Dierenbeul doodt kittens die hij kreeg via Marktplaats

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Dierenbeul doodt kittens die hij kreeg via Marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:46

@ San.
In Asiel heb je eerst een intakegesprek om te zien of een kat/hond wel bij je past. Daarna wordt er rustig langs de katten gelopen. Je thuissituatie wordt bekeken. En als dat allemaal voldoet kan je het dier na afspraak ophalen. En dat is niet op dezelfde dag, meestal na enkele dagen.
Meestal met honden (weet niet of dat met katten ook is) komen de asiels thuis nog eens kijken hoe het met het dier is....
Dus een kat of hond uit het asiel halen is niet zo makkelijk als bij iemand thuis die ze gratis weggeeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:49

Laptopmuis schreef:
@ San.
In Asiel heb je eerst een intakegesprek om te zien of een kat/hond wel bij je past. Daarna wordt er rustig langs de katten gelopen. Je thuissituatie wordt bekeken. En als dat allemaal voldoet kan je het dier na afspraak ophalen. En dat is niet op dezelfde dag, meestal na enkele dagen.
Meestal met honden (weet niet of dat met katten ook is) komen de asiels thuis nog eens kijken hoe het met het dier is....
Dus een kat of hond uit het asiel halen is niet zo makkelijk als bij iemand thuis die ze gratis weggeeft.

Zoals ik zei, als hij wil kan de man in de OP ook bij een asiel prima terecht, ware het niet dat hij moet betalen voor het kitten en dat de drempel opwerpt.

Dat het niet zo makkelijk is als gratis een kitten ophalen, staat buiten kijf. Echter kan de meneer uit de OP toch ook met zo'n beetje hetzelfde gemak een kat uit het asiel halen, het kost enkel heel wat meer geld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:51

In een asiel geven ze echt niet zomaar een heel nestje kittens aan 1 persoon mee, laat staan gratis.
Daarbij, dierenleed is een fenomeen van het verleden, van het heden en van de toekomst. Het zal nooit verdwijnen.
Om dan maar op je luie kont te zitten en niets te doen en niets proberen te verhelpen en bv. pretnesten te blijven fokken, is natuurlijk heel gemakkelijk.

Feit is dat die ze hier anoniem (want bij het asiel moet je een contract ondertekenen met naam en toenaam), gratis, zonder moeite allemaal tegelijk in de handen gedrukt krijgt. Als dat nou al ingeperkt kon worden. Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:53

Wat een walgelijke vent :r

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:56

Gini schreef:
In een asiel geven ze echt niet zomaar een heel nestje kittens aan 1 persoon mee, laat staan gratis.
Daarbij, dierenleed is een fenomeen van het verleden, van het heden en van de toekomst. Het zal nooit verdwijnen.
Om dan maar op je luie kont te zitten en niets te doen en niets proberen te verhelpen en bv. pretnesten te blijven fokken, is natuurlijk heel gemakkelijk.

Feit is dat die ze hier anoniem (want bij het asiel moet je een contract ondertekenen met naam en toenaam), gratis, zonder moeite allemaal tegelijk in de handen gedrukt krijgt. Als dat nou al ingeperkt kon worden. Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets.

Ho ho, ik heb het niet gehad over hele nestjes. Alleen over het gemak waarmee een kitten ook uit het asiel opgehaald kan worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:58

Ik had het ook eigenlijk in het algemeen over mensen die zeggen dat die man ze dan net zo goed ergens anders had gehaald. Daar ben ik het maar deels mee eens. Natuurlijk zal een echte slechterik niets schuwen, maar in dit geval werd het hem gewoon heel gemakkelijk gemaakt.
Ook weer in het algemeen. Als je kijkt naar al die kittens die gratis de deur uitgeduwd worden. Dat maak je mij niet wijs dat die allemaal goed terechtkomen. En dat vind ik erg. Pas als er een extreem geval als dit voorbij komt, krijgt het aandacht. En dan nog zijn er mensen die dit niet wijten aan pretnesten. En dat vind ik heel erg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:02

Gini schreef:
Ik had het ook eigenlijk in het algemeen over mensen die zeggen dat die man ze dan net zo goed ergens anders had gehaald. Daar ben ik het maar deels mee eens. Natuurlijk zal een echte slechterik niets schuwen, maar in dit geval werd het hem gewoon heel gemakkelijk gemaakt.
Ook weer in het algemeen. Als je kijkt naar al die kittens die gratis de deur uitgeduwd worden. Dat maak je mij niet wijs dat die allemaal goed terechtkomen. En dat vind ik erg. Pas als er een extreem geval als dit voorbij komt, krijgt het aandacht. En dan nog zijn er mensen die dit niet wijten aan pretnesten. En dat vind ik heel erg.

Ach zo, daar heb je inderdaad volkomen gelijk in :). Het is inderdaad voor zo'n persoon doodeenvoudig om aan zijn zieke behoefte te voldoen.

