Ervaringen brok met hoog vleespercentage (kat)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Ervaringen brok met hoog vleespercentage (kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 19:06

Wat is een goede fosfor verhouding in het voer?

Ik voer nu Sanabelle No grain. Porta 21 was een ramp hier, katten zagen er niet uit :n
Als blikvoer geef ik Cosma, dat bevalt goed :)

willemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 20:20

Een van mijn katten moest vaak overgeven na het brokjes eten. Ik ben toen overgestapt van RC sensitive naar graanvrij. Orijen en TOTW werd hier niet/slecht gegeten.

Ik voer nu de visvariant van nutrivet, vinden ze erg lekker en doen ze het super op! En het overgeven is ook gestopt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:42

Hier honden gehad op orijen die diarree hielden. Ik heb ze nu op dog lovers gold, er is ook cat lovers gold. gaat bij beide altijd goed!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 11:03

Even een update. Nutrivet was ook geen succes. Aten ze met lange tanden en de vacht werd er vettig van (met als gevolg een langharige kat met vervilting dat ze nog nooit eerder heeft gehad).
Nu voer ik sinds een week Acana en ik geloof dat dit wel gaat werken. De diarree is over, vacht komt weer in mooie conditie en ze eten het graag. Ik ga dit een maand proberen en als dit zo blijft, dan ga ik dit voor vast voeren. :j

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:44

Ik heb een blaasruis kater, maar heb ook een tijdje 'de betere' brok geprobeerd... Helaas geen succes met verschillende merken. De ontlasting ging erg stinken, en ze stonken uit hun bek :P Ik heb huiskatten die ook op bed slapen, op RC urinary deden ze het goed (ik heb ze alle 3 dan op dieetvoer om te voorkomen dat mijn kater snoept van ander voer) En ze doet het er super op, zijn kerngezond, mooie vacht, geen stank in de ontlasting of bek, dus sja waarom dan veranderen? Die paar granen zou dan ook niet uitmaken als ze het er goed op doen. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:18

Amanda schreef:
Even een update. Nutrivet was ook geen succes. Aten ze met lange tanden en de vacht werd er vettig van (met als gevolg een langharige kat met vervilting dat ze nog nooit eerder heeft gehad).
Nu voer ik sinds een week Acana en ik geloof dat dit wel gaat werken. De diarree is over, vacht komt weer in mooie conditie en ze eten het graag. Ik ga dit een maand proberen en als dit zo blijft, dan ga ik dit voor vast voeren. :j

hier had ik dat ook met acana na orijen, en ze hebben het er altijd super op gedaan! De vacht is super en ze eten er niet teveel van omdat het een goede kwaliteit is, dus dankzij dit drinken ze ook een stuk minder