Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:00

Ayasha schreef:
Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.

Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.

Dat je dan nog tijd hebt om je hier met andermans leven en de invulling daarvan te bemoeien. En dan op PP zeker weer je gal spuien over hoe vreselijk de mensen wel niet zijn. Get a life.

TS, fijn dat ie weer terug is. Hier lopen de katten ook buiten, we zitten hier in het buitengebied en hier is het heel gebruikelijk je kat buiten te laten lopen. Ik ken werkelijk niemand in de burut die zijn kat binenn houdt. Zelfs de raskatten wandelen hier over straat.
Mijn kat krijgt altijd om 17.00 eten en daarna blijft hij binnen. Hij is er dan ook altijd om 17.00. Als de jonge vogels uitvliegen laat ik hem wel binnen. Mijn kat is nu 16 en heeft altijd buiten gelopen en mijn vorige kat is onder dezelfde omstandigheden 17 geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:01

Ayasha schreef:
Paardengek0 schreef:
Die is kat proof: Leuke ligplekjes voor de katten, schaduwplekjes, altijd een bak met water enzovoort.
En: Op de hekken zit nog anderhalf meter gaas, zodat ze niet erover kunnen klimmen. Maar dat doen ze wel: ze klimmen er gewoon over heen, hoe hoog het gaas ook word gedaan.

Hoe zouden we onze tuin dan kat-proof moeten maken? Vijf meter hoog gaas en dan ook nog een 'dakje' over de tuin spannen van gaas? Zodat het net lijkt alsof we in een kippenhok leven?

Dan is ie niet kat proof. En hoe dat moet is jullie probleem, ik heb geen katten, moet me daar niet druk om maken. :)

Oke dan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:02

Mindim schreef:
Ayasha schreef:
Ik maak geen regels. Ik heb het druk genoeg met mijn eigen leven te organiseren, ga niet dat van een ander ook nog organiseren. Zoals ik al zei had ik al gezien dat de kat inmiddels gezond en wel weer terug was. Dus ik denk om de gevoelens van een ander.

Overigens ben ik best een kattenliefhebber. Juist daarom dat die lakse baasjes me zo ergeren. Ik zie hier regelmatig een prachtige raskat lopen, ik hoop dat het dier niets overkomt en vind het jammer dat ze bazen getroffen heeft die blijkbaar geen geld of moeite er in wilde steken om haar veiligheid te verzekeren.

Dat je dan nog tijd hebt om je hier met andermans leven en de invulling daarvan te bemoeien. En dan op PP zeker weer je gal spuien over hoe vreselijk de mensen wel niet zijn. Get a life.

TS, fijn dat ie weer terug is. Hier lopen de katten ook buiten, we zitten hier in het buitengebied en hier is het heel gebruikelijk je kat buiten te laten lopen. Ik ken werkelijk niemand in de burut die zijn kat binenn houdt. Zelfs de raskatten wandelen hier over straat.
Mijn kat krijgt altijd om 17.00 eten en daarna blijft hij binnen. Hij is er dan ook altijd om 17.00. Als de jonge vogels uitvliegen laat ik hem wel binnen. Mijn kat is nu 16 en heeft altijd buiten gelopen en mijn vorige kat is onder dezelfde omstandigheden 17 geworden.

Volg je eigen goede raad op engeltje. :)
1. ik heb dit topic niet op PP geplaatst
2. ik zie niet wat PP hier mee te maken heeft.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:07

Ayasha schreef:
Ik zeg niet binnen houden. Ik zeg je tuin kat-proof maken. Dus dat ze in jouw tuin blijven en van mijn part regel je met je buren dat ze daar ook mogen als die daar geen probleem mee heeft en maak je dat ook kat-proof.
Dat je kíest voor spannend kort, moet je helemaal zelf weten, maar zeur dan ook niet áls het kort is. :)

dat is geen zeuren, maar verdriet hebben als het mis gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:08

Welke raad Ayasha? Waar voldoe ik niet aan?
Jouw mening prima meid, maar hou eens op andersmans topic zo te zieken met jou ideeen van hoe het moet. Jou mening en manier van doen is die van een ander niet. Misschien dat eens respecteren ipv een ander laks te noemen en diens dieren zielig.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:09

Je kunt ook gewoon NIET reageren als je toch alleen maar bot kunt doen.

Als jouw paard in de wei staat, schrikt en door het draad rent met draadwonden en blijvende blessures als gevolg, hoe zou je het dan vinden als mensen op jouw verdriet reageren met "tja, had je hem maar op stal moeten laten".

Er kan ALTIJD wat gebeuren. Er zijn ook genoeg binnenkatten die tussen kiep/kantelramen de dood vinden. Zeg je dan "tja, had je hem maar naar buiten moeten laten"?

Probeer gewoon eens wat respect te tonen voor andermans gevoelens. Dat zouden we allemaal moeten doen en dan werd de wereld een stuk gezelliger.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:10

Citaat:
kan toch iedereen zijn zegje doen.