En natuurlijk komen lang niet alle dieren die gratis op Marktplaats worden aangeboden goed terecht, ik geloof ook graag dat een groot deel van aangeboden gratis konijnen/ratten/muizen in een slangenbuik terecht komen (waar ik eigenlijk geen probleem mee heb, verder). Als je gelooft dat ieder gratis dier een gouden mandje krijgt, dan is het tijd om van de roze wolk uit de utopische wereld te komen, inderdaad.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:04

Fira schreef:
Die man mogen ze wel aan psychische testen onderwerpen.
Volgens mij is dit nog maar het 'beginstadium' van iets wat nog véél groter kan worden.
Niet gezond. Bah. :x

Dat denk ik ook. Dit zijn zeker geen gezonde gedachten! Ook geen gezonde handelingen trouwens..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:10

_San87_ schreef:
Gini schreef:

Ach zo, daar heb je inderdaad volkomen gelijk in :). Het is inderdaad voor zo'n persoon doodeenvoudig om aan zijn zieke behoefte te voldoen.

En natuurlijk komen lang niet alle dieren die gratis op Marktplaats worden aangeboden goed terecht, ik geloof ook graag dat een groot deel van aangeboden gratis konijnen/ratten/muizen in een slangenbuik terecht komen (waar ik eigenlijk geen probleem mee heb, verder). Als je gelooft dat ieder gratis dier een gouden mandje krijgt, dan is het tijd om van de roze wolk uit de utopische wereld te komen, inderdaad.

Heb pas nog een filmpje op youtube gezien (via ander forum gepost, ... is nu weggehaald op forum en van youtube) van een jongeman die samen met zijn vriendin ook bij mensen drie kittens haalde.
Ze deden alsof ze ook heel erg geïnteresseerd waren. Speelde er nog mee bij de eigenaren en knuffelde ermee.
Mooi draagbench meegenomen, kittens erin en op naar huis.
Thuis zei die voor de camera 'en zo kom je makkelijk aan slangenvoer. Nu hoef ik mijn slangen 3 weken niet te voeren en dat scheelt een hoop geld'. En toen liet die ook nog eventjes samen met zijn vriendin zien hoe de kittens opgepeuzeld werden door zijn boa's.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:12

Laptopmuis schreef:
_San87_ schreef:

Heb pas nog een filmpje op youtube gezien (via ander forum gepost, ... is nu weggehaald op forum en van youtube) van een jongeman die samen met zijn vriendin ook bij mensen drie kittens haalde.
Ze deden alsof ze ook heel erg geïnteresseerd waren. Speelde er nog mee bij de eigenaren en knuffelde ermee.
Mooi draagbench meegenomen, kittens erin en op naar huis.
Thuis zei die voor de camera 'en zo kom je makkelijk aan slangenvoer. Nu hoef ik mijn slangen 3 weken niet te voeren en dat scheelt een hoop geld'. En toen liet die ook nog eventjes samen met zijn vriendin zien hoe de kittens opgepeuzeld werden door zijn boa's.

Wat een idioot, kittens aan slangen voeren :'). Maar dat terzijde, het is inderdaad zo makkelijk. Nu zijn er nog wel mensen met goed fatsoen die of netjes zeggen dat ze de dieren als voer willen gebruiken of gewoon naar een winkel gaan om voer te kopen. Verbazen doet bovenstaande mij iig niet... Best erg, eigenlijk.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:19

Pfff en dit lees ik dan terwijl een nest kittens mn benen als speeltuin gebruikt, moet er niet aan denken dat hun zoiets overkomt.. Bah bah bah, wat heb je toch zieke mensen rondlopen :\

Laptopmuis schreef:
@ San.

Hm, dat is dan geen standaard bij asiels, want wij hebben onze asielkat ook zo meegekregen en we zijn alleen gewaarschuwt voor haar gedrag en er is verder niet naar onze thuissituatie gevraagd.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 14:22

Ik durf bijna niet meer mijn kittens op mp te zetten. Dit is echt gewoon te triest voor woorden. Bah ... heb er geen andere woorden voor.

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:26

Ik zie dat hij maar t w e e weken vastzit?! Wat mij betreft mag hij levenslang..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:50

_San87_ schreef:
Laptopmuis schreef:
@ San.

Zoals ik zei, als hij wil kan de man in de OP ook bij een asiel prima terecht, ware het niet dat hij moet betalen voor het kitten en dat de drempel opwerpt.

Dat het niet zo makkelijk is als gratis een kitten ophalen, staat buiten kijf. Echter kan de meneer uit de OP toch ook met zo'n beetje hetzelfde gemak een kat uit het asiel halen, het kost enkel heel wat meer geld.

Jij zegt nu het zelfde als ik, en jij vraagt aan mij of ik OP gelezen heb? :=
je bent aan vakantie toe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:59

vrouwke schreef:
_San87_ schreef:

Jij zegt nu het zelfde als ik, en jij vraagt aan mij of ik OP gelezen heb? :=
je bent aan vakantie toe.

