Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:20

:~ :~ Wat een mooie dieren!
Als ik er tijd voor had zou ik een blauw staffie nemen! :))

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:22

Hier ook een engelse stafford reu, genaamd bumper, 4 jaar oud.

Schat van een hond, super met dochtertje van mn vriend, altijd blij!

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:34

Binnenkort waarschijnlijk een maatje voor onze Pim erbij! Zijn zusje.. Waar we destijds ook ons hart aan zijn verloren, moet weg bij haar huidige baasje.. Als het klikt met onze Pim komt ze onze kant op.
Iemand nog tips hiervoor? Pim zal dan moeten leren zijn huisje en baasjes te delen.. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Het gaat hier om een vol zusje, uit hetzelfde nest.
Nogmaals... Ze komt alleen als het klikt met Pim! Het is niet de bedoeling dat hij er onder lijdt natuurlijk ;)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:13

Ik zou eerst ergens met de honden gaan wandelen,
kijken hoe ze daar op elkaar reageren.
Als dit goed gaat dan pas bij jullie thuis kijken wat de reactie is.

In het begin proberen zo min mogelijk voor pim te veranderen, dus geen andere
regels en met hem nog steeds het zelfde blijven doen als altijd.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:12

Zorro, we gaan sowieso eerst buitenshuis kijken of het klikt! Daar hangt dan vanaf of ze deze kant op komt :) als het buiten al niet klikt gaan we het ook niet proberen ;) iig bedankt voor de tip!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:17

pitbull eigenaar ook welkom ?
wij zijn in het bezit van een pitbull,, is nog een pupje :)

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:35

Hier lopen er twee rond.....Bandit, reu inmiddels 12 jaar en Lilo, teefje inmiddels 10 jaar.
Ondanks hun leeftijd nog altijd speels en actief.....alhoewel....
Bandit loopt buiten aan de riem en in het bos als een jonge god....maar eenmaal thuis heeft ie een "kontje"nodig om op de bank te komen :+
Lilo is meer een kleine tank....moet altijd een neuslengte voor Bandit lopen en duwt hem zo nodig onverbiddelijk aan de kant als het om het krijgen van aandacht gaat.
Qua bouw zit er duidelijk verschil in, Bandit is het terrier type en Lilo meer bull.
Maar allebei zo ongelofelijk lief en aanhankelijk!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 07:43

Ik meld me ook, we hebben een Engelse staf van bijna 10 jaar oud en dit beginnen we wel te merken.
Super lieve hond!
Afbeelding

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:14

Ik vraag mij af wat voor kussen jullie hebben voor je stafford? Ik krijg de haren niet van haar kussen af. Ze steken er helemaal in. Geen beginnen aan. Hebben jullie tips qua soort kussen?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:44

Goede vraag! Ik heb momenteel een paar goedkope fleecedekens in de mand liggen. Kyra gooit ze er allemaal uit en geeft de voorkeur aan een kale mand :+

Je kunt ze wassen, maar de machine zit dan ook gelijk vol met hondenharen...ik ben dus ook zoekende naar iets dat zowel voor vrouwtje als hond comfortabel is.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:52

Jaa wassen en stofzuigen doe ik regelmatig. Maar mag niet baten.. ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:08

Leuk dit topic!

Over het zwemmen, die van ons vindt het heerlijk! Als het weer het toe laat doen we het zo vaak mogelijk omdat ze hier rustig van wordt.

We hebben onze Amerikaanse Staffie in oktober 2012 opgehaald maar ze heeft helaas geen fijn leven gehad voor ze bij ons kwam. Tot ze 4 maanden was zat ze (vermoedelijk met de andere pups) opgesloten en kreeg ze maar heel af en toe eten en drinken.

Vanaf haar 4e maand tot haar 8e maand heeft ze bij mensen gezeten die haar daar weggehaald hebben maar eigenlijk ook geen thuis konden bieden, ze zat met 2 van de 4 andere Staffords in een kennel waar ze (doordat ze de kleinste was) ook te weinig eten kreeg omdat de rest haar wegjoeg. Een keer per dag nam hun baasje ze mee naar een uitlaatveld en gingen ze de kennel weer in.

Ze was dus zwaar gefrustreerd toen we haar ophaalden, ze viel ons Franse Bulletje gelijk aan (was 1x daarna zijn het echt ongelooflijke maatjes geworden) en ze beet alles stuk, ze sloopte alles, ze jankte dag en nacht en andere honden was drama.

Nu gaat het gelukkig echt stukken beter, maar ze is altijd zo blij wanneer we thuiskomen dat ik wel eens bang ben dat ze een hartaanval krijgt.