Niets mis met ieder z'n zegje doen. Alleen is de discussie kat wel of niet los buiten al zo oud als de straat en draait toch altijd op hetzelfde uit. Er zijn voorstanders en er zijn tegenstanders. So be it.
Maar om dan gelijk te zeggen 'sja pech, je moet je kat maar binnenhouden' terwijl iemand gewoon z'n ongerustheid wil uiten, vind ik persoonlijk, gewoon, niet nodig.

Als iemand liever z'n katten binnenhoudt is dat z'n goed recht. Laat een ander z' katten liever buitenlopen is dat ook z'n goed recht.
Al vind ik wel dat de omgeving zich ertoe moet lenen. Naast een drukke baan, katetende honden of kattenhatende buurman is het minder verstandig om ze 'los' te laten. Kan je eventueel wel een ren zetten maar die hokjes van 2 vierkante meter vind ik persoonlijk wel 'zielig'. Zet dan een ren die naam waardig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:14

Stel nu dat de woef een eind aan katlief haar leven gemaakt had. Wat dan?

Mindim; van een ander te zieken en jouw mening op te dringen. Ik heb het recht op het hebben, én uiten, van mijn mening net als jij. Je hebt echter níet het recht om me te commanderen daar mee op te houden. ;) Dus misschien is het handig als je je eigen goede raad op volgt en je, je bezig houdt met je eigen leven en niet jouw ideeën van hoe het moet en jouw manier aan een ander op te dringen. Kwestie van niet hypocriet te zijn....

4EverHobbes; Hoe is een paard in stal houden te vergelijken met een kat in je eigen tuin houden? :) Ik zeg toch niet dat je je kat in haar bench moet steken?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:17

Normen en waarden Ayasha. Je doet voorkomen of je intelligent genoeg bent om te begrijpen wat dat betekent.

Als de hond daadwerkelijk de kat had doodgebeten... ja dan? "Had je maar...." is achteraf.
Dat zou vreselijk zijn, en dan heeft TS alle steun van de wereld nodig. Geen oordelen en geen meningen, alleen steun.

En ik vergelijk om jou de mogelijkheid te bieden je te verplaatsen in een ander, maar kennelijk heb jij die sociale vaardigheden niet.
Laatst bijgewerkt door 4EverHobbes op 25-06-13 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:17

Tjah dat is het risico van katten los laten lopen, je weet niet wat ze doen of wat iemand anders met ze doet.
En katten kunnen heel ver weg lopen, ongecastreerde katers kunnen wel 10 kilometer verderop lopen, dus een paar km is voor een poes ook niet raar.
Als je geen risico wilt lopen moet je ze binnen houden.

Gelukkig is ze nu veilig terug, hopelijk gebeurt het niet weer.

Ben wel benieuwd wat je gedaan zou hebben als bleek dat jouw poes echt doodgebeten bij hen op het terrein zou liggen?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:19

ja maar je zegt wel dat als er iets gebeurd bij alles waar een risico aan zit je eigen schuld is en dat je het maar anders had moeten doen en dat je vooral niet moet zeuren..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:20

4EverHobbes en jij gelooft dat dat zo zou zijn?
Nee dan zou die snerthond afgemaakt moeten worden want hij heeft een kat vermoord, en schade vergoedingen en de hele resem aan acties die ik al voorbij heb zien komen op BB.
Als mijn paarden uit breken en daar door om komen, dan zou ik diep bedroeft zijn, maar ik zou niet de bestuurder die hem verwond heeft naar de hel wensen zoals ik vaak zie gebeuren bij katten die dood gebeten worden door honden.

4EverHobbes

Re: Kat doodgebeten door waakhond?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:21

Pfffff. Leer eerst eens lezen zeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:22

Even gewijzigd. Er ging iets mis met posten. ;)
Als je vergelijkingen maakt moeten ze wel enigszins vergelijkbaar zijn. Stal en in eigen tuin is dat niet.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:23

Oke, duidelijk. Je begrijpt echt geen snars van wat ik bedoel. Ik ga echt niet in discussie met iemand die over doet komen alsof hij/zij alle kennis in pacht heeft, maar vervolgens laat blijken niet te kunnen lezen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:24

Ayasha schreef:
Nee dan zou die snerthond afgemaakt moeten worden want hij heeft een kat vermoord, en schade vergoedingen en de hele resem aan acties die ik al voorbij heb zien komen op BB.
Als mijn paarden uit breken en daar door om komen, dan zou ik diep bedroeft zijn, maar ik zou niet de bestuurder die hem verwond heeft naar de hel wensen zoals ik vaak zie gebeuren bij katten die dood gebeten worden door honden.

Beetje genuanceerder mag ook wel.
Ben het met je eens dat er nogal eens overdreven gereageerd wordt maar wat wil je met alle emotie's die erbij komen als je dier wordt doodgereden?
Trekt allemaal wel weer bij.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:26

Gelukkig is ie weer terecht TS!

