Zoals ik nu 2x heb beschreven is het feit dat het contrast te groot is hetgeen wat bijdraagt aan het feit dat de hond het alleen zijn erger vindt. Je straft de hond niet, je maakt alleen geen big deal van het wederzien.
Een hond die alleen is geweest en dat erg vindt, is niet rustig blij als je thuiskomt. Die is opgewonden blij. En ja, dat negeert mijn hond dus ook bij een andere hond
TS: als je de tip van natasja gaat toepassen probeer dan ook elke keer iets anders te doen zodat je niet weer een routine opbouwt. Dus trek een keer eerst je jas aan en ga dan tv kijken. Volgende keer pak je de sleutels en ga je afwassen bijv.
Anders koppelt de hond het zitten op de bank bijv. met thuisblijven, maar zodra je iets anders gaat doen hij je weer in de gaten houdt omdat dat niet bij het ritueel hoort.
). Zal zodra hij weer eens alleen moet zijn, proberen om de camera neer te zetten.
. Maar ik ben er van overtuigd dat het goed gaat komen tussen jullie! Ben benieuwd wat het Thundershirt doet. Laat me ook even weten als je wilt of die feromomen verstuiver iets helpt, wij zoeken nog wat om de luchtballonenangst te verminderen bij onze hond, wie weet helpt zo'n verstuiver dan ook wel. Succes.
) of op onderzoek naar eten (prullenbak is favoriet).