Afbeelding

Haar zwemhoofd:
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:26

Hier ook iemand met een Stafford (amerikaanse) kruising, een 3-jarig teefje.
Ze is mishandeld bij de vorige eigenaars en is daardoor heel onzeker. Wij hebben haar overgenomen toen ze 6 maanden was, in de tussentijd is er al enorm veel verbeterd. In het begin kon je je arm niet eens opheffen of ze ging huilend met de ogen dicht op de grond liggen terwijl ze begon te plassen. (dacht dat je ging slaan)

In het begin wou ze vreemde honden ver uit de buurt hebben, zo liep ze met haar staart tussen de benen en als er een hond te dicht kwam sprong ze er 'blaffend' naartoe om de hond weg te jagen en dan verstopte ze zich weer snel achter mij.
Nu heeft ze het enkel moeilijk met honden die te enthousiast zijn en naar haar toe willen vliegen (om te spelen), maar dat begrijp ik dat ze dat niet graag heeft. Ik ga ook al 2,5 jaar met haar naar de hondenschool (gehoorzaamheid), daar speelt ze heel graag met de andere honden, dus sociaal is ze wel. Ik zit in de wedstrijdklas, daar gebeuren de oefeningen zonder riem en dat geeft helemaal geen problemen.

Ze heeft wel schrik van vreemde kinderen, voornamelijk omdat deze ook te enthousiast zijn. Ze zal niet aanvallen, maar blaffend (een echte angstblaf) weglopen met de staart tussen de benen. Ik heb haar al laten wennen aan enkele kinderen (o.a. eentje van 2 jaar), nu vraagt ze zelfs aan dat kindje om te aaien, dus daar zit zeker verbetering in.

Ik weet niet wat ze allemaal heeft meegemaakt op die 6 maanden tijd, maar aan haar karakter (en angsten) te zien heeft ze wel wat te verduren gekregen. Voor de mensen die haar kennen is het de liefste hond die er bestaat. Het is een echte knuffelbeer en een echt eitje van een hond :D

Zwemmen deed ze in het begin écht niet graag, maar daar is al veel verbetering in gekomen. Als er andere honden bij zijn, springt ze gewoon achter de andere honden mee het water in :Y)

Hier een foto van mijn hond
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:13

Wat een knap beestje zeg! Prachtige kleur! Waarmee is ze gekruist? Of weten jullie niet?
Gelukkig is ze bij jullie goed terecht gekomen

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:28

Dank je wel :o
We weten niet 100% zeker waarmee ze gekruisd is, maar de dierenarts denkt dat er Duitse dog in zit.
Overlaatst heb ik een rasechte Duitse Dog gezien die écht veel op mijn hond leek, dus ik geloof de dierenarts wel.

De vorige eigenaars zeiden dat het een rasechte Stafford was en dat zij er veel geld voor betaald hebben, maar dat gelooft nu toch wel iedereen dat dit geen rasechte Stafford is :Y) Daar hoef je zelfs geen Staffordkenner voor te zijn...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:35

Je ziet er duidelijk Stafford in, maar duidelijk geen 100 %. ze is inderdaad heel lang van bouw en heeft echt een platte kop. Haahaha Des al niet te min mooi beestje. Goed gelukte kruising!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:55

wat een leuke staff komen er voorbij :):)
van de laatste zie je inderdaad duidelijk dat het een kruising is..

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:24

@ briitje: Ja inderdaad, het is héél duidelijk dat het geen 100% Stafford is, maar het is wel zeker dat er Stafford in zit. Ze heeft niet die gespierde bouw, haar oren staan heel anders en ze is een stuk groter dan Staffords, maar toch raadt iédereen dat er Stafford in zit. Meestal kijken mensen altijd vanaf een afstand al heel bestuderend naar haar, en dan volgt meestal naar mij toe een heel erg twijfelende "Is dat een Stafford??". :+

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:32

Mag ik me hier ook melden?
We gaan dit weekend kijken bij een kruising amerikaanse stafford pup van 12 weken oud.
Heb er super veel zin in.
Word mijn eerste eigen hond maar ben er mee opgegroeid.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:35

Jaaaa ikkkee

We hebben er 3
Bailey 20 maanden mijn oogappelje <3
Bink 15 maanden
En ons oudje Bettie aka Babs word 9 jaar in februari

Ik wil nooit meer een ander ras :D

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:15

Nou de mensen waar we zouden gaan kijken voor de kruising reageren niet meer op mail en nemen de telefoon niet op...
Nu zagen we toevallig een pupje in de buurt.
Teefje van 8 weken, een echte stafford. Dus daar gaan we vanmiddag kijken.
Heb de kriebels, vind het zo leuk!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:44

Leuk en spannend zeg waar ga je kijken, is het een fokker.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:45

Particulier was het.
En we hebben haar meegenomen. Amerikaanse stafford. Bruin met wit. Super lief maar wel met pit. Zitten nu in de auto naar huis. Zal zo snel mogelijk foto's plaatsen.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:00

Wat leuk marjan! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Edit; hoe heet ze? :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:10

Marjan1984: Wat leuk gefeliciteerd ben heel benieuwd naar foto's.

Wij krijgen als alles goed is weer drukke tijden.
Ons teefje Jansje is afgelopen maandag en dinsdag gedekt.
Dit zijn de ouders.

Afbeelding