Tip voor de volgende keer, laat je katten niet meer buiten als het donker wordt. Dan vinden ze het veel spannender en gaan ze verder van huis. Ook worden ze minder goed gezien door automobilisten en is de kans op ongelukken veel groter.

Mijn rooie dondersteen, die heel graag buiten is, krijgt om 17.00 eten (tegelijk met alle andere beesten) en moet dan binnen blijven. Nog nooit ongelukken gehad (kan altijd natuurlijk) en de buurt heeft ook geen last van mijn kat snachts. (denk aan vechtende gillende katten)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:27

(Ik sla al het geneuzel maar even over...)

TS, ben blij dat de kat weer terug is!! Zijn die van ons (buitenpoes) ook eens 3 dagen kwijt geweest. Die vond ik, levend hoor, terug in de la van mijn dochters bed 8)7
Heeft zich die 3 dagen niet laten horen...

Momenteel maak ik me zorgen over onze stalkater. Naam zegt het al: dat is dus een echte buiten kater. Hij is niet van mij, loopt gewoon op de pensioenstalling rond waar mijn paarden staan, dus ik hoef geen reacties over castreren etc. Het is een echte boerenkater en gaat regelmatig de hort op. Alleen vaak zie ik hem eens in de 2 a 3 dagen wel. Nu al minstens een week niet. Is echt een kroelkat ook trouwens, maar ook wel heel vrij. Hoop dat ik hem eerdaags weer zie. Ook mijn zoon mist hem wel een beetje als we op stal zijn. Hij is een echte kattenmens en sinds onze eigen tweede kat dood is (aan nierfalen trouwens, dus niet vanwege buiten mogen spelen) is de kater van stal toch zijn surrogaat-katten-vriendje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:29

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:

Beetje genuanceerder mag ook wel.
Ben het met je eens dat er nogal eens overdreven gereageerd wordt maar wat wil je met alle emotie's die erbij komen als je dier wordt doodgereden?
Trekt allemaal wel weer bij.

Tuurlijk, maar waarom moet de hond dan ineens afgemaakt worden die in eigen tuin ook slechts doet wat zijn instinct hem in geeft? :)
Je hebt vaak genoeg meegelezen in zulke topics om te weten dat dat meestal de reactie is op een hond die een kat dood bijt. Dat het dier maar dood moet.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:31

Ayasha schreef:

Ok, ik kom tot de conclusie dat ik gewoon helemaal niet moet willen discussieren met jou :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:33

Ayasha schreef:
Tuurlijk, maar waarom moet de hond dan ineens afgemaakt worden die in eigen tuin ook slechts doet wat zijn instinct hem in geeft? :)
Je hebt vaak genoeg meegelezen in zulke topics om te weten dat dat meestal de reactie is op een hond die een kat dood bijt. Dat het dier maar dood moet.

Ja dat heb ik vaak genoeg gelezen maar vind jij dat de moeite waard om op te reageren?
Mijn moeder zei vroeger altijd; antwoord de zot naar zijn dwaasheid niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:34

Tsja... Als je zo moet redeneren is het hele idee achter een forum idioot... :)
Ik ben aan het wachten tot de zon uit komt om te gaan rijden dus op het moment heb ik toch alle tijd. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:35

Ik heb alleen de openingspost gelezen en dat de kat terug is.

Wat fijn dat Sketch weer terug is TS!
Ik weet precies hoe je je voelt. Onze kat was met een vrachtwagen meegereisd naar een dorp zo'n 20 km hiervandaan. We zijn hem 3 dagen kwijt geweest.
Mijn moeder is heel het dorp en omgeving afgereden om de kat op te zoeken, zelfs de weilanden in gegaan. We dachten dat hij al doodgebeten was door de waakhonden van de eigenaar van de vrachtwagen.
Maar mijn moeder wilde nog niet opgeven en is 's avonds in het donker terug gereden en heeft de hele tijd zijn naam geroepen. Totdat ze ineens 'miaauw' hoorde, dat was onze kat!
Ze heeft hem in de houdgreep genomen, in de auto gegooid en alles dicht gedaan. En toen was onze kat weer terug, nooit gedacht dat we hem nog zouden vinden in de weilanden.
Onze katten gaan gewoon nog naar buiten, maar ze komen niet verder dan het eind van de straat en ze komen altijd 's avonds weer naar huis :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:41

Fijn dat het loos alarm was, maar als je daar zo bang voor bent snap ik niet dat je ze nog buitenlaat, mijn katten komen niet buiten. Waakhond had dus niets gedaan overigens, waar je overigens niets tegen had kunnen doen aangezien de hond op t eigen terrein zit met een hek eromheen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:54

Ayasha schreef:
Tsja... Als je zo moet redeneren is het hele idee achter een forum idioot... :)

Waarom? Je kiest zelf om ergens op te reageren. Het makkelijke van een forum is juist dat je iets kunt lezen en als het je niet aanstaat reageer je gewoon niet, niemand die er iets van zegt.