Onze hond is goed ziek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Onze hond is goed ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:43

Ik zou hem gewoon eens paaien met zijn favorieten hapjes. Stukkie kaas of worst wil er misschien wel in? En hier geef ik wel vaker wat goedkoop natvoer over de brokken, puur als extra lekker, zeker als het warm is aangezien het vooral vocht is ;) Hij krijgt het ook niet voor de voedingswaarde maar omdat het lekker is voor hem. Hopelijk is het zo dat als hij dadelijk begint te eten dat ie meteen flinke honger krijgt maar blijf gewoon af en toe wat lekkers aanbieden. Stukje kipfilet koken of bakken vinden ze vaak ook heerlijk.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:48

drinken is heel belangrijk, voedsel kunnen ze wel even zonder tot wel week of 3 maar vocht kunnen ze maar een paar uur missen voordat organen er mee stoppen

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:49

Kan hem met geen enkel stukje eten verleiden. :( Geen stukje vlees, worst of kaas..

Ik ga maar proberen een kipfiletje te koken voor hem..

Hij drinkt wel wat, maar echt minimaal (eens op een dag een paar slokken)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:52

Is het altijd een moeilijke eter of eet ie normaal zo'n beetje alles?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:55

Hij eet normaal ALLES! Ik ga even kip kopen met bouillon en rijst ofzo..
Nog meer tips, nu ik toch snel ga?

Iets waarin ook vocht zit.. :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:08

Lauraa90 schreef:
Knoflook is toch hartstikke giftig voor honden?

Nee hoor!
Je moet alleen niet te veel geven. Een grote hond geef je max een half teentje, en dan max 2x per week
Geef je idd veel te veel kan het door de tijd heen bloedarmoede veroorzaken, maar echt niet van 1 á 2 keer hoor

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:13

Toen mijn hond niet at kreeg ik een soort astronautenvoer van de dierenarts,misschien kun je dat halen.
Beterschap!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:13

Ik gaf ze wel eens boterhammetjes met kaas of vleeswaar en veel boter. Dat lusten ze bijna altijd wel. En wat kip met rijst vaak ook wel. Hoop dat het lukt! Succes!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:18

Kip is iig altijd goed :j zo min mogelijk olie of boter gebruiken.. Je kunt ook eens wat warme kippen boulion over de brokjes gieten, soort hondensoep zeg maar ;) Mergpijpje mee laten trekken in de boulion doet het hier ook extreem goed zeker als de mergpijp ook nog in de bak beland ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:39

Weet het echt niet meer.. Normaal vind die melk heel lekker.. Nu ook niet.
Stukje leverworst.. Nope ;( Vies blikvoer, wat die normaal nooit krijgt.. Ook niet en pens mix ook niet.
Brokken hoef ik niet eens te proberen.. pfffffff Dan zo maar kipje met bouillon maken, maar reken er niet op dat die dit eet |(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:54

met spuitje in mond spuiten, hond die vreselijk last van maag heeft gehad geeft vaak het eten en drinken de schuld, dus is bang dat als ie eet of drinkt weer pijn krijgt, dus onder dwang vocht toedienen en zo laten wennen dat drinken geen maagpijn veroorzaakt.om het half uur volle spuit achterin keel gieten met voedzaam vocht, zakjes electrolythen van royal canin halen bij da. water met druivensuiker, bouillon getrokken van vlees wat er maar in gaat moet er in

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:56

Denk dat dit nog de enige optie is, als die niet eet/drinkt..

