Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:39

Mioux schreef:
Ben je al naar de dierenarts geweest? is inmiddels 2 uur verder na je topic openening?

Nee, mijn moeder denkt toch niet dat hij gechipt is, ik ga wel overal posters op hangen en heb een formulier ingevuld bij Amivedi.
Kan het nog is vragen van de DA, en ga denk ik ook een Marktplaats Adv maken :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:41

Toch jammer dat je niet meteen het katje laat nakijken op een eventuele chip, wel top dat je hem op nu als gevonden heb opgegeven!
Als mijn poes ooit weg loopt hoop ik toch dat iemand haar als eerste naar een dierenarts brengt zodat ik, door de chip, zo snel mogelijk weer in contact met haar kan komen.

Mioux

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:44

Jammer, je moet het katje zeker wel laten nakijken door een DA en chiplezen, dit kost ook bijna niks tot niks als je verteld dat je hem hebt gevonden.
En denken dat hij niet gechipt is is nogal, sorry, naief? Is het niet tegenwoordig niet meer als normaal voor t katje naar een huisje gaat ivm entingen ? Dan worden ze gelijk gechipt. Zou toch de DA even opzoeken..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:47

Vereentjex schreef:
Mioux schreef:
Ben je al naar de dierenarts geweest? is inmiddels 2 uur verder na je topic openening?

Nee, mijn moeder denkt toch niet dat hij gechipt is, ik ga wel overal posters op hangen en heb een formulier ingevuld bij Amivedi.
Kan het nog is vragen van de DA, en ga denk ik ook een Marktplaats Adv maken :)

Erg jammer, misschien zit er nu wel ergens een verdrietig meisje te wachten op haar kat. Maar wens je moeder maar veel plezier van mij ;)

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:48

Mioux schreef:
Jammer, je moet het katje zeker wel laten nakijken door een DA en chiplezen, dit kost ook bijna niks tot niks als je verteld dat je hem hebt gevonden.
En denken dat hij niet gechipt is is nogal, sorry, naief? Is het niet tegenwoordig niet meer als normaal voor t katje naar een huisje gaat ivm entingen ? Dan worden ze gelijk gechipt. Zou toch de DA even opzoeken..

Okee, het is niet naief bedoelt hoor!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:49

Citaat:
Erg jammer, misschien zit er nu wel ergens een verdrietig meisje te wachten op haar kat. Maar wens je moeder maar veel plezier van mij ;)

Lijkt op een sarcastische toon ;)

en vereentje ik vind wel naief om te zeggen "ik denk toch niet dat die een chip heeft"sorry, maar er worden enorm veel katten gechipt tegenwoordig. De kat ziet er goed verzorgd uit dus zal ook vast entingen hebben gehad en dus een chip... Mijn katten zijn als kitten gelijk gechipt op enkele weken oud, dus zeker een hele hoge kans dat dit katje, die van iemand anders is, gechipt is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:50

Moet zeggen dat ik het alles behalve netjes vind om de kat niet even mee te nemen naar een dierenarts om te kijken of het gechipt is. Je moeder heeft vast geen rontgen-ogen en wie weet is er idd wel iemand die nu z'n katje kwijt is. Het lijkt een beetje alsof jullie het gewoon heel graag zelf willen houden. Dat kan ik me best voorstellen, maar het is niet de juiste manier.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:51

Ik zou hem alsnog even laten kijken op chip. Heeft hij die en staat hij op naam heb je de eigenaar veeel sneller als flyers posten. Is ook minder moeite en lang niet elke eigenaar die zijn lieve katje mist springt direct achter de pc o.i.d. Je weet het maar nooit.
Denken dat een beest geen chip heeft, heeft geen zin. Voor hetzelfde geld heeft hij hem wel.

En wat zou je zelf graag willen als je, je kitten kwijt bent. Alleen op straat? Direct gebeld kunnen worden omdat je zo slim bent geweest dat kleintje te chippen of na een week nog eens een flyer of advertentie te zien. Ik noem even wat.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:51

Maar aan het neusje van het katje kan je niet zien of het gechipt is, je zegt zelf dat het een tam katje is. Even bellen met een dierenarts en je kwestie voorleggen is een kleine moeite. Misschien kan je meteen langskomen en kan hij hem scannen op een chip.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:52

Met cayenne eens, dit komt over van "ik heb n lief katje gevonden dus ik hou hem ook al weet ik heel goed dat iemand hem nu kan missen maar is het teveel moeite om even de DA te laten checken"... Kat is heel lief, zeker klein, maar onthoudt wel dit is niet jouw kat, dus je bent (vind ik) wel verplicht het dier ergens onder te brengen die zoeken naar de eigenaren, of zelf wel de juiste moeite te nemen om het baasje te zoeken.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:52

