Traumatisch: Sally gegrepen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:11

Wat verschrikkelijk!
Arme Sally!
Wat moet die een pijn hebben.
Ik wens jullie heel veel beterschap voor Sally.

edit: sandy verandert in sally :+

myrt3

Re: Traumatisch: Sally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:17

Jeetje wat erg, ik had het erg verwacht naar aanleiding van je vehaal, maar wauw, die foto is echt ernstig.
Goede reis terug, en heel veel beterschap voor Sally

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:23

Wow, wat erg! :oo
sterkte!
Wel netjes van de eigenaar.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:33

allemachtig, die is zeker goed gegrepen. Hopen op snel herstel, heel veel sterkte en beterschap voor sally.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:35

Heel erg. Hoop dat ze goed hersteld.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:07

Mossel schreef:
Wow, dit is wel echt heftig, ik had het niet zo groot verwacht. Wat raar dat die hond vanuit het niets aanviel, zeker als het normaal gesproken een goeie is?!
Sterkte met het herstel :(:)

lisa_pluisje: Nou nou wat minder mag ook wel, de hond deed normaal geen vlieg kwaad :)

Een hond valt nooit zomaar vanuit het niets aan, daar gaat altijd een heel repertoire aan gedrag aan vooraf.
Zoals deze hond gebeten heeft is buiten alle proporties en dus levensgevaarlijk, als het mijn hond was liet ik hem gelijk inslapen, hij speelt tussen kinderen zelfde geld pakt hij een kind.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:28

Ik denk niet dat wij daar over kunnen oordelen aangezien we er niet bij waren :)
Maar goed voor deze discussie is dit topic niet :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:55

lisa_pluisje schreef:
Mossel schreef:
Wow, dit is wel echt heftig, ik had het niet zo groot verwacht. Wat raar dat die hond vanuit het niets aanviel, zeker als het normaal gesproken een goeie is?!
Sterkte met het herstel :(:)

lisa_pluisje: Nou nou wat minder mag ook wel, de hond deed normaal geen vlieg kwaad :)

Een hond valt nooit zomaar vanuit het niets aan, daar gaat altijd een heel repertoire aan gedrag aan vooraf.
Zoals deze hond gebeten heeft is buiten alle proporties en dus levensgevaarlijk, als het mijn hond was liet ik hem gelijk inslapen, hij speelt tussen kinderen zelfde geld pakt hij een kind.

een hond ziet echt wel verschil tussen een hond en een kind hoor. Mijn ene hond vertrouw ik veel beter met kinderen dan met honden en mijn andere hond veel beter met andere honden dan met kinderen. Het gedrag naar andere hond wil totaal niets zeggen over het gedrag naar kinderen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:34

jesus limoen ik zie die wond foto nu pas maar holy sh^t dat ze dat nog zo netjes dicht hebben kunnen krijgen zeg..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:39

Anoeska27 schreef:
TS, sterkte met het herstel, ik hoop dat ze nu niet bang wordt voor andere honden.

Ojajoh schreef:
ik neem aan dat de eigenaar van de grijpgrage hond wel aangeklaagd wordt en alle kosten verhaalt?
wat vreselijk dit zeg :oo

Waarom nu weer gelijk aanklagen? De eigenaar van de andere hond is geschrokken en betaald alles.

dat betalen/verantwoording nemen bedoelde ik met "aanklagen"

maar doet de eigenaar ook wat met de hond...want die is erg koekoek! Niet normaal :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:42

Wat vreselijk, jullie hondje is wel heel erg toegetakeld.
Ik hoop voor jullie dat hij helemaal geneest.
En inderdaad, aardig dat de eigenaren van die andere hond de kosten betalen.
Maar ze moeten ook iets doen met hun hond, het is echt niet normaal.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:45

Jeetje zeg... wat ongelovelijk svhrikken voor jullie :(
Hele dikke knuffels voor sally!!
Fijn dat de eigenaar dit wel netjes oplosf!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:46

He bah Sanne, beterschap voor arme kleine Sally! Y;(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:47

jeetje wat vreselijk zeg! heb nog nooit zo n grote wond gezien ;(
arm klein hondje :(
heeeel veel beterschap Sally, het herstel zal ook nog niet heel makkelijk zijn..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:49

Ojajoh schreef:
maar doet de eigenaar ook wat met de hond...want die is erg koekoek! Niet normaal :n

Je weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Ik had laatst 2 honden op mijn erf (wel aangelijnd), waarvan de ene zijn lip optrok naar de mijne. Ik zag dat en kon direct ingrijpen, maar anders had mijn hond hem ook aangevlogen. Volgens de eigenaar was zijn hond sociaal en deed ie niets verkeerd. Ik had een andere mening, ze hadden ten eerste niets te zoeken op mijn erf en ten tweede werd mijn hond op zijn eigen terrein uitgedaagd. Ja, ik heb als eigenaar ingegrepen, maar de reactie van mijn hond was op dat moment terecht.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:00

Anoeska27 schreef:
Ojajoh schreef:

Je weet niet wat eraan vooraf is gegaan. Ik had laatst 2 honden op mijn erf (wel aangelijnd), waarvan de ene zijn lip optrok naar de mijne. Ik zag dat en kon direct ingrijpen, maar anders had mijn hond hem ook aangevlogen. Volgens de eigenaar was zijn hond sociaal en deed ie niets verkeerd. Ik had een andere mening, ze hadden ten eerste niets te zoeken op mijn erf en ten tweede werd mijn hond op zijn eigen terrein uitgedaagd. Ja, ik heb als eigenaar ingegrepen, maar de reactie van mijn hond was op dat moment terecht.