Ja, jij zegt dat ie ze voor hetzelfde geld bij de opvang had gehaald, dat is dus niet zo. Vandaar dat ik vraag of je de OP gelezen hebt.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:28

wat een misselijkmakende vent, bah ! Helaas lopen die gekken los, vreselijk zeg voor die kittens en de mensen van wie ze waren...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:30

Lezen is moeilijk he san87, ik zeg: voor het zelfde geld!
Ik weet niet wat je er niet aan snapt?
Ik snap dat hij die van mp gehaald heeft.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:33

_-:( gadverdamme!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:37

Als het die zieke geest echt zoveel plezier opleverde zou hij ze, als ze nergens meer gratis te krijgen waren, desnoods tegen betaling hebben gekocht met hetzelfde doel. Of hij was overgestapt op konijnen, cavia's, hamsters, noem maar op.

Het vragen van een (kleine) vergoeding is voor zulke mensen hoogstwaarschijnlijk geen reden om ineens een brave burger te worden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:08

jiehaaa schreef:
Als het die zieke geest echt zoveel plezier opleverde zou hij ze, als ze nergens meer gratis te krijgen waren, desnoods tegen betaling hebben gekocht met hetzelfde doel. Of hij was overgestapt op konijnen, cavia's, hamsters, noem maar op.

Het vragen van een (kleine) vergoeding is voor zulke mensen hoogstwaarschijnlijk geen reden om ineens een brave burger te worden.

Nee, maar het maakt de drempel misschien wel iets hoger. Ik vind dat je dieren niet gratis weg moet geven via marktplaats.
Mensen doen daardoor veel te veel impuls aankopen. Leuk hoor zo'n gratis katje, maar als het beest eenmaal thuis is? Stel er moet een dierenarts bijkomen? Mensen denken helemaal niet meer na. Met paarden hetzelfde verhaal, een shetlander kost geen drol, maar als hij eenmaal aangeschaft is..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:13

Als er niks gratis is dan trek je toch een kat van de straat af als je zo bent? Voor deze man zie ik echt geen heil in het vragen van een kleine vergoeding.

Voor mensen die slangenvoer zoeken zal de drempel daardoor wel wat hoger liggen omdat er dan goedkopere opties zijn.

Maar zieke geesten hou je echt niet tegen op deze manier..... (helaas!!!!!)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:20

jiehaaa schreef:
Als er niks gratis is dan trek je toch een kat van de straat af als je zo bent? Voor deze man zie ik echt geen heil in het vragen van een kleine vergoeding.

Voor mensen die slangenvoer zoeken zal de drempel daardoor wel wat hoger liggen omdat er dan goedkopere opties zijn.

Maar zieke geesten hou je echt niet tegen op deze manier..... (helaas!!!!!)

Nee zo'n ontzettende klap-aap als deze plukt er idd gewoon een van de straat. Maar is deze man de enige?.. Bezint eer gij begint is nou eenmaal nodig bij een huisdier, en dat wordt door vele mensen niet gedaan omdat het allemaal veel te makkelijk te bereiken is. Knaagdieren met kooien staan gratis op internet. Dat zou ook niet nodig moeten zijn, maar helaas komt dit vaak door mensen die niet na hebben gedacht over de gevolgen als zo'n dier eenmaal in huis is. En dan wil ik idd zeggen, dan worden die lieve gefokte diertjes tenminste niet gebruikt als slangenvoer. Of na 2 maanden weer op internet gezet omdat het toch wel veel aandacht en tijd kost..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:26

Ook eentje van straat trekken vergt veel meer moeite dan ze zo in de handen geduwd te krijgen. Snap niet dat mensen niet inzien dat deze situatie gewoon heel gemakkelijk en aantrekkelijk is voor zotten zoals die man. Dat er dan nog tig andere manieren zijn om aan dieren te geraken zou niet mogen meetellen. Neem gewoon de verantwoordelijkheid voor je dieren en stop met struisvogelpolitiek.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:31

Gini schreef:
Neem gewoon de verantwoordelijkheid voor je dieren en stop met struisvogelpolitiek.

Aan wie richt je deze uitspraak? In het algemeen of aan iemand uit dit topic? :?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:54

vrouwke schreef:
Lezen is moeilijk he san87, ik zeg: voor het zelfde geld!
Ik weet niet wat je er niet aan snapt?
Ik snap dat hij die van mp gehaald heeft.

Ja, ik kan lezen :'). En voor hetzelfde geld had hij ze dus niet bij de opvang gehaald, want voor een kitten betaal je daar zo'n 100 euro gemiddeld. Dus de kans dat hij dat had gedaan is een stuk kleiner. Het kan heel makkelijk qua gedrag en interesse, maar het geld is een hoge drempel waardoor het niet aannemelijk is dat hij ze uit een asiel gaat halen om ze even lekker dood te slaan.