Dwerg Pinchers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 16:55

Hier wat foto's van toen Vito nog niet bij ons was en van zijn nestje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn Vito's ouders:

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:01

vito's ouders lijken eerder pups, klopt de foto?

ik heb gevonden wat ik dacht maar reepinchertjes zijn blijkbaar gewoon roodkleurige en heeft niks te maken met de maat

blingh wat een verschil in maat, dat bedoelde ik dus

Merula123

Re: Dwerg Pinchers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:02

Ze zijn geen pups ofzo hoor ;)

Voor zover ik weet klopt de foto.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:08

pinchers hebben toch staande oren, dit lijkt een foto van hondjes van een maand of 4 tot 6, als de oren langzaam aan gaan staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:09

spatter schreef:
pinchers hebben toch staande oren, dit lijkt een foto van hondjes van een maand of 4 tot 6, als de oren langzaam aan gaan staan

Als Pip moe is of net heeft geslapen heeft ie hangoren.

Spatter, Pip is een kruising met een chihuaha he? dus geen zuivere

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 17:12

spatter schreef:

Dat is niet altijd zo, sommige hebben het wel, en sommige niet ;)

Vito heeft het ook niet altijd hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:13

Merula123 schreef:
spatter schreef:

Dat is niet altijd zo, sommige hebben het wel, en sommige niet ;)

Vito heeft het ook niet altijd hoor.

Pip kan vliegen met zijn oren :') Mijn moeder vind hem op een rat of op een vleermuis lijken :j

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:20

Ik heb ook een dwergpincher! Overgenomen van iemand die er niet meer voor kon zorgen op 4-jarige leeftijd. Inmiddels is hij haast 7 jaar oud.

Afbeelding

Ik ken beide ouders toevallig (via de fokker in contact gekomen met de oude eigenaresse die er toen vanaf wilde), heel apart maar die zijn beiden ook een stuk kleiner dan mijn Phil! Dus ik weet niet precies wat het is met dwergpinchers, ik ken inderdaad meerdere raszuivere dwergpinchers in een kleinere maat (iets groter dan chihuahua's, zoals de ouders van Phil) maar ook iets grotere raszuivere dwergpinchers (vaak reutjes!). :+

Ik noem die van mij ook wel een misbaksel (ondanks raszuiver). Hij heeft namelijk een enorm ronde romp waardoor standaard dik lijkt, maar is dit niet volgens de dierenarts. Toen ik hem kreeg was hij bijna kaal, hij had kleine stekelhaartjes alsof hij geschoren was. Waarschijnlijk omdat hij bij zijn vorige eigenaresse constant truitjes / pakjes aankreeg, slecht voer kreeg en daarnaast bleek hij ook nog eens pollenallergie te hebben. Zijn haren zijn inmiddels helemaal aangegroeid, pollenallergie is hij voor onder behandeling maar aangezien er niet echt een geneesmiddel voor is blijft dat altijd maar vogelen met pilletjes en druppels.

Ohja, zijn stand van poten is ook heel apart. Links onder staat hij, hij lijkt wel zo breed als een engelse bulldog ofzo :+

Hier op een collage met mijn andere hond:
Afbeelding

Qua karakter: zijn het inderdaad pittige, felle hondjes. Die vinden dat zij de baas zijn! Hij is waaks en kan onwijs blaffen als hij denkt dat het moet. Buiten wilt hij het liefst dominant zijn over alle andere honden, maar wellicht heeft dat ook wel met zijn testosteron te maken :D
Daarnaast kan hij ook heel lief zijn, heel erg knuffelen en veel kusjes geven.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:24

Oh en over de oren. Die van Phil hangen de meeste tijd gewoon.

Maar als hij enthousiast zijn, dan staan ze zo:

Afbeelding

Dan noem ik hem altijd Dobby. Van Harry Potter :+

Afbeelding

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:35

Vroeger werden ze gecoupeerd om staande oren te krijgen. In het nestje van Koot zat er 1 die wss staande oren kreeg, de rest had allemaal hangers. De mijne heeft half/half :P

Koot is ook rond geribt waardoor ze veel dikker lijkt dan ze is. Van de zijkant is ze mooi slank, van de bovenkant te dik.

Hier als pup, kun je de ribbenkast een beetje zien. Het buikje is ze inmiddels kwijt.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:38

Koot is ook leuk! Pip is een dun hondje, je ziet altijd zijn ribbetjes terwijl hij wat wegvreet, niet normaal.

Pip is echt een schoothondje en wil er altijd bij zijn.Ontzettend speels en dol op knuffels met een piep er in. Ook gaat hij graag mee naar de paarden en toen het nog niet zo warm was ging hij mee op buitenritjes. Dan moeten we wel alleen stappen anders trekt ie dat niet, haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:58

Die foto van de ouders zijn pups dat zie je duidelijk dunne oren nog niet het kraakbeen van een volwassen hond.

lupo vind kauwen natuurlijk heel leuk welke hond niet slopen doet hij echter niet, samen met onze dober knaagt hij wel heel graag op blokken hout en dat mogen ze ook.
Hij is zeker geen schoothondje wil best bij je zitten maar vind iets samen doen veel leuker sinds kort aporteert hij bellen heeft ie van de dober geleerd heel leuk om te zien

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 18:54

Droomster schreef:
Oh en over de oren. Die van Phil hangen de meeste tijd gewoon.

Maar als hij enthousiast zijn, dan staan ze zo:

[ Afbeelding ]

Dan noem ik hem altijd Dobby. Van Harry Potter :+

[ Afbeelding ]

Ik wou serieus Vito Dobby noemen omdat ik hem daarop vond lijken!! (En ik ben fan van Harry Potter)

En nou blijkt het dat een van de honden bij mijn verzorgpaard Dobby heet, en van het ras is dat we misschien wouden nemen, maar toch maar niet gedaan hebben! :D

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:10

Pip is ook een leuk hondje zeg!