Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:50

anhighwood schreef:
ALLES maar dan ook alles wat beschikbaar is in de dierenwinkel , is al zeer lang op de markt.
Eerst bij de dierenarts, worden dieren er resistent van, dan in de dierenwinkel.

Vind het knap dat een dierenarts het aanraad, want ook elke DA weet dat het niet meer werkzaam is.
Ook las ik dat advantix, of advance erg agressief is, deels waar, maar dat komt ook mede doordat het een ontwormer is, gewoon bij een andere DA ophalen, het werkt.

Maar het is logisch dat je het nog hebt, want je omgeving moet namelijk ook vlo vrij zijn!
Dat ze op de hond zitten betekend niet dat ze er nog leven he!!
Als een vlo op zijn voedings plaats zit en bijt, dus voeding krijgt, dan heb je nog vlooien.
Zijn het passanten op de hond, dus geen voeding pakken, wat er overal in dagelijks leven gebeurd, zomer en winter, betekend niet dat ze ze nog hebben.

Dat een hond en kat vlooien heeft(zijn ook 2 verschillende soorten vlo) betekend simpelweg dat je voeding niet voldoet!
Wat bedoel ik daar nu weer mee.
Heeft de hond/kat goede voeding, dat geeft een bepaalde stof naar de huid af, waardoor het afweer systeem beter werkt.
Oftewel vers vlees met knoflook.
Voordat mensen gillen, knoflook is niet goed, klopt in dagelijks GROTE hoeveelheden is dat juist een tegenover gestelde reactie, 2 a 3 keer in de week werkt het voor het bloed super, met daarbij een goede weerstand.

al met al...gewoon een verstandige dierenarts vragen wat je nu doen moet!

gr
an

Je reinste flauwekul de enigste reden dat de producten eerst bij de dierenarts verkrijgbaar zijn is omdat ze eventuele bijwerkingen etc registreren. Mocht na een periode van een 4 jaar het product toch niet te voldoen dan gaat het van de markt.

Er zijn zelfs dierenartsen die aangeven dat advantage wel werkt en bolfo gold niet. Dit zijn exact dezelfde producten...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:52

Frontline is een prima middel om vlooien tegen te gaan. Hetzelfde geld voor de nieuwe producten die op de markt zijn gekomen (hebben exact dezelfde werkzame stof Fipronil).
Veel mensen die honden met vlooien hebben denken dat het een wondermiddel is. Vergeten word vaak dat de gehele omgeving ook mee genomen moet worden en meerdere malen. Met frontline alleen kom je er niet. Dat is inderdaad weggegooid geld maar resistentie tegen frontline is er niet. Sterker nog vele dierenartsen raden het af en geven een ander nieuw middel mee wat dan dus excact dezelfde werkstof heeft. Veel mensen trappen erin.

Brainless

Re: Frontline doet niets, wanneer weer ontvlooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:58

@Wilawander
Ik heb oa de frontline spray gebruikt en helaas dood dit niet meer alle vlooien.
Er blijft een gedeelte leven ondanks dat deze bespoten zijn.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:00

.
Erg leuk om te volgen!!
Lees mee.
Dierenspeciaalzaken kunnen niet op tegen de man met de witte jas aan, deze hebben geleerd op ziektes en operaties!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:01

anhighwood schreef:
Dat een hond en kat vlooien heeft(zijn ook 2 verschillende soorten vlo) betekend simpelweg dat je voeding niet voldoet!

In Nederland komt hoofdzakelijk alleen de kattenvlo voor (deze zitten ook op de hond).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:05

Hoe komen jullie honden aan zoveel vlooien dan? Ik ontvlooi nooit, heb 3 honden en nooit vlooien?
Ik ontvlooi trouwens niet omdat ik 1 hond heb die hotspots krijgt van al die middeltjes.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:10

hoeveel vlooien ligt ook aan je omgeving.. is mijn mening..
eerder toen ik nog thuis woonde kom ik mij scheel kopem aan frontline (was de enige wat werkte en mijn hond tegen kon) nu gaan samen wonen met mijn vriend en ontvlooi nooit meer 1x in de zoveel tijd hond zijn kussens goed wassen verder doe ik er niks aan.. en er lopen hier toch 3 honden nu.. 2 van ons en 1 van de buren en ze komen nog steeds in de schuren en dergelijke dus na mijn mening ligt het ook aan je omgeving

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:04

robert45 schreef:
Samblabla schreef:
Frontline werkt niet. Dieren zijn resistent ervoor, althans de meeste dieren.
Je kunt stronghold proberen, dit helpt zeker weten!