Mioux schreef:
Citaat:

en vereentje ik vind wel naief om te zeggen "ik denk toch niet dat die een chip heeft"sorry, maar er worden enorm veel katten gechipt tegenwoordig. De kat ziet er goed verzorgd uit dus zal ook vast entingen hebben gehad en dus een chip... Mijn katten zijn als kitten gelijk gechipt op enkele weken oud, dus zeker een hele hoge kans dat dit katje, die van iemand anders is, gechipt is

t' kwam niet sarcastisch over maar ik ben niet degene die over de DA gaat, maar heb er wel alles voor over om dit katje aan zijn rechtmatige eigenaar terug te geven maar eerlijk gezegd in deze omgeving zijn ze meer 'makkelijk' met katten meer van laat ze maar mooi lopen. dus ook worden ze dus vaker uit de auto gezet. het kan ook gewoon een boerderij katje zijn weggelopen kan ook.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:53

Da kost ook geld, waar ik niet over ga laat dat even duidelijk zijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:54

Even een chip controleren doet een dierenarts gewoon gratis hoor.

Urbanus

Mioux schreef:
Citaat:

Was ook sarcastisch bedoeld. Ik snap niet waarom mensen meteen een kat willen houden als hij aan de deur staat.

Mioux

Als jij de DA belt en verteld heb n kat gevonden kan ik op ze minst even de chip laten lezen? dan zal hij echt geen kosten rekenen hoor... is me hier ook al eens gebeurd en die kat had ook een keurige chip en zo ook de eigenaar gevonden en direct geinformeerd

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 14:55

Cayenne schreef:

:wow: dat wist ik niet +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:55

En anders de dierenambulance bellen om te vragen of zij d chip kunnen / willen uitlezen, dat je een katje hebt gevonden maar wel opvang gezin wil zijn tot de eigenaar zich meldt?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:56

Of eventueel dierenambulance bellen en melden dat indien de eigenaar niet komt na geringe tijd(als je hem zelf houdt mag t een jaar duren tot eigenaar komt bij hun korter), jullie de kitten willen houden?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:57

Waarom laat je hem dan niet ophalen door de dierenambulance? Die kunnen checken voor een chip en dan is het voor jou gratis. Ik vind het behoorlijk asociaal om een gevonden kat niet even op chip te laten controleren, wat kost dat nou 20 euro?

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:57

Waarom niet controleren op chip? Als mijn hond weg is en iemand haalt haar naar binnen mag ik hopen dat ze dat laten controleren! :(:) Wie weet is er nu iemand heel verdrietig en heeft geen idee dat ie bij jou thuis is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:58

pluklief schreef:
Waarom laat je hem dan niet ophalen door de dierenambulance? Die kunnen checken voor een chip en dan is het voor jou gratis. Ik vind het behoorlijk asociaal om een gevonden kat niet even op chip te laten controleren, wat kost dat nou 20 euro?

Ik heb al diverse aanlopende katten laten controleren op een chip en nog nooit wat hoeven betalen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 14:59

Vereentjex schreef:
Cayenne schreef:

:wow: dat wist ik niet +:)+

Dat had je geweten als je de dierenarts had gebeld :)*

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lief dat jullie de kat willen opvangen, maar totdat je alles hebt geprobeerd om de vorige eigenaar te vinden is het niet jullie kat. Als je zo'n beestje een naam geeft hecht je je aan hem, en dan is het heel verdrietig als je hem moet terug geven.

spicegirl

zoals jullie vinden dat TS snel tot de conclusie van dumpen komt, komen jullie allemaal snel tot de conclusie dat wss iemand hem kwijt is.
deze is te jong om al buiten te lopen.en dan lopen ze niet ver, dus iemand die m kwijt is, zal heus wel door de straten lopen, zn naam roepend.
ff checken op een chip, kost toch geld.voor niets gaat de zon op.hier moet je het gewone tarief betalen bij de DA.
en maar heel weinig mensen laten een HTK kat chippen.echt heel weinig. en zeker niet standaard bij een enting. ook dat gebeurd niet veel bij HTK nestjes.vandaar ook dat je ze gratis op kan halen. 2 x enten is al gauw 70 euro, hier nog meer.laat staan een chip erbij (is hier 50 euro )

dit is gewoon de tijd om te dumpen, of vertel ik nu wat nieuws ?

Minx2000

Dan moet je hem op laten halen en naar het asiel laten brengen. Dan checken ze het daar wel. Zoeken ze daar naar een eigenaar zoniet krijgt hij een andere, word hij direct geholpen, geeent en gechipt als hij die niet heeft.
Voor het checken bij een dierenarts betaal je niets. Het is ja niet jou kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:00

TS is pas 14, afhankelijk dus nog van haar moeder. Ik kan me voorstellen dat ze ook niet tegen haar moeder in wil gaan.