Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaatje_S schreef:Heb ook wel eens gehoord dat mensen die mee gaan gapen met een ander een goede hersenactiviteit hebben...
Xje_chica schreef:Maar nu heb ik een vraag, waarom als je heel lang grhuild hebt begin je ondertussen ook te huilen ?
IK weet dat het overspronggedrag is, een kalmeringssignaal of een uiting van stress.. Maar bedankt voor de reacties.
saskiakefie schreef:Sizzle schreef:Als wij gapen halen we toch ook geen diep adem?
Ik niet in iedergeval![]()
Bij gapen komt er juist adem uit.
Maar inderdaad, er is nog niet uitgevonden waar gapen goed voor is.
Ik vind het altijd wel ultiem schattig als mijn konijnen zich na een dutje uitgebreid uitrekken en gapen.
Hoe kun je nou meer uitademen dan dat je in ademt? Lijkt me knap lastig....
Gini schreef:Ik wou net zeggen: mijn paard kan toch ook echt gapen wanneer die in het zonnetje staat te soezen met de oogjes half toe en een pootje opgetrokken.
Dan denk ik ook niet meteen aan stress verwerking.
Sizzle schreef:Als diep inademen bedoeld is voor extra zuurstof, waarom zou je dan daarna die gaapbeweging maken?
Volgens mij is alles speculatie, niemand weet echt waar die rare mondbeweging voor dient.
Overigens: als een paard gaapt en uitrekt na het slapen, zal het daar ook wel een beetje meevallen met de stress verwerking
)Ilsiie schreef:En ik zit acuut te gapen hier!
. Geen idee, eigenlijk...