En elke keer ontwormen is ook zeer verstandig, met een middel wat niet alle soorten wormen mee pakt.... Als we het dan over resistentie hebben ..

Ik heb het over vlooien. Daar ging de openingspost over. :D :P
Tegen vlooien, mijten kun je beter stronghold gebruiken.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:22

voor een kat zou ik niet meer als 1x in de week een teentje door het voer doen

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:27

robert..je reinste flauwekul??
nee dacht het niet!
een dierenwinkel mag maar een geneesmiddel met 5% van het werkzame stof verkopen, wettelijk bepaald.
Nieuwe producten worden altijd eerst getest bij dierenartsen, nooit bij dierenwinkels.
Alles wat in de dierenwinkel ligt aan ontworming, heeft jaren bij een dierenarts in het schap gelegen.
Pas als de resistentie zich ontwikkelt heeft, en dat gaat snel dan word het vrijgegeven voor dierenwinkels.
Alles wat minder als 5% werkzame stof heeft, komt direct in de dierenwinkels.
Alleen , werkt het niet!!!

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:11

Anhighwood heb jij voor mij een artikel waar dit staat en onderbouwd is.
Krijg vaak mensen met producten van de DA waar wij dus het zelfde kunnen verkopen onder een andere naam, zelfde werkzame stof.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:35

Machie schreef:
Hoe komen jullie honden aan zoveel vlooien dan? Ik ontvlooi nooit, heb 3 honden en nooit vlooien?
Ik ontvlooi trouwens niet omdat ik 1 hond heb die hotspots krijgt van al die middeltjes.

Tja, we hebben zeven honden en nu (nog) twee pups en ze leven, vooral met dit weer, grotendeels buiten, ik denk dat het daardoor komt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:38

Wilawander schreef:
Frontline is een prima middel om vlooien tegen te gaan. Hetzelfde geld voor de nieuwe producten die op de markt zijn gekomen (hebben exact dezelfde werkzame stof Fipronil).
Veel mensen die honden met vlooien hebben denken dat het een wondermiddel is. Vergeten word vaak dat de gehele omgeving ook mee genomen moet worden en meerdere malen. Met frontline alleen kom je er niet. Dat is inderdaad weggegooid geld maar resistentie tegen frontline is er niet. Sterker nog vele dierenartsen raden het af en geven een ander nieuw middel mee wat dan dus excact dezelfde werkstof heeft. Veel mensen trappen erin.

Ik denk niet dat het een wondermiddel is en ik wéét hoe ik moet ontvlooien. Met Advantix had ik ook geen last, waren ze echt vlovrij. Maar nu dus niet.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:47

Voor de gene die beweren dat er tegen frontline resistentie bestaat:

http://doks.khk.be/eindwerk/do/files/Fi ... pdf?recor..

11.2 Fipronil
(5-amino-1-(2,6-dichloro-α,α,α-trifluoro-p-tolyl)-4-trifluoromethylsulfinylpyrazole-3-
carbonitrile)
Figuur 3.38 fipronil (bron: http://www.hclrss.demon.co.uk)
3.11.2.1 Werkingsmechanisme
Fipronil werkt bij de parasieten als een antagonist voor GABA-receptoren bij zenuwen.
Verstoring van deze signalen geeft ongecontroleerde acties in het dier en uiteindelijk sterft
de vlo of teek af. Zoogdieren zijn ‘beschermd’ tegen de werking van fipronil doordat hun

