Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:@ _San87_ : mijn honden vallen hier niet onder "gevaarlijke" hondenrassen,maar er is inderdaad een kleine lijst met "gevaarlijke" honden:
- Bullterrier
- American Staffordshire Terrier
- Staffordshire-Bullterrier
- Pit Bull Terrier
- oder Kreuzungen mit Hunden dieser Rassen oder diesen Typs
en de kosten zijn voor een gevaarlijke hond dan ook heel hoog:
ab dem 01.01.2013
- für den ersten Hund 40,00 €
- für den zweiten Hund 72,00 €
- für jeden weiteren Hund 105,00 €
- für jeden Gefährlichen Hund 600,00 €
Kuggur schreef:Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat moet je als huisdierhouder (dus geen fokker) nou met meer dan vijf honden...
Arrabel schreef:Mijn schoonzus is gek op poedels, ze heeft er 7.
Ze hebben ruimte genoeg, wonen vlakbij het bos waar ze vaak met de honden gaan wandelen.
Maar nu heeft de gemeente (midden Drenthe) besloten dat je maar 5 honden mag hebbennu moet ze dus 2 van haar kinderen verplicht herplaatsen....
Dat is toch van de zotte??
Kuggur schreef:Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat moet je als huisdierhouder (dus geen fokker) nou met meer dan vijf honden...
moyra schreef:Tigra_ hier in de gemeente controleren ze elk jaar.
Sterker nog ze vragen zelfs bij de buren of er honden in de wijk zijn, zoja waar en hoeveel.
Je verrader hoeft het dus niet bewust te doen.
Kuggur schreef:Ik zou me niet al te druk maken over deze regel. Het lijkt me een werktuig voor de gemeente "hoarders" aan te kunnen pakken. In gevallen waar de huisdierhouderij tragisch uit de hand is gelopen is het praktisch een dergelijke regel bij de hand te hebben.
moyra schreef:Hier betaal je voor
1 hond €83,-
2 honden €120,-
Elk daar op volgende hond €120,-
Dus een stuk duurder als bij jullie
dat is een stuk duurder ja. Mag toch hopen dat je daar als eigenaar nog wat voor terug krijgt?
geerke schreef:ze zouden die regel voor kinderen moeten laten gelden...
SuzanH schreef:Kan je nagaan, dat hier al paar bokkers klagen over 1 hond die lawaai kan maken.Wat dacht je als het er 7 waren?
blaft naar álles wat voorbij loopt. en laat die poedersuiker nou net aan een uitlaatroute wonen en s'ochtensvroeg al rond 7 uur de tuin in worden gegooid....Kuggur schreef:Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar wat moet je als huisdierhouder (dus geen fokker) nou met meer dan vijf honden...
SuzanH schreef:Zo mee eens, dan wel graag de max op 2 per gezin, voor de rest moet je betalen