Gevonden : uitgezet konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 07:38

Sylvia schreef:
Ik ga dit zeker even volgen. :) We hebben nl enige tijd geleden ook een angora-konijntje opgevangen. De mensen hadden 'm gehaald bij de dierenwinkel als ram en ik ben er redelijk van overtuigd dat het een dame is. Schijnbaar kun je de ballen van een konijn héél goed zien. ;)

Toen we 'm overnamen stond Bobbie op biks. Van die alles-in-één-biksjes. Die krijgt ie nog steeds, maar meer voor erbij. Verder krijgt ze nu nu zoveel hooi als ze wil hebben en dagelijks een handje groen. Je hoeft waarschijnlijk niet op te bouwen, ik neem aan dat hij dat heeft gevreten in de tijd voor je 'm vond. Alleen zorgen dat je variatie hebt. Dus gras dat een dagje gedroogd heeft, sla, paardenbloem, peterselie, etc etc. Dat is het mengelmoesje dat ze bij ons krijgt.

Momenteel voeren we ook eigen gemaaid hooi. We hebben een pak simpel hooi van de dierenwinkel staan. Zonder gekke dingen erin, gewoon HOOI. ;) Als je eigen hooi geeft of groen dat je geplukt hebt, is het verstandig om dat te pakken op een plek waar geen honden komen ivm wormbesmetting. En uiteraard onbespoten...

Verder Google ik bij alles wat ik over heb aan groenten of ze het mogen hebben. ;)

Volgende week gaat ze mee naar de dierenarts en wordt ze geënt en gechipt. Enten was geloof ik vooral in de zomerperiode belangrijk vanwege een aantal virussen. Ontworming moet ik nog even uitzoeken.

Qua oppervlakte moet je volgens internet gemiddeld 1 m2 per konijn rekenen. Bobbie heeft die oppervlakte (verdeeld op twee verdiepingen), maar we laten 'm regelmatig los in de woonkamer omdat ze gewoon teveel energie heeft. We willen haar buitenhok ook nog vergroten op de één of andere manier. Of er komt gewoon een groter hok (maar die krengen zijn duur!!!), of een vaste ren, of we gaan gewoon de tuin heel erg konijnproof maken. Daar zijn we nog niet helemaal uit...

Ik vind zelf dit fijne websites: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ en http://www.konijnen.nl . De laatste heeft ook een artikel over konijnenspeelgoed waar je leuke ideeën kunt opdoen: http://www.konijnen.nl/faq/knaagstok.htm

Succes!

Je weet dat je de vierkante meters moet rekenen over alleen het grondoppervlak? Bovenverdiepingen gelden niet. :)
Daarbij mag je een konijn echt niet alleen houden...Dus hopelijk zoeken de buren en nog een vriendinnetje bij.

Burtzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:25

Ik stel hier even mijn vraag:

Ik heb mijn konijn gekocht bij een fokker als meisje, maar ze heeft ballen(ja, gewoon 'echte' soort ballen daar zitten) en soms komt iets uit wat een meisje toch niet hoort te hebben.. :(:)
Is het een jongentje?

Laptopmuis

Re: Gevonden : uitgezet konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:38

Dan zal het zeker een jongetje zijn. Fokker slecht gekeken of een fokker zonder verstand (broodfokker).

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 19:44

Sylvia schreef:
Ik ga dit zeker even volgen. :) We hebben nl enige tijd geleden ook een angora-konijntje opgevangen. De mensen hadden 'm gehaald bij de dierenwinkel als ram en ik ben er redelijk van overtuigd dat het een dame is. Schijnbaar kun je de ballen van een konijn héél goed zien. ;)

Kanttekening..
Rammelaar (man ) kan dan wel weer zijn ballen intrekken, dus als je een konijn omkeert, ook al is het een vent,
best kans dat de balletjes zich verstoppen.
Dus geen ballen is geen garantie. (kan ze ingetrokken hebben, kan al gekastreerd zijn, kan een vrouw zijn, kan cryptorg zijn)
Wel ballen, tja, dan is er weinig meer over dan dat het toch een vent moet zijn :+ .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 20:07

Burtzle schreef:
Ik stel hier even mijn vraag:

Ik heb mijn konijn gekocht bij een fokker als meisje, maar ze heeft ballen(ja, gewoon 'echte' soort ballen daar zitten) en soms komt iets uit wat een meisje toch niet hoort te hebben.. :(:)
Is het een jongentje?

Ik denk dat je beter een eigen topic kan openen. :)
Het zou zeker kunnen zijn dat het een jongetje is, maar dat kan ik helaas niet zien vanachter de computer.
Is het niet mogelijk om er een keer mee terug te gaan naar de fokker?

myXanimals

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 07:39

ook al is dit bericht oud ik help wel even want ik heb zelf 2 konijnen.
eten: konijnenvoer, hooi, gewassen paardenbloemblaadjes , andijvie, witlof, gras, wilgentakken (voor de tanden),brood(niet te veel) en Appel( klein beetje, anders krijgt hij diarree).
een mannetje(weet niet of je dat wilt) kan je weten door te voelen of hij ballen heeft.
naam: misschien Bento of Garamba?
dat is alles wat ik nu zo snel weet