Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Denk ook dat het voor het hondje beter is om een stabiel thuis te hebben
Een keertje wegbrengen om op te laten passen zal weinig kwaad doen, maar om de paar dagen verhuizen, weer een andere omgeving en andere mensen, is voor geen één dier prettig

Nimfee schreef:Waar is je zus precies bang voor?
Als de hond hyper is zou ik wat langere wandelingetjes maken, zodat hij in huis moe is. Als hij heel druk is, proberen rust er in te brengen en leren dat hij in huis niet druk mag zijn en een plek aanwijzen waar hij wel druk mag zijn (de tuin bijvoorbeeld). Als mijn hond even druk is, dan gaan we in de tuin verder spelen
Edit: je moet je ook bedenken dat het voor de hond ook een omslag is, ineens in een nieuw huis met nieuwe mensen en nieuwe prikkels. Het hondje is ook nog niet zo oud, en nog niet eens volwassen. Dus het is logisch dat hij erg druk is, hij moet alle nieuwe prikkels verwerken. Misschien dat je dat ook aan je zus kan uitleggen waardoor hij druk is.

Die honden zijn verschrikkelijk druk! (Ken er ook 1, een pup). EN zo is hun karakter nou eenmaal, energiek en druk.

Dit is niet een hondje uit een fokkerij/nest he, dus wij waren niet op zoek en konden dus ook geen maanden wachten tot we hem namen. Dat met dat lijstje ga ik toch eens uitproberen met mijn familie.