hond slakkenkorrels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hond slakkenkorrels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:19

als puck nog een keer wat heeft kijken we wel naar welke DA we gaan, gelukkig zijn er genoeg dierenartsen in lelystad, dat zien we dan wel weer ;) (over het algemeen heel gezond hondje heeft nooit wat)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:51

Sorry maar als het mijn da was dan was ik daar weg, via de telefoon iets afhandelen vindt ik niet oke de hond had ze moeten zien het is niet de eerste hond die sterft door slakkenkorrels.
Gelukkig is je hond er nog maar het had heel anders af kunnen lopen, een hond die gif heeft binnen gekregen moet gewoon naar de da.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 19:57

mm je hebt internet, je kan zelf typen...heb je je moeder niet voor nodig toch... had je zo kunnen vinden hoe je wel en zeker niet moet handelen... niet 1 artikel maar vele en allemaal zeggen ze zoals het nu gegaan is klopt niet...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 20:02

Gelukkig dat het nu weer goed gaat!
Mijn hond heeft eens een mierenlokdoos (met gif erin) opgegeten en ik ben als de sodemieter naar de DA gegaan die haar een braakinjectie heeft gegeven direct. Gelukkig had mijn hond na het braken verder nergens meer last van.
Wat sneu zeg voor je teckel dat die zich zo slecht heeft gevoeld.
Ik zou ook op zoek naar een andere DA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:27

speurneusc schreef:
mm je hebt internet, je kan zelf typen...heb je je moeder niet voor nodig toch... had je zo kunnen vinden hoe je wel en zeker niet moet handelen... niet 1 artikel maar vele en allemaal zeggen ze zoals het nu gegaan is klopt niet...

en bokt geeft iedereen altijd op zn kop dat je niet eerst op internet gaat zitten kijken en meteen de DA moet bellen toch? het is ook nooit goed :')

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 18:42

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... kopen.aspx

Je doet er nu toch niks meer aan, maar het is wel verstandig om de bijsluiter te lezen van alles wat je in de tuin strooit. Daarnaast, als een hond niet braakt dan weet je dat het gif er nog in zit. Afwachten tot de klachten optreden is mijns inziens geen optie. Dat snapt iedereen denk ik wel. Voordat het uit de maag weg is ben je wel even verder, dus niet braken is inladen en rijden. Ik snap dat jij er niet zo veel aan kan doen, maar het is wel een beetje gemakkelijk gedacht door de diverse partijen en het had de hond zijn leven kunnen kosten. Slim dat je naar een andere DA gaat kijken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:14

Frederieke_ schreef:
speurneusc schreef:

en bokt geeft iedereen altijd op zn kop dat je niet eerst op internet gaat zitten kijken en meteen de DA moet bellen toch? het is ook nooit goed :')

volgens mij was er tijd zat na het eten van het gif het constateren en de da bellen........ en daarna ook nog eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:57

Ja dat klopt inderdaad Nikka, mijn moeder dacht eerst dat ze de biologische al had maar dat bleek helemaal niet te zijn... ze heeft ze nu weg gegooid en heeft de nieuwe biologische/ecologische (iig huisdierproof) korrels gekocht.

Nou weetje hoe het ging speurneusc, puck had de korrels smiddags gegeten, toen had mijn moeder DA al gebelt, al geporbeerd te laten braken, nogmaals gebeld etc. DA zei afwachten en dat geloofde mijn moeder, toen ik thuis kwam was dit allemaal al voorbij, puck deed nog redelijk normaal en toen ik het hoorde zag ik eerlijk de ernst van slakkenkorrels niet, ik wist niet dat het zo giftig was, mn mams wel en had allang DA gebeld e.d. toen savonds begon ze ziek te worden en heb ik er de hele nacht naast gezeten, het proces dáárvoor heb ik helemaal niet meegemaakt of dus uberhaupt kunnen helpen/meedenken wat er zou moeten gebeuren....

en op internet staan zóóveel verschillende dingen, je mag er toch wel van uitgaan dat je DA op dat moment de persoon is met de meeste kennis? nu weet ik beter ja maar toen niet!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:02

nou ja hopen dat ie er echt nix aan over heeft gehouden... en dat ieder er van heeft geleerd sterkte er mee en beterschap, knuffels aan je hondje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:09

ik hoop het ook! ze lijkt nu weer helemaal de oude en krijgt nog voer ter bescherming van de lever, oh trouwens, de volgende ochtend is mijn moeder wel mét hond naar de DA gegaan en heeft hij haar nog helemaal nagekeken...

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:14

Ik heb niet het gehele topic gelezen maar dat je een hond zout moet geven als
je wil dat hij gaat braken en zo zijn maaginhoud kan 'lozen' is een eerste handeling welke
je dus gewoon thuis uit kunt voeren.
Tuurlijk is zout slecht, maar dat is eenmalig en daar komt hij heus wel overheen.
Wellicht heb je gewoon 'wat zout' bij hem in z'n mond gestrooid maar daar zullen ze niet
van gaan braken. Je moet echt een flinke opscheplepel naar binnen gooien, gegarandeerd dat 'het' eruit komt ;)
Ben heel blij geweest met dit advies van mijn DA z'n 3 jaar geleden, mijn DH had een schaal vol chocolade eieren + de folie wikkeltjes opgegeten..echt een hele grote schaal vol..

Ze begon al raar gedrag te vertonen, DA vertelde aan de telefoon dat ik direct het grootste potje zout wat ik in huis had staan, in haar mond ( achter op de tong ) moest gooien..binnen 5 minuten lag alles op mn keukenvloer :')