dierenfan schreef:kohtje schreef:Ik heb mijn kittens (opvang) nooit gratis weg gedaan. Mensen waren blij dat ze geent,ontwormt en zindelijk waren. Ik kreeg die kittens via een vriendin op de Veluwe ,ze haalde ze weg bij een boer die ze met 5 weken verzoop.
en hier ben ik dus tegen. Niet als je vriendin moeder en kittens weg haalt en moeder (eventueel) geholpen terug zou zetten. Dit is toch raar eigenlijk? Je haalt kittens vele malen te vroeg weg bij hun moeder. Niemand die de opvoeding zo goed kan geven als de moeder. Vervolgens zijn de kittens weg, mams wordt krols, weer gedekt, weer kittens, weer te vroeg weg enz. en die boer maar lachen.......
Als dit nog steeds gebeurd a.u.b. overleg met de boer en de dierenbescherming dat alles weg gevangen wordt en de volwassen wilde katten geholpen en wel weer terug geplaatst worden. Daar help je ze echt vele malen meer mee hoor!!
Kittens werden opgevoed door mijn poes. Die boer deed dat echt niet ,nu niet nooit niet. Maar het hele bestand is nu dood dus gelukkig geen kittens meer. Die mensen denken er gewoon anders over.
en het is ook geen pretje voor de poes zelf.

maar dat terzijde, daar nemen de meeste mensen wel hun verantwoording voor.
En idd, gelijk laten castreren
Niet echt een knuffeldier
er zijn zat katten. Mensen willen allemaal een klein lief springend pluizebolletje, maar verder verantwoordelijkheid ho maar (niet iedereen he!). De 'oudere' katten die moeten maar wachten?