Hij is nu net wel wat opgewekter toen me vriend thuis kwam.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:26

En hoe is hij de nacht door gekomen? Het is inmiddels ook onze vriend! Arme lobbes..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:22

En heeft hij al gegeten? Wordt ie al wat happier?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:35

Ik ben ook erg benieuwd of er een positieve update is?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 09:40

Doe aub geen stokken balletjes gooien
ik heb zelf ook een ab en die van mij heeft door deze activiteiten het vaak in de rug gekregen.. Ze zijn gewoon heel lomp en enthousiast en maken daardoor vaak bewegingen die niet altijd even goed zijn voor de rug :)

Meestal was ze na een weekje weer zo goed als de oude :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 10:26

Wat fijn dat jullie geïnteresseerd zijn in me vriendje.
Gisteravond had ik eerst wat bouillon met een spuitje binnen gebracht, dit ging niet van harte. Daarna water met suiker, dit vond die zelfs lekker. En kwam steeds terug voor meer. Dus dat is goed. :)

Hij heb nu al 2 pijnstillers op. Ging hem net uitlaten, hij wou eigenlijk niet plassen. Heeft wel weer gespuugd (van de pijn?).
Hij heb ondertussen nog geen hap gegeten sinds ik terug ben. Bij me moeder ook maar mondjesmatig.. :(

Arm vriendje! De fysio neemt steeds niet op, dus dat moet ik even afwachten.

@ Shilady: dit zei onze DA ook. Eigenlijk zijn dit soort honden daarvoor niet gebouwd (om vele activiteiten te doen) En ik doe juist wel heel veel met hem. Blijkbaar teveel voor wat zijn lichaam aan kan.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:28

Wat vervelend dat hij nog steeds niet eet. Hij heeft ook niets aan zijn bek ofzo heb je daar ook al naar gekeken? Sterkte ik hoop maar dat hij gauw wat gaat eten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 13:51

Hij heeft niks aan zn bek. Vanavond weer naar de DA voor zwaardere pijnstillers.. Maar t ziet er zo slecht uit als die niet opknapt :(

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:04

vraag de DA dan om blikjes AD dat is fijn spul en ze eten het meestal graag er zit veel in en ze hebben er maar weinig van nodig.

en ik zou toch echt voor een second opinion gaan, want zo te horen knapt hij niet echt op

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:06

zou eerst toch eens goed laten onderzoeken waar dat braken vandaan komt...niet dat er toch een verstopping zit oid..

vind eigenlijk dat braken en niet willen eten het meest verontrustend...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 14:11

Blikjes van de DA wil die ook niet, al geprobeerd. Dat braken komt omdat die zoveel pijn heb. Er is gekeken op verstoppingen ect. De buik voelt soepel aan.

Ik heb eindelijk een afspraak bij de fysio. Helaas kon ze niet vandaag, dus word het morgen. Hoop echt dat dat verbetering geeft..

Als dat nog geen verbetering geeft, ga ik toch voor een second opinion (denk ik) al heb ik alle vertrouwen in me eigen DA.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:18

Heel belangrijke vraag hier is: heeft de hond afgelopen dagen nog ontlasting gehad?

Wat doen jullie nu met de hond, en wat geef je hem voor voeding, als hij wil eten?
Braakt hij nog, welke pijnstillers krijgt hij voor zijn rug?

Als hij niet eet, en je geeft sommige pijnstillers, kan de maag hiervan opspelen.
Maagzuurremmers zijn hier dan op zijn plaats, en kunnen het braken verhelpen.

TS: Het klopt niet dat hij nog braakt, als hij pijnstilling krijgt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:24

Zou hij misschien een flinke maagzweer kunnen hebben? Daar moet hij van braken en hij heeft pijn.

Ik denk mee hoor. Ik hoop namelijk net als iedereen dat hij er snel bovenop komt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:25

ja precies,als hij pijnstillers krijgt,en de pijn gaat weg,moet ook het braken weggaan...en wat voor gruwelijke pijn moet hij dan wel niet hebben dat hij gaat braken...

echt,dat braken zou voor mij een prioriteit zijn dat heel goed te onderzoeken...vertrouw dat gewoon niet..

en hebben ze alleen aan zijn buik gevoeld? of is er ook een rontgenfoto/echo gemaakt?