Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sassol schreef:Er gebeurd nu niks merkbaars, maar als jij veel te vet blijft dooreten voel jij je over nog eens 16 jaar echt niet zo goed meer hoor. Ook is het niet te zeggen wat de lucht die we inademen met ons doen, omdat je geen onderzoeken kan doen waarbij iemand 10 jaar lang (of langer) hetzelfde blijft doen, maar dan andere lucht inademt.
Het kan niks doen, of de oorzaak van kanker zijn. Is onmogelijk vast te stellen.
Sassol schreef:De reactie van 16 jaar was op jou van toepassing, niet op de hond die chocola eet uiteraard![]()
Wat ik niet snap, is dat je je hond chocola geeft, terwijl je weet dat het niet goed is en je zelf bepaalt wat er in je hond gaat. Waarom dan geen stukje rauw vlees ipv chocola bijvoorbeeld?
xSlvna schreef:(Uiteraard kan het bij zat honden wel kwaad, bij die van mij toevallig niet).
) Lara_Silver schreef:Het is maar hoe serieus je met je dieren om gaat, en in welke mate hun welzijn je écht van belang is. Als het welzijn van je dier je lief is geef je ze geen troep, maar voedsel dat zo goed mogelijk de basisbehoeften van de desbetreffende diersoort dekt. Vers vlees is het beste, en anders iets wat daar dicht bij ligt, hondenvoer, en ook daar zitten rotte appels tussen, kwestie van goed zoeken. Geen tafelgerechten (in veel gevallen te zout) en voor honden andere troep als chocolade (giftig), 'mensenijs' (te veel suiker) etc. Erg slap argument ook: hij gaat er heus niet dood aan; of hij leeft nog steeds. Tot het een keer mis gaat en dan verrast en zielig zijn omdat hondenbeest er aan onderdoor gaat of het loodje legt.
Amaris schreef:@ xSlvna: Waarom wil je hond zo graag chocolade geven? Omdat ie smekend kijkt als je zelf chocolade eet? Heb je zo weinig ruggegraat?
Er zijn honderdduizend gezonde dingen om te geven aan honden (ze maken zelfs speciale hondensnoepjes/snacks)
Dus wáárom chocola?
Dani schreef:Chocolade bevat theobromine. Theobromine is dodelijk voor honden en er is geen tegengif. Noem dat maar 'niks negatiefs.' Nu weet ik niet wat voor hond jij hebt, bij een grote hond kan één blokje chocolade echt niet zo snel kwaad. Bij een kleine hond is dat al een stuk lastiger in te schatten. Maar dan nog begrijp ik niet goed waarom je moedwillig een hond iets geeft wat giftig is. Ik eet zelf ook wel eens ongezond maar ik heb nog nooit aan een giftige paddenstoel geknabbeld. Dáár moet je het mee vergelijken.
Maar goed. Ik geloof dat wij iets andere denkbeelden hebben als 't gaat om goed voor je dieren zorgen. Ik geef mij dieren -en mezelf- namelijk gewoon géén dodelijk gif. Ook niet in betrekkelijk veilige hoeveelheden.
Oenka schreef:klopt, er zit zelfs in bepaalde voer dat speciaal voor honden is b.v veels te veel zout, check bonzo!
Ik geef mijn hond goed voer ( heb het er zelfs met de da over gehad, ik voer nu fokker, als de zak leeg is ga ik op dog lovers gold over ). Maar wat tussendoor....kan echt wel
Oenka schreef:zit er in royal canin kanker verwekkende stoffen?