Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sassol schreef:Chubby schreef:Onze katten eten s zomers 1 en s winters 2 x per dag. Is even wennen als ze gewend zijn dat er altijd brokjes staan, maar in de natuur eten ze hun prooi ook in 1 x op ipv steeds kleine porties.
In de natuur eten ze ook meerdere prooien op 1 dag
Chubby schreef:<quote="Sassol">Chubby schreef:Onze katten eten s zomers 1 en s winters 2 x per dag. Is even wennen als ze gewend zijn dat er altijd brokjes staan, maar in de natuur eten ze hun prooi ook in 1 x op ipv steeds kleine porties.
In de natuur eten ze ook meerdere prooien op 1 dag</quote>
Is dat zo? Gezien wat ze aan porties nodig hebben niet standaard, lijkt mij. Een duif of merel is al meer dan ze zouden eten eigenlijk. Hooguit als ze heel kleine prooidiertjes eten, maar daar kun je zelf ook mee afwisselen.
fargo schreef:@sassol Hoe weet je dat uberhaupt?? Kijk naar echt katachtigen in de natuur. Heel veel katachtigen eten een prooi en gaan daarna lekker liggen uitbuiken en gaan pas weer eens op pad als ze honger hebben, ze gaan niet de hele dag zomaar een beetje jagen..
Katten zijn daardoor ook gewend/geschikt aan/voor tijden van niet of minder eten.
Sassol schreef:Overigens kan er bij een kat vanaf 24u niks te eten hebben al levervetting optreden. Tijden van niet eten is bij katten dus uit den boze.
ze krijgen drie keer per dag eten, meer niet want ze vreten zichzelf de pleur*s in
Ik geef mijn kat als ik wegga en hij dus iets langer moet wachten op de volgende maaltijd een biologisch kippennekje erbij. KVV verteert nogal snel, dus heeft ie zo snel weer honger. Kippennekje erbij en je hoort hem een paar uur niet meer (en bij thuiskomst loopt ie ook niet meteen om z'n bak te draaien
)