3.11.2.3 Toxiciteit
Na een topicale toepassing van fipronil blijkt maar 5 % van de toegepaste hoeveelheid effectief te worden geabsorbeerd door het dier. Dit zorgt er voor dat algemene symptomen van
een vergiftiging uitblijven.
Jonge en verzwakte dieren kunnen beter niet behandeld worden met fipronil. Niet de actieve
stof bezit een verhoogde giftigheid, maar wel het oplosmiddel – isopropanol – kan mogelijk
de dood veroorzaken (Clinipharm, 2005).
Konijnen zijn ook gevoeliger voor de verbinding dan andere zoogdieren en worden dus beter op een andere manier ontdaan van vlooien en teken.

3.11.2.4 Resistentie
Vermits het nog een relatief nieuwe verbinding is, is resistentie nog niet opgemerkt (Ticheler et al., 2004)

Alstublieft :-)

Fripo-dog (oid) iig van Beapher bevalt precies de zelfde stof als frontline (fripronil)

en een stuk uit het DIBEVO vakblad (voor dierenspeciaalzaken etc.)
http://www.heems.nl/resistentievlooien.htm

Nog meer? ;-)

Ik heb inderdaad gezegd dat de seresto de opvolger is van de scalibor. En daar blijf ik bij. Inderdaad niet de zelfde fabrikant, niet de zelfde stoffen
(seresto is ook niet verstandig bij collie's ivm de zelfde werkzame stoffen als in de advantix)
Ik zeg nergens dat hij er uit gaat, of dat het van de zelfde leverancier is. (de scalibor)

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:54

Zoals al eerder gezegd is is er geen wetenschappelijk bewijs dat er resistentir bestaat tegen frontline. Bovendien zitten er drie werkzame stoffen in waar geen resistentie tegen kan zijn. Wil je echt van de vlooien af dan ook de omgeving behandelen. Bovendien is het erg belangrijk om niet te wrijven na toedienen van de pipet.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:02

nathalie_v schreef:
Voor de gene die beweren dat er tegen frontline resistentie bestaat:

http://doks.khk.be/eindwerk/do/files/Fi ... pdf?recor..

11.2 Fipronil
(5-amino-1-(2,6-dichloro-α,α,α-trifluoro-p-tolyl)-4-trifluoromethylsulfinylpyrazole-3-
carbonitrile)
Figuur 3.38 fipronil (bron: http://www.hclrss.demon.co.uk)
3.11.2.1 Werkingsmechanisme
Fipronil werkt bij de parasieten als een antagonist voor GABA-receptoren bij zenuwen.
Verstoring van deze signalen geeft ongecontroleerde acties in het dier en uiteindelijk sterft
de vlo of teek af. Zoogdieren zijn ‘beschermd’ tegen de werking van fipronil doordat hun

3.11.2.3 Toxiciteit
Na een topicale toepassing van fipronil blijkt maar 5 % van de toegepaste hoeveelheid effectief te worden geabsorbeerd door het dier. Dit zorgt er voor dat algemene symptomen van
een vergiftiging uitblijven.
Jonge en verzwakte dieren kunnen beter niet behandeld worden met fipronil. Niet de actieve
stof bezit een verhoogde giftigheid, maar wel het oplosmiddel – isopropanol – kan mogelijk
de dood veroorzaken (Clinipharm, 2005).
Konijnen zijn ook gevoeliger voor de verbinding dan andere zoogdieren en worden dus beter op een andere manier ontdaan van vlooien en teken.