ok...nou verklaar jij dan waar TS en TS haar hond "fout" zijn geweest. Want Als ik TS haar verhaal lees wat de grote hond toch echt koekoek

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:05

Ojajoh schreef:
ok...nou verklaar jij dan waar TS en TS haar hond "fout" zijn geweest. Want Als ik TS haar verhaal lees wat de grote hond toch echt koekoek

Ik zeg niet dat zij fout is geweest, ik zeg alleen dat we er niet bij zijn geweest en niet weten wat er precies gebeurt is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:08

Anoeska27 schreef:
Ojajoh schreef:

Ik zeg niet dat zij fout is geweest, ik zeg alleen dat we er niet bij zijn geweest en niet weten wat er precies gebeurt is.

daarom staat fout ook tussen tekentjes ;)
uitgaande van TS haar verhaal...geen bijzonderheden en de hond grijpt uit het niets..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:15

Ojajoh schreef:
uitgaande van TS haar verhaal...geen bijzonderheden en de hond grijpt uit het niets..

Maar het zou ook precies het verhaal kunnen zijn van de mensen op mijn erf: "Wat ons nu toch overkwam? We waren aan het wandelen met de honden en uit het niets werd Naampje ineens aangevallen. Hij was gewoon aangelijnd en hij is zo sociaal en deed niets verkeerd".

Het blijft erg vervelend voor de TS en haar hond, maar ik vind dat de eigenaar van de andere hond het heel netjes oppakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 00:16

Het probleem met kleine hondjes(ik heb er zelf ook twee, en toevallig is er ook 1 net gegrepen)is dat niet alle honden ze herkennen als zijnde hond, maar er een soort prooi in zien.
Natuurlijk is de hond die ze grijpt fout,maar daarom niet bij defenitie vals.
Ik was gelukkig super snel en kon mijn hond in een reflex aan zijn tuig hoog de lucht intillen waardoor ik de aanvallende honden een knietje kon geven.
Mijn hond is een superschattig fluffy hondje wat heel vrolijk danst als hij loopt.Maar ik houd met mijn andere oog wel vreemde honden in de gaten.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 01:09

Ojajoh schreef:

Wie weet zijn er wel signalen gemist... We hebben het altijd nog over een gebeurtenis die we zelf niet gezien hebben. Laat staat dat waarschijnlijk het grootste gedeelte van de mensen dan nog de situatie niet volledig juist had kunnen interpreteren als ze er wel bij waren geweest.
Als een hond een andere hond grijpt wil het nog niet zeggen dat deze hond gestoord is en bij wijze van maar afgemaakt dient te worden...
In deze situatie is het ook net de "pech" dat de hond van de TS erg klein is en de aanvallende hond best een aardig formaat had in verhouding waardoor de schade dan ook meteen groter is bij een aanval.

TS heel veel sterkte met het herstel van je hondje. Ik zag hier al te tip om honingzalf te gebruiken voor het herstel van de wond.
Ook ik ben erg fan van honingzalf en sta altijd weer versteld van hoe snel het wonden geneest. Ik zou het je ook van harte aanbevelen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 01:25

Jeetje das schrikken maar misschien had de hond door dat er misschien al iets met dit hondje is, wat dan ook. Ik zeg niet dat het zo is maar wat de hond dacht die haar pakte dat weet je niet. sterkte dat ze maar weer goed geneest

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 01:29

Wat aardig dat de eigenaar van de hond (mee) betaald. Meeste mensen zouden er niet aan denken om 1 cent te betalen voor andermans hond :\

Hoop dat je hondje weer snel bovenop komt! Want het is zeker geen klein wondje :n

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:34

annepaardoes schreef:
Ojajoh schreef:

Wie weet zijn er wel signalen gemist... We hebben het altijd nog over een gebeurtenis die we zelf niet gezien hebben. Laat staat dat waarschijnlijk het grootste gedeelte van de mensen dan nog de situatie niet volledig juist had kunnen interpreteren als ze er wel bij waren geweest.
Als een hond een andere hond grijpt wil het nog niet zeggen dat deze hond gestoord is en bij wijze van maar afgemaakt dient te worden...
In deze situatie is het ook net de "pech" dat de hond van de TS erg klein is en de aanvallende hond best een aardig formaat had in verhouding waardoor de schade dan ook meteen groter is bij een aanval.

TS heel veel sterkte met het herstel van je hondje. Ik zag hier al te tip om honingzalf te gebruiken voor het herstel van de wond.
Ook ik ben erg fan van honingzalf en sta altijd weer versteld van hoe snel het wonden geneest. Ik zou het je ook van harte aanbevelen.

Volgens mij is er een verschil tussen een hond wegsnauwen of een poging tot verscheuren....
Ik vind dit toch wel vrij gestoord gedrag eerlijk gezegt.

TS hoe is het met haar?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:51

geerke schreef:
Volgens mij is er een verschil tussen een hond wegsnauwen of een poging tot verscheuren....
Ik vind dit toch wel vrij gestoord gedrag eerlijk gezegt.

TS hoe is het met haar?

Probleem is dat een grote hond niet erg zijn best moet doen om bij zo een klein hondje veel schade aan te richten.
Hondje wordt weg en weer geschud, huid scheurt gewoon letterlijk los ... DIe kleintjes zijn gewoon geen partij.

Ik ben ook geschrokken van hoe groot die wond was! Was die zo opengescheurd door de hond, of is het na het verwijderen van kapotte huidresten?
Jeetje, hoe doet ze het nu?