwemmen i.v.m. verschillende ziektes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:56

Als een hond eenmaal alle entingen heeft gehad en verder gezond is kan je best gaan zwemmen met ze. Vaak vinden ze het leuk en het is heerlijk om even voor ze af te koelen met warm weer.
Hou de berichten in de gaten of het water goed is en dan moet het kunnen.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 06:57

Gefeliciteerd met jullie nieuwe puppekind.
Wat je kan doen als je je pup aan water wilt wennen.of voor de warme dagen is een schelp kopen. Zijn van hard plastic en je loopt geen kans op ziek worden.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 07:39

De linge stroomt, dus dat water is ook niet zo vies gelukkig. Ja ik wacht eerst op alle entingen.
En we hebben thuis ook een waterslang liggen, kunnen we hem daar lekker mee natspuiten :D ik kan niet wachten tot ik hem heb !!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:53

wat een leuk puppytje. Hij gaat hij/zij eigenlijk heten?

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 07:57

truus1970 schreef:

We wouden hem eerst Diesel noemen, maar nu is zijn naam Huntley :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:27

DozenPower schreef:
De linge stroomt, dus dat water is ook niet zo vies gelukkig. Ja ik wacht eerst op alle entingen.
En we hebben thuis ook een waterslang liggen, kunnen we hem daar lekker mee natspuiten :D ik kan niet wachten tot ik hem heb !!

Wij hebben thuis ene lage ton/teil met klein laagje water gevuld. Heerlijk voor ze om met warme dagen in te spelen! Als je zorgt dat je dat regelmatig ververst is er niks aan het handje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 08:34

Zwemmen in de zee mag wel. Hier kan die bacterie niet leven. En anders pas 10 dagen na de laatste enting.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:53

DozenPower schreef:
truus1970 schreef:

We wouden hem eerst Diesel noemen, maar nu is zijn naam Huntley :)

Gelukkig geen Diesel :') . Niet dat er verder iets mis is met die naam, maar zo'n beetje elke hond heet al Diesel, hahahaha.

Puppy ziet er leuk uit, nu al ontdeugend! Hihi.

Oja, ga nu maar vast je geduld sparen, want dat zal je nodig hebben ;) Als wij 2 jaar geleden behang hadden gehad, zat onze hond daar nu achter :P

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 14:27

Haha :P De puppy is nu nog heel rustig, maar daar komt wel verandering in :)
Ja hij hete al Huntley, en we hadden nog niet echt een naam, dus die houden we dan gewoon :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 05:27

meggiemeg schreef:
Als een hond eenmaal alle entingen heeft gehad en verder gezond is kan je best gaan zwemmen met ze. Vaak vinden ze het leuk en het is heerlijk om even voor ze af te koelen met warm weer.
Hou de berichten in de gaten of het water goed is en dan moet het kunnen.

En toch moet je daar mee oppassen, zeker als we zo'n warm weer gehad hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:18

Maar dat moet je voor je zelf ook. Maar als je water hebt waar stroming in zit. Is er niks aan de hand.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:32

eerste 2 dagen om de 2 uur naar buiten, snachts om de 3 uur en dan eten geven voordat je naar buiten gaat, als dit 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, maak ik er 2.5 uur overdag en snachts 3.5 uur van, als dit ook weer minstens 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, dan plak ik er weer een half uur aan, dus 3 uur overdag en snachts 4 uur, tijd gaat in als ik terug ben van de wandeling, t is heel vermoeiend, maar als je dit consequent doet heb je in anderhalf/2 weken je hond zindelijk en een beetje normale tijden om te wandelen, gaan je stappen te groot of te snel, blijft het een probleem en kan het heel lang gaan duren
Kranten neerleggen doe ik overigens niet, want ik wil immers dat alles buiten gebeurt en met kranten houd je de binnenoptie open.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 08:43

Miepie77 schreef:
eerste 2 dagen om de 2 uur naar buiten, snachts om de 3 uur en dan eten geven voordat je naar buiten gaat, als dit 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, maak ik er 2.5 uur overdag en snachts 3.5 uur van, als dit ook weer minstens 2 dagen goed gaat zonder ongelukjes, dan plak ik er weer een half uur aan, dus 3 uur overdag en snachts 4 uur, tijd gaat in als ik terug ben van de wandeling, t is heel vermoeiend, maar als je dit consequent doet heb je in anderhalf/2 weken je hond zindelijk en een beetje normale tijden om te wandelen, gaan je stappen te groot of te snel, blijft het een probleem en kan het heel lang gaan duren
Kranten neerleggen doe ik overigens niet, want ik wil immers dat alles buiten gebeurt en met kranten houd je de binnenoptie open.

mijn buurman heeft nu een puppy van 7 maanden, en hij had hem binnen 3 dagen zindelijk :)
Ik hou hem op mijn kamer en als hij dan piept, ga ik gelijk naar buiten.