3.11.2.4 Resistentie
Vermits het nog een relatief nieuwe verbinding is, is resistentie nog niet opgemerkt (Ticheler et al., 2004)

Alstublieft :-)

Fripo-dog (oid) iig van Beapher bevalt precies de zelfde stof als frontline (fripronil)

en een stuk uit het DIBEVO vakblad (voor dierenspeciaalzaken etc.)
http://www.heems.nl/resistentievlooien.htm

Nog meer? ;-)

Ik heb inderdaad gezegd dat de seresto de opvolger is van de scalibor. En daar blijf ik bij. Inderdaad niet de zelfde fabrikant, niet de zelfde stoffen
(seresto is ook niet verstandig bij collie's ivm de zelfde werkzame stoffen als in de advantix)
Ik zeg nergens dat hij er uit gaat, of dat het van de zelfde leverancier is. (de scalibor)

Ik wil niet heel banketstaaf doen maar je artikel waar je naar verwijst bij het kopje resistentie komt uit 2004. Vlooien hebben dus sinds dat artikel 9 jaar de tijd gehad om wel resistentie te ontwikkelen :j

Verder maakt het mij als dierenarts in dit geval niet uit of er bewezen resisitentie is of niet. De ervaringen bij ons in de praktijk zijn gewoon dat frontline geen of iig niet alle vlooien doodt en dat is bij ons voldoende reden het niet meer te verkopen. Als mensen een ontvlooide hond met vlooien aanbieden is deze in 99% van de gevallen toch met frontline behandeld. Las eerder in dit topic over verkeerd gebruik. Geloof ik in dit geval niet in want dat zou betekenen dat alleen frontline gebruikers niet weten hoe ze met die pipetten om moeten gaan.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:04

Het artikel in het DIBEVO vakblad is uit najaar 2010 (even uit mijn hoofd) deze is dus redelijk recent. (aangezien het al een aantal jaar wordt geroepen)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 21:06

Moi22, dat bedoel ik dus. Met Advantix waren ze wel vlovrij en nu gewoon niet.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:21

Dat artikel is inmiddels ook al een paar jaar oud dus kan inmiddels ook alweer veranderd zijn. Bovendien vind ik dat daarin een aantal rare dingen gesuggereerd worden.

Zo wordt erin gesuggereerd dat dierenartsen frontline afraden ivm hun eigen kassa. Wij hebben tot voor kort ook frontline verkocht en hadden er toen echt geen belang bij om dat middel af te raden maar als klanten op het spreekuur komen met t verhaal dat ze frontline gebruikt hebben en toch nog vlooien hebben en het verhaal klopt verder ook qua stofzuigen spray enz. Ga ik toch ernstig aan de frontline twijfelen zeker als ze vervolgens overgaan op n ander middel en t probleem verdwijnt.

In Utrecht heb ik ook regelmatig bij farmacotherapie enz gehoord dat frontline niet goed werkt. Wordt aan een universiteit niet zomaar geroepen dus zal toch echt wel kern van waarheid in zitten.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:27

Maar als dat zo hard wordt geroepen waaron komen er dan nog steeds nieuwe middelen hij de dierenarts op de plank die fipronil bevatten???

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:30

@_janet_ dank je voor de steun :-)

@moi22 heb jij voor mij dan documenten (zwart op wit) waar op staat dat vlooien er resistent voor zijn?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:40

@janet geen idee maar in allebei de praktijken waar ik werk is geen druppel fipronyl op de plank te vinden.

@ Nathalie als ik thuis ben en ik heb tijd wil ik dat best voor je opzoeken maar dat gaat nu niet lukken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:48

Ik ken meerdere praktijken waar effipro op de plank staat. En dat is toch echt fipronil...

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:16

Ik praat niet over alle praktijken maar de praktijken waar ik werk. Wat de collega praktijken doen is aan hun en niet mijn probleem maar bij ons kun je gewoon geen fipronil vinden en of dat terecht is of niet weet ik niet want het is idd niet wetenschappelijk onderbouwd, maar wel een veel voorkomende klacht en daarom nemen wij hem toch flink serieus.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:29

Of ze nu wel of niet resistent zijn bij frontline boeit me niet, wat me wel boeit is dat een middel werkt! En mijn ervaring is dat het dus niet werkt!
Atvanrage/advantix en Prac-tic werken hier wel. Het enigste wat ik bij deze middelen moet doen is buiten de druppeltjes in hun nek en daarna gaan wandelen met ze. Doe ik dat niet dan is onze boxer altijd een paar dagen down.....